Бізнес-план
Послуги стоматолога — це одна із статей витрат, від яких неможливо відмовитись. Навіть у разі виключної економії людина час від часу все ж звертається за медичною допомогою. А внаслідок скорочення кількості державних медичних закладів та відсутності там спеціалістів відповідного профілю попит на послуги стоматологів приватної практики посилюється, говорять аналітики компанії Pro-Consulting. І наступні роки цей попит буде тільки зростати. Саме тому зараз найкращий час, щоб замислитися про відкриття власного стоматологічного кабінету. Детальний план цієї бізнес-ідеї очікуйте на «Будуй своє» вже завтра.
Стоматологічні послуги в Україні надають як державні медичні заклади, так і приватні. За даними опитування Держстату, 14% населення минулого року зверталися до стоматолога у державній медичній установі, 8% — до приватного стоматолога. Рівень забезпеченості родини пропорційно впливає на ймовірність звернення до приватних закладів. Так, серед групи опитаних із високим рівнем доходів приватного стоматолога відвідали 18% осіб. При цьому у групі опитаних із низькими доходами цей показник досягає лише 4%. Хоча зазвичай у державній поліклініці послуги стоматолога також оплачуються, і їхня вартість може бути не набагато дешевшою, фактор доходів є визначальним для звернення за медичною допомогою до державних або приватних закладів.
— використання якісніших матеріалів;
— ширші можливості відвідування: у містах — розташування поруч з домівкою, вечірні робочі години, можливість лікуватись у суботу та/чи неділю; а в сільській місцевості доступ до державної стоматологічної допомоги взагалі часто обмежений;
— вищий рівень сервісу;
— підвищена довіра до лікарів приватних закладів, сприйняття їх як більш компетентних;
— договори медичного страхування.
Стоматологія є найбільшим сегментом приватних медичних послуг. У приватному секторі стоматологічні послуги надаються:
— окремими стоматологічними кабінетами та клініками;
— мережами стоматологічних клінік;
— комплексними медичними центрами.
Наразі найбільш розповсюджені окремі стоматологічні кабінети лікарів приватної практики. У сільській місцевості приватні медичні заклади — взагалі рідкість, однак стоматологічні кабінети є. Попит на послуги стоматологів приватної практики посилюється, оскільки невпинно скорочується кількість державних медзакладів, та й спеціалістів відповідного профілю там майже немає.
Конкуренція на ринку стоматологічних послуг — висока. Зниження купівельної спроможності, характерне для останніх років, стало фактором загострення конкурентної боротьби. Очевидно, що пацієнт не завжди може оцінити різницю в якості стоматологічних послуг. Тож вибір конкретного лікаря або медичного закладу нерідко ґрунтується на вторинних факторах — ціні послуг, умовах обслуговування (наявність черги, комфортність очікування, приязність персоналу), емоційній прихильності до лікаря. Окрім цього, споживач (пацієнт) не володіє достатніми знаннями та навичками для визначення необхідного обсягу стоматологічного втручання. Відповідно, попит з боку конкретної людини обмежений її інформованістю та самопочуттям. Отже, основна причина звернень до стоматолога — больові відчуття, а ось профілактичні заходи не вельми популярні. Так само, як і заходи естетичної стоматології. Формування попиту на такі процедури належить до компетенції самих лікарів-стоматологів.
Надалі, за відсутності нових негативних факторів, ринок стоматологічних послуг продовжуватиме відновлення обсягів. І збільшення буде помірним. Зростання відбуватиметься переважно за рахунок підвищення цін на послуги та розвитку сегменту високовартісних процедур.
Бізнес-план