Мій банк
МОЯ СВОБОДА
МОЯ СПРАВА
МОЄ МАЙБУТНЄ
МОЯ СИЛА
МОЄ ЗАВТРА
МІЙ СПОКІЙ
МОЇ ЛЮДИ

PR в ім'я добра

Ідея для бізнесу

У новому випуску «Ідея для бізнесу» ми поспілкувалися з Анастасією Корнієнко - CEO компанії SIA Digital & Data Science R & D.

Робота SIA digital полягає в продажу онлайн маркетингу і тестуванні продуктових гіпотез. В такому форматі команда обслуговує кілька десятків замовників і залишає час на розробку власних продуктів компанії «для душі».

Один з таких продуктів «для душі» - Netfluence 2020, створена у співпраці з ООН. Це майданчик для лідерів думок і брендів, де кожен бажаючий може підтримати одну з Цілей сталого розвитку, ідея яких полягає в об'єднанні всіх країн, незалежно від їх достатку, для допомоги нужденному населенню і захисту навколишнього середовища. А команда Netfluence допоможе донести до аудиторії бренду або лідера думок важливість цих цілей.

ПОЧАТОК ЧОГОСЬ НОВОГО

 «Ми пропонуємо лідеру думок продюсування протягом року за однієї умови - необхідно представляти одну з Цілей сталого розвитку ООН. Безумовно, в світі, і в Україні зокрема, є успішні PR-агентства, які займаються висвітленням соціальних проектів. Ми не конкуренти. Швидше партнери», - каже Анастасія.

За словами Анастасії, такого формату, як Netfluence, на ринку ще немає. Згадуючи про те, як з'явилася ідея такого проекту, Анастасія Корнієнко розповідає, що на той момент в компанії обслуговувалося 35 різних проектів і команді просто хотілося знайти цікаву ідею, чарівну таблетку, яка дасть новий ковток натхнення.

Незважаючи на те, що справи йшли добре, всій команді хотілося не тільки працювати на замовника, а й давати щось світу. Хотілося говорити про цінності, знайти «своїх» людей і разом ставати краще.

«Бізнес тільки заради прибутку, звичайно, здорово впливає на якість життя. Однак фінансовий успіх – не достатньо сильний мотиватор. Самореалізацію так не купити. Я завжди шукала віддушину в соціальних проектах. Коли починаєш реалізовувати такі проекти, складно потім зупинитися», - ділиться переживаннями Анастасія Корнієнко.

За словами СЕО SIA Digital, Netfluence, як комунікаційне агентство, закриває для бренду величезний блок робіт, включаючи продакшн, по корпоративно соціальної відповідальності, пропонуючи лідеру думок поліпшити якість контенту і співпрацювати з брендами. Це можна вважати перемогою для всіх сторін.

СПІВРОБІТНИЦТВО З ООН

За словами Анастасії, Netfluence - не класичний продукт, де є виробник і покупець. Його бізнес-модель - це G2B2C (від держави-до бізнесу-до споживача).

«В опрацюванні будь-якої ідеї задаю собі питання: а хто вже займається подібним і досяг успіху? Нам терміново потрібно дружити! Джерело сили - у взаємовигідному партнерстві. Тому і запропонувала ООН підтримати нас », - розповідає Анастасія.

Один з найгучніших проектів Netfluence, який був реалізований у співпраці з ООН, відбувся в цьому році на Міжнародному кінофестивалі «Канські леви», де було оголошено, що кошти, отримані від участі в Цілях сталого розвитку, будуть розподілені в Фонд «Левова частка». Мета акції фонду «Левова частка» полягає в тому, щоб надавати довгострокову допомогу по збереженню тварин, визнаючи, що світ природи знаходиться в кризі. Даний проект спрямований на отримання 100 мільйонів доларів на рік, пропонуючи рекламодавцям вносити 0,5% своїх витрат на рекламу, в якій є тварина.

Внесок у розмірі € 279 000, який отримали від 834 заявок в 2019 році, був розподілений по Програмі розвитку Організації Об'єднаних Націй для підтримки проектів зі збереження дикої природи та добробуту тварин в Азії, Африці, Латинській Америці. Ініціативи «Левова частка» вирішують цілий ряд критичних питань: від знищення браконьєрства на слонів до збереження морських видів в Кораловому трикутнику.

«Мені завжди здавалося, що такі ідеї лежать на поверхні: тобі або відгукується той чи інший громадський рух, чи ні. І якщо так, то немає причин, чому б не переносити важливі для тебе цінності в бізнес, яким займаєшся. Для мене і сам по собі бізнес є відображенням користі, яку хочеться давати світу. Можливо, тому що я не відчуваю перешкод в масштабуванні локального на глобальне », - ділиться Анастасія Корнієнко.

Сьогодні Netfluence і ООН є інформаційними партнерами. Це означає, що Netfluence має право використовувати бренд-айдентику ООН і Цілей сталого розвитку (англ. Sustainable Development Goals), проводити заходи або комунікаційні кампанії.

«Підтримка меморандуму Цілей сталого розвитку говорить про те, що ми - один з проектів, який взяв на себе відповідальність ці самі місії доносити і розвивати. Таких проектів - до 100 в світі, з кожним з них поступово знайомимося і шукаємо спільні інтереси.

Ми все ще шукаємо можливості розширювати умови партнерства. Є безліч варіантів, але на кожен йдуть тижні на узгодження », - ділиться СЕО SIA Digital Анастасія Корнієнко.

ПРО РЕЗУЛЬТАТИ СПІВПРАЦІ

Метою співпраці Анастасія виділила створення суспільства, в якому можна комфортно жити і розвиватися, а також об'єднуватися заради сталого розвитку.

