Мій банк
МОЯ СВОБОДА
МОЯ СПРАВА
МОЄ МАЙБУТНЄ
МОЯ СИЛА
МОЄ ЗАВТРА
МІЙ СПОКІЙ
МОЇ ЛЮДИ

ProZorro для підприємців: з чого почати

Попри те що Система електронних державних закупівель ProZorro успішно працює в Україні майже 2,5 роки, чимало малих та середніх підприємців досі скептично ставляться до виходу на цей ринок або бояться випробувати свої сили як постачальники. Але працювати у ProZorro – це просто і недорого.

 

Згідно з офіційними тарифами, подача пропозиції на участь у тендері на суму до 20 тис. грн обійдеться потенційному постачальнику лише у 17 грн. Навіть якщо не переможеш в аукціоні, участь у держзакупівлях дасть безцінний досвід без значних витрат. Для МСБ закупівлі до 20 тис. – прийнятні масштаби торгівлі, особливо на старті. А щоб почати заробляти ці гроші й успішно продавати свої товари і послуги державі, потрібно пройти кілька простих кроків.

 

Спочатку необхідно зареєструватися на одному з майданчиків. Список можна знайти тут: https://prozorro.gov.ua/majdanchiki-prozorro

 

Далі треба поповнити баланс учасника з розрахункового рахунку підприємства. Сума поповнення визначається планами компанії щодо участі у закупівлях: грошей повинно вистачити, щоб взяти участь у цікавих тендерах.

 

Опісля зареєстровані постачальники можуть ставити замовникам запитання про торги, подавати пропозиції і брати участь в аукціонах.

 

Куди йти?

 

Регіоном-лідером за кількістю оголошених конкурентних торгів за весь час роботи ProZorro є Дніпропетровська область – понад 75 тис. тендерів. А ось на останньому місці Закарпатська область з показником у майже 3 тис. торгів. Тобто лідер обганяє аутсайдера у 25 разів. Київ із показником 140 тис. торгів – беззаперечний лідер у системі. Це зумовлено тим, що у столиці розташовано найбільше великих держпідприємств і центральні органи влади.

 

Цікаво, що топ-7 регіонів за кількістю тендерів представляє всі регіони України. На заході – це Львівська область, у центрі – Вінницька, на півдні – Запорізька та Одеська, на сході – Дніпропетровська і Донецька, а на півночі – Чернігівська. Це дуже вигідно для представників бізнесу не лише у цих регіонах, а й для їхніх сусідів, яким також зручно і недалеко доставляти товари туди, де є попит.

 

Що робити, аби стати успішним у системі?

 

  • Уважно читайте тендерну документацію замовника. Будьте відповідальними на кожному етапі участі в торгах. Ретельно готуйте тендерну документацію, врахуйте всі вимоги замовника.
  • Оскаржуйте дії чи бездіяльність. Якщо ви бачите, що дії замовника або іншого учасника непрозорі, якщо у вас вимагають хабара, не мовчіть, скаржтеся.
  • Не робіть все в останню мить. Будьте пунктуальними, адже аукціон розпочинається у зазначений час, а період для подачі пропозицій обмежений.
  • Визначте власний мінімум ціни, яким ви не поступитеся, а краще – три: максимум, оптимум та мінімум. Пам'ятайте: той, хто починає раунд із найнижчою ціною, ходить останній і орієнтується на ціни решти учасників.
  • Ніколи не губіться і не змагайтеся з конкурентом собі на шкоду. Раптом він демпінгує.
  • Ваш майданчик – це партнер: контакт-центр завжди допоможе у складній ситуації та надасть всю необхідну інформацію.
  • Програли тендер – не опускайте руки. Не бійтеся спроб і помилок. У разі програшу  ґрунтовно проаналізуйте свої дії. Ваш досвід – ваш учитель і перевага для подальших перемог.
  • Ретельно готуйтеся до участі в торгах. Особливо якщо це ваш перший аукціон. Не полінуйтеся прочитати корисні статті та посібники, подивитися вебінари і навчальні відеоролики, сходити на спеціальні освітні семінари, які постійно проводять у різних містах України.

 

Пам’ятайте, що 30-35% виграних тендерів – це непоганий показник. І не здавайтеся без бою, адже конкуренція корисна усім.

АТ "Ощадбанк"