Досвід топів
Тетяна Мокренко, засновниця агентства MokCo, викладачка курсу «Як вивести бізнес в інтернет», розповіла «Будуй своє» про найтиповіші помилки молодих підприємців у соціальних мережах — під час ведення акаунтів та просування товарів і послуг.
1. Недолуге оформлення сторінок
Молоді підприємці рідко переймаються щодо правильного оформлення акаунтів на Facebook та Instagram. Вони забувають, що акаунт в соціальних мережах рівносильний сайту/ візитівці і перше враження про бізнес залежить від зовнішнього вигляду сторінки.
На сторінках у постах та сторіз з’являються неякісні фото, а саме: з невдалими композицією та кадруванням, замалі розміром. Інакше кажучи, на таких сторінках відсутня єдина візуально-комунікаційна стратегія. Приклад: до мене в Instagram «постукалась» одна стоматологічна клініка, у якої на сторінці огидні фото зубів з карієсом або з нальотом тощо. Бувало й гірше, коли салони краси публікували фото мейкапів дівчат з недоглянутими бровами, а косметичні кабінети — дівочі фото з почервоніннями на обличчі після мікроблейдингу, фарбування брів та інших процедур. Ми купуємо очима, і психологічно краще реагуємо на приємні оку результати, а не «страшкуватий» процес.
Щоб не створювати сторінку, яка швидше викликатиме відторгнення, сумніви, кпини, заздалегідь продумайте її оформлення у Facebook та Instagram. Сплануйте все, що робитимете, як часто і що саме публікуватимете та у якій тональності. У пригоді для початківців стануть профілі уже відомих брендів/бізнесів, які уже ведуть ефективну роботу в соціальних мережах. В результаті — отримаєте натхнення та ідеї щодо оформлення.
2. Сторінки-мовчуни
Часто зустрічаю акаунти, що нерегулярно оновлюються. Тобто там немає системності у наповненні контентом — постами, фото, відео. Facebook та Instagram — можуть бути альтернативою сайту чи стати власним ЗМІ. Чому? Підписники, вони ж читачі, отримують всю інформацію про новини компанії, оновлення асортименту, акції та знижки тощо.
Стосовно частоти наповнення — це залежить від самого бізнесу та стратегії. Деякі бізнеси можуть дозволити собі публікувати 1 публікацію в тиждень, просувати її протягом тижня, і це ОК, якщо немає змін асортименту, новинок і новин в компанії. Деякі бізнеси настільки динамічно розвиваються, змінюються, функціонують, що не можуть дозволити собі мовчати більше 2-3 днів.
Головне — системність в постингу. Але найголовніше — системність в модерації. Навіть якщо ви розміщуєте публікації «як вийде», відповідати на повідомлення та коментарі потрібно щодня: щоб не пропустити потенційно зацікавленого клієнта, щоб вчасно розібратися з негативом і не дати йому розвинутися далі.
3. Втрата інтересу до ведення сторінки
Трапляється й інше, коли спочатку підприємець замовив стратегію, розробив і контент-план, і стиль. Але сторінкою займався 1-2 місяці, а потім покинув її зі словами: «У мене це не працює». До речі, найчастіше йдуть з Facebook, оскільки він складніший за кількістю можливих опцій налаштувань сторінки та постингу, просування. Рідше полишають Instagram, де менше інструментарію і є так звані «сірі» способи накрутки підписників, наприклад «масслайкінг» (масове вподобання постів та сторінок).
Моя рекомендація, якщо уже почали, то доводьте справу до кінця: самі розбирайтеся (курс на порталі в допомогу), або долучайте спеціалістів.
Як казав Альф: «Вы не любите кошек? Да вы просто не умеете их готовить!».
4. Ігнорування автоматизації
Наприклад, багато хто з підприємців не знають або просто не користуються опціями автоматизації на Facebook. На бізнес-сторінках існує функціонал автоматичних відповідей на найтиповіші запитання — щодо розкладу роботи, як замовити, способів оплати тощо.
Підприємці зазвичай лінуються налаштовувати ботів з автоматичними відповідями, а дарма. Адже, з однієї сторони, автоматична відповідь на типове питання — це зекономлений час людини, що веде сторінку. З іншої — можливість надати відомості про послугу в будь-який час, а точніше, не робочий час.
Наведу власний приклад, коли я вирішила замовити катання на каяках. Почала шукати інформацію про таку послугу пізно вночі. На щастя, на сторінці центру в приваті була уже налаштована функція автоматичних відповідей. Протестуйте самі.
Завдяки останньому я отримала відповіді на всі питання — щодо умов, часу та місця. А вже зранку — каталася на каяках. Якби я чекала на відповідь менеджера до ранку, то не скористалася б послугою, і можливо, зіпсувала б собі вихідний день. Тож не нехтуйте цією можливістю — витратьте трохи часу на налаштування бота.
5. Неправильна робота з рекламним кабінетом
Замикає список найтиповіших помилок користування рекламним кабінетом заради користування. Я часто помічала, як підприємці проводять рекламні кампанії, тицьнувши пальцем в небо, натиснувши просто кнопку «просувати публікацію». При цьому вони детально не налаштовують таргетинг: географію просування (в соцмережах можна вибрати, наприклад, точки розташування магазинів або ресторанів і просувати певну пропозицію саме цих межах), час просування (для ресторанів можна запускати обідню пропозицію), інтереси людей, яким буде показана реклама, і багато іншого. В результаті підприємці витрачають гроші і не отримують ані підписників, ані запитів на покупку товарів або послуг.
Тому моя порада — або досконало розберіться самі з налаштуваннями, або зверніться до спеціалістів. Таким чином вдасться зекономити і час, і гроші. А найголовніше — влучити в яблучко! Соціальні мережі, як і будь яка робота, потребують зусиль та розуміння, що і для чого ви робите. А інакше — це забавки, що не приносять результат.
Досвід топів