Мій банк
МОЯ СВОБОДА
МОЯ СПРАВА
МОЄ МАЙБУТНЄ
МОЯ СИЛА
МОЄ ЗАВТРА
МІЙ СПОКІЙ
МОЇ ЛЮДИ

Повага понад усе

Катерина Спориш

Ніна Левчук, керівник Google Marketing Solutions у Центральній і Східній Європі та авторка курсу «Персональний бренд як інструмент росту», розповіла «Будуй своє» про догляд за особистими і бізнес-сторінками та як працювати зі ЗМІ.

До речі, незабаром дивися базовий курс про персональний бренд від пані Левчук спеціально для учасників реаліті-школи бізнесу «Будуй своє».

Генеральне прибирання

У багатьох підприємців і цікавих особистостей, окрім приватних сторінок, часто є й бізнесові — на Faceboоk, Instagram, LinkedIn. При цьому як перші, так і другі формують те або інше враження — як позитивне, так і негативне. Воно може як збігатися з концепцією персонального бренда, так і ні.

Однак існує спільне — слабкі або неприбрані місця на сторінках власних та бізнесових. Прибирання сторінок необхідне, а потім — регулярний догляд за ними. Зазвичай найбільш проблемні місця — біографія, освіта, місце роботи, посилання.

Спочатку розберемо особисті сторінки в Facebook. Провідна проблемна ділянка — біографія. Тут варто подумати, як цікаво розказати про себе декількома словами. Не забувайте і про акценти на персональний бренд у написанні біографії — бігун, коуч, лідер, мандрівник тощо.

Щодо LinkedIn — за схожим принципом приберіть там, та заповніть прогалини. Дуже важливо пам’ятати у цій соцмережі про executive summary з описом вашого досвіду — місця роботи, попередні та актуальні. Тому вкажіть усі місця роботи, особливо якщо це відомі українські або ж світові бренди, і посади, на яких працювали. Окрему увагу приділить тим місцям, що зіграли або грають провідну роль у кар’єрі, а також — визначні досягнення на кожній посаді.

Не менш проблемна ділянка — навчання, коли ті, хто розвивають персональний бренд, не зазначають його взагалі або згадують не всі навчальні заклади. Закрийте це питання — вкажіть усі навчальні заклади. А також ступінь/ені, що отримали — бакалавр, магістр і тому подібне. Зовсім не зайве — перерахувати усілякі курси та бізнес-школи. У випадках з лікарями — відомі курси і тому подібне та програму, на якій ви навчалися.

Важливо: якщо бачите прогалину в місцях роботи, її варто заповнити. Але якщо це давно минула подія, не треба робити з цього пост у стрічці новин.

А от актуальну новину про початок або завершення кар’єри не слід оминати. Навпаки — зробити подію, написати поста. З Instagram історія трохи інша. Біографію можна не писати, однак потрібно написати кілька слів про себе, спираючись на персональний бренд. Просто поставте собі запитання: «Хто я?». Отримані відповіді сформулюйте одним словом — коуч, психолог, лікар тощо. І вкажіть це українською або англійською, або ж іншою мовою, з огляду на цільову аудиторію та де територіально вона сконцентрована — регіони і держави.

В Instagram важлива ще й уніфікованість — фонів, шрифтів, смайликів і такого іншого, тому продумайте, що використовуватимете.

На бізнес-сторінках аналогічно — таким же чином проведіть генеральне прибирання. І не забудьте про посилання — з особистих на бізнес-сторінки, Telegram тощо.

Коли вже прибрано, наповнюйте сторінки регулярно. І не втомлюйтесь згадувати важливі для персонального бренда події як до їхнього настання, так і під час них — влаштовуючи прямі ефіри, пишучи пости. Та й опісля незайве про це інколи написати. Наприклад, для бігуна це участь у марафонах та фото, для коуча — тренінги та семінари, для лікаря — навчання та інші активності, що мають стосунок до персонального бренда.

Всі ці активності — це саме той, секретний інгредієнт персонального бренда, те, що думають люди про нас. А завдяки таким згадуванням та нагадуванням можна привернути до себе увагу, отримати нові можливості й багато чого іншого.

Пам’ятайте, що ваші сторінки — це маленькі ЗМІ, звідки люди дізнаються актуальну інформацію про події у житті.

Підсумовуючи вищезазначене, не забувайте про аудит — кожні 3 місяці перевіряйте контент і його однорідність. Для цього подивіться на сторінки в режимі інкогніто, або як бачать сторінку друзі, підписники. Задля моніторингу можна встановити собі нагадування у календарі, щоб регулярно перевіряти контент на його однорідність.

Рухаємося далі: ЗМІ

Коли наведено порядок на всіх сторінках, час рухатися далі — розповідати про себе світові не тільки на своїй сторінці або сторінках, а й по інших каналах.

За версією brandyourself.com, таких каналів має бути 9, але в Україні складно знайти стільки площадок. До останніх належать видання будь-якого типу й тематики. Спочатку розберіться, які типи видань є в Україні та поза її межами — онлайн, друковані. І поцікавтеся, якої вони тематики — суспільно-політична, ділова. Або ж спеціалізована — медична, спортивна тощо.

Далі продумайте, де саме вам зупинитися — на одному типі чи декількох. Потім обміркуйте, що розповісти або прокоментувати на сторінках цих видань. Для цього проведіть моніторинг тем, які піднімаються. І обов’язково — їхню частоту, аби зрозуміти, чим можна бути корисним завжди чи у певний проміжок часу, коли з’являється гостра або актуальна тема — законодавча, скандал тощо.

До речі, зазвичай під час такого моніторингу формуються улюблені тематики у виданнях онлайн і друкованих, що збігаються з брендом. А разом з ними й улюблені автори — журналісти. Останніх легко знайти у соцмережах, якщо вони пишуть під власними іменами. Під псевдонімом складніше. Проте трапляється й так, що псевдонім збігається не тільки з авторством тексту, а й з іменем у соціальних мережах.

Далі — цікаві вам контакти потрібно систематизувати за тематиками у вигляді таблиці, а потім всіх цих людей додати у друзі. Ретельно обміркувати зміст листів-звернень до них, що саме запропонувати, чим зацікавити.

На практиці журналісти рідко відразу відповідають новому спікерові або колумністу. Не розчаровуйтеся з першої відмови, стукайте знову та знову, бо персональний бренд — це систематичність, що прослідковується в усьому.

Коли все ж таки зелене світло загорілося — журналіст підтвердив розміщення колонки, запропонував прокоментувати тему, пам’ятайте про дедлайни. Адже якщо хоча б раз підвести людину, можна потім ніколи не отримати запит на коментар чи колонку. Зважайте на це і не зупиняйтеся! Попереду ще багато чого цікавого.

АТ "Ощадбанк"