Мій банк
МОЯ СВОБОДА
МОЯ СПРАВА
МОЄ МАЙБУТНЄ
МОЯ СИЛА
МОЄ ЗАВТРА
МІЙ СПОКІЙ
МОЇ ЛЮДИ

Помилкове просування

Катерина Спориш

Досвід топів

Тетяна Мокренко, засновниця агентства MokCo, викладачка курсу «Як вивести бізнес в інтернет», розповіла «Будуй своє» про найтиповіші помилки молодих підприємців у соціальних мережах — під час ведення акаунтів та просування товарів і послуг.

1. Недолуге оформлення сторінок

Молоді підприємці рідко переймаються щодо правильного оформлення акаунтів на Facebook та Instagram. Вони забувають, що акаунт в соціальних мережах рівносильний сайту/ візитівці і перше враження про бізнес залежить від зовнішнього вигляду сторінки.

На сторінках у постах та сторіз з’являються неякісні фото, а саме: з невдалими композицією та кадруванням, замалі розміром. Інакше кажучи, на таких сторінках відсутня єдина візуально-комунікаційна стратегія. Приклад: до мене в Instagram «постукалась» одна стоматологічна клініка, у якої на сторінці огидні фото зубів з карієсом або з нальотом тощо. Бувало й гірше, коли салони краси публікували фото мейкапів дівчат з недоглянутими бровами, а косметичні кабінети — дівочі фото з почервоніннями на обличчі після мікроблейдингу, фарбування брів та інших процедур. Ми купуємо очима, і психологічно краще реагуємо на приємні оку результати, а не «страшкуватий» процес.

Щоб не створювати сторінку, яка швидше викликатиме відторгнення, сумніви, кпини, заздалегідь продумайте її оформлення у Facebook та Instagram. Сплануйте все, що робитимете, як часто і що саме публікуватимете та у якій тональності. У пригоді для початківців стануть профілі уже відомих брендів/бізнесів, які уже ведуть ефективну роботу в соціальних мережах. В результаті — отримаєте натхнення та ідеї щодо оформлення.

2. Сторінки-мовчуни

Часто зустрічаю акаунти, що нерегулярно оновлюються. Тобто там немає системності у наповненні контентом — постами, фото, відео. Facebook та Instagram — можуть бути альтернативою сайту чи стати власним ЗМІ. Чому? Підписники, вони ж читачі, отримують всю інформацію про новини компанії, оновлення асортименту, акції та знижки тощо.

Стосовно частоти наповнення — це залежить від самого бізнесу та стратегії. Деякі бізнеси можуть дозволити собі публікувати 1 публікацію в тиждень, просувати її протягом тижня, і це ОК, якщо немає змін асортименту, новинок і новин в компанії. Деякі бізнеси настільки динамічно розвиваються, змінюються, функціонують, що не можуть дозволити собі мовчати більше 2-3 днів.

Головне — системність в постингу. Але найголовніше — системність в модерації. Навіть якщо ви розміщуєте публікації «як вийде», відповідати на повідомлення та коментарі потрібно щодня: щоб не пропустити потенційно зацікавленого клієнта, щоб вчасно розібратися з негативом і не дати йому розвинутися далі.

3. Втрата інтересу до ведення сторінки

Трапляється й інше, коли спочатку підприємець замовив стратегію, розробив і контент-план, і стиль. Але сторінкою займався 1-2 місяці, а потім покинув її зі словами: «У мене це не працює». До речі, найчастіше йдуть з Facebook, оскільки він складніший за кількістю можливих опцій налаштувань сторінки та постингу, просування. Рідше полишають Instagram, де менше інструментарію і є так звані «сірі» способи накрутки підписників, наприклад «масслайкінг» (масове вподобання постів та сторінок).

Моя рекомендація, якщо уже почали, то доводьте справу до кінця: самі розбирайтеся (курс на порталі в допомогу), або долучайте спеціалістів.

Як казав Альф: «Вы не любите кошек? Да вы просто не умеете их готовить!».

4. Ігнорування автоматизації

Наприклад, багато хто з підприємців не знають або просто не користуються опціями автоматизації на Facebook. На бізнес-сторінках існує функціонал автоматичних відповідей на найтиповіші запитання — щодо розкладу роботи, як замовити, способів оплати тощо.

Підприємці зазвичай лінуються налаштовувати ботів з автоматичними відповідями, а дарма. Адже, з однієї сторони, автоматична відповідь на типове питання — це зекономлений час людини, що веде сторінку. З іншої — можливість надати відомості про послугу в будь-який час, а точніше, не робочий час.

Наведу власний приклад, коли я вирішила замовити катання на каяках. Почала шукати інформацію про таку послугу пізно вночі. На щастя, на сторінці центру в приваті була уже налаштована функція автоматичних відповідей. Протестуйте самі.

Завдяки останньому я отримала відповіді на всі питання — щодо умов, часу та місця. А вже зранку — каталася на каяках. Якби я чекала на відповідь менеджера до ранку, то не скористалася б послугою, і можливо, зіпсувала б собі вихідний день. Тож не нехтуйте цією можливістю — витратьте трохи часу на налаштування бота.

5. Неправильна робота з рекламним кабінетом

Замикає список найтиповіших помилок користування рекламним кабінетом заради користування. Я часто помічала, як підприємці проводять рекламні кампанії, тицьнувши пальцем в небо, натиснувши просто кнопку «просувати публікацію». При цьому вони детально не налаштовують таргетинг: географію просування (в соцмережах можна вибрати, наприклад, точки розташування магазинів або ресторанів і просувати певну пропозицію саме цих межах), час просування (для ресторанів можна запускати обідню пропозицію), інтереси людей, яким буде показана реклама, і багато іншого. В результаті підприємці витрачають гроші і не отримують ані підписників, ані запитів на покупку товарів або послуг.

Тому моя порада — або досконало розберіться самі з налаштуваннями, або зверніться до спеціалістів. Таким чином вдасться зекономити і час, і гроші. А найголовніше — влучити в яблучко! Соціальні мережі, як і будь яка робота, потребують зусиль та розуміння, що і для чого ви робите. А інакше — це забавки, що не приносять результат.

Досвід топів

АТ "Ощадбанк"