Ідея для бізнесу
Сьогодні еко-свідомість споживача підвищується. Це ставить нові виклики перед сучасним бізнесом. Відповідно, на ринок заходять нові продукти – з концепцією, що, насамперед, спрямована на створення продукту, виробництво якого не шкодить навколишньому середовищу. Використання у виробництві еко-позитивних матеріалів — вже тренд у західному бізнесі й поступово набуває обрисів в українському.
Ми поспілкувалися з екологічним українським брендом та дізналися про особливості еко-бізнесу в нашій країні.
ЯК ЗАПОЧАТКУВАТИ ЕКО-БРЕНД В УКРАЇНІ?
Raw Flaw – це молодий еко-бренд, що заснували у 2018 році дві дівчини: Анастасія Дєєва та Ірина Ніколенко. Сьогодні команда Анастасії та Ірини складається з кравців, конструкторів, технологів, SMM-спеціаліста та менеджера.
Бренд Raw Flaw – це філософія sustainable living, zero waste – свідоме використання продуктів, а також вироблення продуктів у нешкідливі для екології способи.
Мотивацією до створення еко-позитивного бренду для засновниць було власне ставлення до проблеми. Вони самі не використовують пластик та практикують свідоме споживання. Анастасія розповідає, що все почалось з челенджу – відмови від пластикових пакетів. Під час челенджу вона дізналася від колег, що в Європі виробляють новий екологічний продукт з целюлози, який сьогодні і застосовує бренд.
Дівчата мріють, щоб еко-френдлі спосіб життя став нормою для українців, тому вирішили створити такий бренд, що буде і естетично привабливим, і сприятиме розумному використанню ресурсів планети. Для них головне, щоб люди почали замислюватись над своїми споживацькими звичками. Купуй одну сумку та носи її довго - зручно та універсально!
НІШЕВИЙ ПРОДУКТ
Raw Flaw — це крафтове виробництво. Еко-бренд виготовляє еко-позитивні сумки, косметички, торбинки для зберігання продуктів та аксесуари. Основні принципи виробництва – відмова від пластику та багатофункціональність.
Товари команда виготовляє вручну. Кожна торбинка наповнена ніжністю, турботою і увагою тієї людини, яка її виготовила, зазначає команда бренду.
«Бути нішевим брендом одночасно і просто, і складно — ми не часто можемо взятися за великі замовлення. Проте точно знаємо, що ви завжди отримаєте якісну річ, яка буде з вами роками і обов’язково стане улюбленою», - розповідають у Raw Flaw. Однією з особливостей бренду є те, що вони мають стратегію виробляти сумки та аксесуари, які будуть у тренді у будь-який сезон. У такий спосіб Анастасія та Ірина мріють «привчити» українського споживача до розумного споживання й придбання меншої кількості речей.
«Звісно, на заході екологічні продукти просуваються активніше. В Україні цей процес також набирає обертів, проте конкуренції менше. Це не дуже добре для індустрії, адже ще не існує систематичного та масштабного переходу на еко-позитивні вироби, проте для нас, як для малого підприємства, відсутність конкуренції було перевагою», - діляться засновниці бренду.
Для просування свого продукту Raw Flaw не звертаються до лідерів думок. «Розкрутитися» допомогло те, що вдалося створити якісний, унікальний продукт. «Ми виготовляємо справжні речі. В них є душа. Споживач це відчуває», - запевняють Анастасія та Ірина. На перших етапах дівчата навіть обходилися без платної реклами, проте з осені залучають і її для підтримки бренду.
СВІДОМА КОМАНДА
У еко-свідомій команді по-особливому вибудовуються взаємостосунки між керівництвом, співробітниками. «З самого зародження ідеї бренду ми знали, що він буде етичним. З самого початку кожен член команди має гідні умови праці, отримує достойну заробітну плату та працює з любов’ю до своєї справи», - розповідають засновниці. Також бренд прагне до розвитку жіночого потенціалу в Україні та підтримки мам у декреті. На думку керівниць Raw Flaw, лише в умовах, що спрямовані на повагу та гідність людини, можна створювати якісний продукт. Кожен співробітник має власну мотивацію, заохочення виробляти якісний товар — і з точки зору матеріалів, і підходу до виготовлення, і думок, з якими його створюють.
СКЛАДНОЩІ ПЕРЕРОБКИ
При виробництві бренд Raw Flaw використовує водовідштовхувальний папір — екологічний матеріал, який не містить складників тваринного походження і є безпечним для природи та людей. Такий матеріал ще називають vegan cloth. Папір доводиться замовляти у Европі, адже в Україні такий не виробляють. Він повинен мати сертифікат якості FSC. FSC — Forest Stewardship Council (Лісова опікунська рада) — це міжнародна некомерційна організація, основною метою якої є сприяння екологічно відповідальному, соціально орієнтованому та економічно сталому лісокористуванню та управлінню світовими лісовими ресурсами.
«На жаль, в Україні досі не існує національної інфраструктури для сортування та переробки сміття. Але ми виготовляємо свої сумки з міркування, що людина їх зможе використовувати довгі роки. На відміну від синтетичних матеріалів та пластику, вони швидше розкладаються, адже в основі - целюлоза та натуральний латекс. Самі речі можна мити, а також вони безпечні для дітей», - розповідають засновниці.
Вироби Raw Flaw – це не тільки приклад того, що еко-позитивні продукти можуть бути зручними та модними, а й доказ, що такі товари користуються попитом та мають усі шанси трансформуватися в успішний бізнес. Сьогодні Анастасія та Ірина активно просувають свій товар у соціальних мережах, та зайшли на найбільшу платформу українських брендів «Всі свої». Молодому бренду навіть вдалося створити колаборації з відомим брендом Theo, з яким вони розробили колекцію капсульних екосумок, а також сервісом доставки здорових обідів Eat Easy.
Ідея для бізнесу