Мій банк
МОЯ СВОБОДА
МОЯ СПРАВА
МОЄ МАЙБУТНЄ
МОЯ СИЛА
МОЄ ЗАВТРА
МІЙ СПОКІЙ
МОЇ ЛЮДИ

Помилки, які коштують грошей

Катерина Спориш

Оксана Базарна, засновниця та власниця консалтингового агентства M&P Consulting, розповіла «Будуй своє» про типові помилки підприємців при отриманні кредиту.

Інформаційна довідка. M&P Consulting — консалтингове агентство, засноване у Києві в 2014 р. Напрями діяльності — консультування підприємців з фінансових питань.

1. Підприємство, що має менше 1 року досвіду, розраховує на кредит

Багато хто з молодих та амбіційних підприємців бажають якнайшвидше втілити інновації, покращити процеси у компанії або закупити обладнання, транспорт. Проте для втілення цих задумів та ідей якихось 3-6-9 місяців часу існування на ринку недостатньо, до того ж, у підприємства ще немає ані сильного бренду, ані репутації. Тобто, наголошую, вищезазначеного проміжку часу — до 1 року — для отримання кредитування замало.

2. Про намір взяти кредит не повідомляють партнерів

Трапляється, що бізнес-партнер не обговорює з іншим/и власний намір взяти кредит. Зазвичай це виливається у конфлікт сторін, і може погіршити стан справ або навіть затягнути бізнес на дно.

3. Про бренд не піклуються

Недарма кажуть: якщо компанії немає в інтернеті, її не існує. Не набагато краще, коли сайт не стильний, із застарілим дизайном. Або кількість використаних кольорів завелика, а наповнення — тексти та новини — поганої якості або давно не оновлювалися.

Так само з акаунтами у соціальних мережах Facebook, Instagram, коли сторінка недоглянута, а кількість негативних та неопрацьованих відгуків зашкалюють. Подібна історія з Play Market та App Store.

4. Не визначають цілі

Плисти за течією — такий підхід молодих підприємців тягне за собою відсутність цілей і способів їхнього досягнення та строків. Останнє призводить до погіршення репутації на ринку, замалої долі серед конкурентів тощо.

5. Всі біжать — і я побіжу

Приймати рішення обрати той або інший банківський продукт, спираючись на досвід друга, родича, колеги, конкурента — часте, втім, не найкраще рішення. Адже те, що допомагає одному бізнесу, може не принести бажаного результату іншому. Банки — це наче супермаркет з продуктами, де один товар комусь підходить, а комусь — ні.

6. Неуважні під час першого візиту до банку

Очевидно, що для підприємців отримання кредиту — відповідальне і важливе для бізнесу рішення. Часто-густо під час візиту в банк через стрес та неуважність підприємці пропускають важливу інформацію про кредитні продукти, про необхідні документи — звіти, показники тощо.

7. Нездатні розповісти про себе і власний бізнес

Інколи трапляється така ситуація, що про бізнес підприємця в Україні знають лише його близькі — батьки, родичі, дружина або чоловік тощо. Тобто він більше відомий за кордоном. Наприклад, коли підприємець щось програмує або виробляє товари виключно на експорт, як-от мед або мобільні застосунки, спілкуватися з українськими споживачами йому не доводитися.

У такій ситуації підприємцеві іноді доволі складно пояснити, чим саме займається компанія, і розповісти про напрями її діяльності тощо простою та зрозумілою мовою. В результаті співробітник банку або зовсім не зрозуміє підприємця, або зрозуміє неправильно. Далі — неправильно передасть інформацію. А це несе за собою ризик, як-от відмова у кредиті.

8. Просять грошей задля виплати заробітної плати працівникам

Трапляється й таке. З мого багаторічного досвіду, жодного запиту на такий кредит не задовольнили.

9. Підробляють цифри та показники у документах

Маніпулювання цифрами та замовчування — не найкраще рішення для отримання кредиту. Спиратися на так звану «сіру» бухгалтерію або не платити частини податків — безперспективно.

Це ж стосується й розрахунків та бізнес-плану: щодо збільшення обсягів виробництва, зниження вартості виробництва без втрати якості, а також повернення коштів, можливих ризиків тощо. Річ у тім, що банк обов’язково вивірить будь-які цифри та показники, аби зрозуміти, наскільки підприємство життєздатне та куди прямує на момент подачі документів — до загибелі або зростає, чи правильний бізнес-план тощо.

10. Відверта брехня

Давати неповну або неправдиву інформацію про компанію, так само, як і звіти — вельми погана ідея! Краще відмовитися від такого підходу. Навпаки, слід бути чесним насамперед перед самим собою!

АТ "Ощадбанк"