В рамках проекту до Netfluence приєдналися вже 23 000 лідерів думок по всьому світу: це ком'юніті людей, які поділяють спільні цінності і готові бути амбассадором Цілей сталого розвитку.

«Сказати, що« зібрати стадіон »на соціальний проект - це шокуючий успіх, - нічого не сказати, адже ми розраховували всього на 3000 осіб за перші півроку», - ділиться емоціями СЕО SIA Digital Анастасія Корнієнко.

Дівчина також розповіла, що вже зараз підписані контракти з кількома автомобільними і світовими б'юті брендами, проведено серію тренінгів по корпоративно-соціальної відповідальності і стратегіям комунікації, на яких навчалося 130 чоловік.

ПРО СКЛАДНОСТІ Й КОНКУРЕНЦІЮ

Піднімаючи питання складності запуску подібного проекту, Анастасія ділиться, що при запуску свого бізнесу вона стикалася з проблемами, притаманними українському бізнесу в цілому, серед яких такі проблеми, як платежі з-за кордону, законодавство, слабо конкурує зі світовим.

«Однак за 8 років в бізнесі рівень стресостійкості настільки розвинувся, що бізнес в Україні зовсім не здається складним. Особливо якщо не знати, що в іншій країні може бути легше, адже є і країни, де набагато складніше. Я не люблю скаржитися. Думаю, що у нас золота середина. У міру легко, але і досить складно, щоб не розслаблятися », - зізнається Анастасія.

Що стосується конкуренції, то у Netfluence її практично немає. Багато років існує ринок корпоративно-соціального консалтингу, через який і роблять все необхідне, коли важливо провести марафон або розповісти про забруднення. Також є ринок, що розвивається в цифровому маркетингу, PR, SMM, що й надають такі послуги фахівці з різною підготовкою.

«Наш продукт інформаційний. І конкуруємо ми, наприклад, з будь-яким медіа за увагу читача», - коментує ситуацію Анастасія Корнієнко.

РОБОТА З ЛІДЕРАМИ ДУМОК

У роботі з лідерами думок, Анастасія робить акцент безпосередньо на особистості поглядів лідера. Там де у людини є аудиторія, там і буде мовлення. Як тільки з'являвся інфопривід, так відразу цілилися в найпопулярніші соціальні мережі для кінцевого читача: в Україні це Facebook і Instagram, трохи Twitter. В Азії - WeChat, а в Штатах добре працює Reddit. Але соціальні мережі - це не кінцевий результат, а всього лише інструмент донесення інформації.

«Ми - про створення контенту. Наприклад, з нами співпрацюють творчі люди: художники, співаки і фотографи. Їм необхідна наша допомога, щоб сформулювати і позначити загальні цілі в своїй творчості. «Для просування Цілей сталого розвитку ми будемо використовувати той канал, де у творця або бренду є можливість проявлятися і комунікувати з аудиторією», - коментує роботу з лідерами думок Анастасія Корнієнко.

До старту Netfluence команда працювала над проектом замовника з залученням маркетингу лідерів думок як інформаційного каналу. Також, щоб зрозуміти ринок, продюсували кількох «зірок» інстаграма. Результат був яскравим - з 60 000 передплатників до армії в 600 000 фанатів за 1,5 року.

Хто б що не говорив, в Україні лідери думок - працюючий канал донесення інформації і прибутковий бізнес. Заробіток лідера думок легко може перевищувати $ 10 000 щомісяця.

«Монетизація впливу - не новинка, залишилося додати їй сенс. Для того ми і придумали Netfluence», - каже Анастасія.

За її словами, у брендів інша проблема - як "виміряти" вплив інфлюенсера? Методом намагань і помилок команда навчилася відстежувати аналітику впливу і надавати її в метриках, які важливі для СМО (директора по маркетингу бренду).

За словами Анастасії, їй би хотілося перейняти правила співпраці з лідером думок, які застосовуються в Європі чи Штатах, коли будь-яка співпраця лідера думок і бренду обов'язково оподатковується, контрактом, і публікації виходять з позначкою "спонсоровано". Такі правила не тільки про закони, а й про довіру аудиторії. За словами дівчини, довіра - це не розмінна монета. І Анастасії дуже хотілося б привнести цю культуру на локальний ринок реклами.

ПРО НЕГАТИВ

За словами Анастасії, негатив, спрямований в бік її команди, намагаються сприймати як конструктивну критику і точку росту. До критики Анастасія відноситься адекватно. Однак, на її думку, важлива і особистість того, хто критикує. «Можливо, людина, яка висловлює негатив, так поводиться через глибокі образи на життя. Такого хейтера мені хочеться обійняти. А Netfleunce, як послуга, зазнав безліч форм і став таким, яким став. У розробці продукту нормально все піддавати сумнівам і критичному аналізу», - каже Анастасія.

«Коли ти займаєшся соціальним проектом, ти трохи міський божевільний. Вірніше, таким тебе бачать люди, особливо ті, які не розуміють, навіщо ти це робиш. Але для таких людей багато речей відбуваються "самі по собі". Для нашої команди очевидним є факт, що за будь-яким результатом стоїть наполеглива праця. Але скільки людей, стільки й думок. Поки що стало очевидним, що заробляти тільки в Україні для нас мало. Швидше і якісніше виходить домовлятися зі світовими брендами, які представлені у нас. Але ми з задоволенням відкриті до співпраці і з локальними брендами», - ділиться Анастасія.

Ідея для бізнесу

АТ "Ощадбанк"