Мій банк
МОЯ СВОБОДА
МОЯ СПРАВА
МОЄ МАЙБУТНЄ
МОЯ СИЛА
МОЄ ЗАВТРА
МІЙ СПОКІЙ
МОЇ ЛЮДИ

Піднебесні нюанси з українським брендом

Катерина Спориш

Про успіх

Учасник реаліті-школи бізнесу «Будуй своє» та засновник United Athletes Дмитро Полупан розповів про свій бізнес і особливості замовлення виробництва у Піднебесній. А також про те, як нівелювати ризики у цій справі.

Вдалий досвід — потужний старт

До того як розпочати виробництво буїв United Athletes, я продав партію товарів для саду на Amazon (виключно для того, щоб познайомитись з моделлю). Попередній підприємницький досвід співробітництва з маркетплейсом ознайомив мене з потенційними можливостями та значно розширив список контактів.

Ідею виробництва буйків мені як підприємцю підказало хобі — тріатлон (вид спорту, що включає плавання, їзду на велосипеді та біг. — ред.). Особисто мені цей спорт допоміг побороти давнішній страх — потонути. Займаючись спортом та переборюючи власні страхи, я помітив, що у цього спорту, і зокрема плавання, в Україні та за її межами — безліч прихильників.

А ще я звернув увагу, що серед шанувальників спорту існує культ якісного спорядження. Особливо такого, що підвищує безпеку чи комфорт спортсменів. Буй для плавання, що кріпиться за ремінець на талії плавця — гаджет для безпеки, ідеально підпадав під цю категорію. До того ж він додавав комфорту — в деякі наші моделі можна заховати особисті речі під час відпочинку або запливу. Скажімо, ви прийшли на тренування на озеро, а речі немає кому залишити — в нагоді стане буй.

Ідея такого гаджета мене захопила, тому я твердо вирішив розвивати український бренд якісних буїв для найвибагливіших плавців. Однак на старті і не здогадувався, що на мене чекає.

Невдалі зразки — ідеальний посібник підприємця

Спершу під назвою United Athletes почав діяти біговий клуб — наше перше тренування відбулось 28 січня 2018 р. Тому бренд виник значно раніше ідеї виробництва. Я зупинився на двох словах. United — спортивна та ідейна частини, що поєднуються між собою спільною думкою: «Ми досягаємо цілей, коли об’єднуємо зусилля». Athletes — бізнес, так чи інакше пов’язаний зі спортом. Ну, а перші літери обох слів — UA — це міжнародне скорочення «Україна». Розробка айдентики коштувала мені близько $2 тис., але нове «обличчя бренду» додавало мотивації.

Далі на мене чекали чималі вливання власних коштів — $10 тис. Вони були витрачені на оцінку продуктів конкурентів, пошук виробничих потужностей та першу партію. Ми купили і протестували всі наявні в Україні та США моделі. Очевидно стало, що жоден з отриманих зразків не був ідеальним. Я виділив у кожному ключові переваги і склав список можливих вдосконалень. В результаті у нас був дизайн продукту, що задовольняв потреби найвибагливіших плавців.

Наступним кроком був пошук потужностей виробництва і посередників. А попередня аналітика вказувала, що краще виготовляти буї в КНР. Саме так роблять більшість брендів, оскільки там є відповідне обладнання, технології. Та й ціна на виході була набагато привабливішою за рахунок масового виробництва та дешевшої логістики до США.

Однак під час роботи з китайцями зрозумів, що буде непросто з огляду на певні особливості.

Перше — перебільшування ними свого статусу, можливостей тощо. На практиці це відбувається так: бізнесмен представляється як Чжан Ян, CEO «Склай Лайт Мун». На перший погляд, його компанія видається величезною — з сучасними потужностями виробництва та напрацьованими кейсами. А у дійсності ця людина виявляється власником невеличкого підприємства, цеху в підвалі або перекупом. Відповідно, через незнання цього легко потрапити у халепу та й залишитися без грошей.

Друге — недосконале володіння англійською мовою. У такому випадку помилки при перекладі деталей, характеристик та інших аспектів замовлення коштуватимуть дорого — часу та даремно витрачених зусиль. Рівень володіння мовою — надважливий маркер. Частіше за все дрібні виробники (і деякі великі фабрики) перекладають текст через Google translate.

Окрім виробника, в Китаї мені знадобилися і посередники, щоб вирішити митні та логістичні питання. Тут мені став у пригоді попередній досвід та українська Amazon спільнота. Посередники запропонували найвигідніші ціни на доставку. Моя історія з пошуком виробництва в КНР завершилася позитивно: я мав надійну фабрику та декілька варіантів на випадок форс-мажорів. Перша партія буїв за $8 тис. виготовлена і чекає на своїх покупців в Україні та США.

United Athletes: як підкорюватимемо світ

Наразі у мене багато як короткотермінових, так і фундаментальних планів. Завдяки реаліті-школі «Будуй своє» та отриманим знанням маю намір під керівництвом провідних менторів і досвідчених підприємців налагодити ефективну систему продажів. Також у планах на найближчі місяці — запустити продажі в США, де збираюся реалізовувати 90% продукції, а 10% — в Україні.

Разом з цим підкорюватиму ринки країн, де завжди літо — Австралію та інші. І головне — в Україні хочу розвивати культуру безпечного плавання з використанням буїв. Далі — багато чого цікавого!

Про успіх

АТ "Ощадбанк"