Досвід топів
Ніна Левчук, керівник Google Marketing Solutions у Центральній та Східній Європі, розповіла «Будуй своє» про маркетингові та інші інструменти, що знадобляться для розвитку персонального бренда. А також — як проводити аудит і що робити із результатами.
Маркетинг та PR стануть у пригоді
Люди, які розвивають персональний бренд — представники найрізноманітніших професій. Інколи це наймані працівники. Інколи — засновники та власники бізнесів, стартапери або серійні підприємці у різних частинах світу.
Однак є те, що їх об’єднує — вони працюють з продуктами, тобто з тим, що пропонують клієнтам, і персональним брендом. Взагалі можна сказати, що персональний бренд — такий самісінький продукт, як будь-який інший — одяг, товари для дому, побутова хімія. Або ж і послуги — курси іноземних мов, консультативна школа тощо.
З огляду на це слід зазначити, що у продукті класичному та у персональному бренді використовуються однакові закони маркетингу:
— розуміння задач;
— аналіз аудиторії;
— вибудовування комунікації;
— визначення каналів просування.
Все перераховане сприятиме розвитку персонального бренда, однак знадобляться ще й PR та комунікації. Тому важливо зважати на це, і регулярно прокачувати знання у цих галузях зручними і ефективними саме для вас способами. А отримавши потрібні знання, крок за кроком перетворювати їх на навички та застосовувати у розвитку персонального бренда.
Як проводити аудит бренда?
Отже, вже сформульовано бренд — експерта у галузі, цікавої особистості з хобі тощо. Розпочинається наступний етап — аудит. Останній проводиться хоча б тричі на рік. Під час нього аналізується наступне: що говорять про вас люди, що є в інтернеті, що — у соціальних мережах.
Є 3 складові персонального бренда. Почнемо з того, що говорять люди. Думка інших людей — ключовий аспект персонального бренда, і саме на нього складніше за все вплинути. Проте це можливо, правильно вибудовуючи спілкування — корисними стануть якраз знання з PR та комунікацій.
Тому передусім поставимо однакові запитання мінімум 5 людям з оточення про себе — що саме вони знають, із чим асоціюють, чи чули щось про персональний бренд тощо.
Далі аналізуємо те, що є в інтернеті. Це найрізноманітніший контент — публікації в ЗМІ, блоги, згадування у соціальних мережах. А також фото- й відеоконтент, його наповнення, однорідність тощо.
Потім переходимо до аналізу соціальних мереж — Facebook, Instagram та інші, де є сторінки, канали. І найцікавіше — не забуваємо про мережі, де поки що персонального бренда немає.
Всі публікації у соціальних мережах перевіряємо за посилом та образом. Наприклад, якщо людина просуває себе як експерт, пости повинні бути з експертною думкою, якщо бігуном — мають відповідати цьому хобі. Зазначу, що в аналізі соціальних мереж важливі відгуки — позитивні та негативні. З останніми доведеться попрацювати. Окремо аналізуємо фото- та відеоконтент та його якість. Посил — так само, як із постами. І не забуваємо про контакти і друзів у цих соціальних мережах — вони є включеною аудиторією.
До речі, для аналізу соцмереж є ось такий дієвий інструмент — brandyourself.com. Цей інструмент безоплатно проаналізує 7 соціальних мереж за низкою параметрів. Маючи ці дані, у майбутньому буде простіше вплинути на згадування у соцмережах та пошукових системах.
Що далі?
Після опитування знайомих, аудиту в інтернеті та соціальних мережах набереться величезний масив інформації — позитивної і негативної. Під час опитування людей можлива критика різного характеру. Моя порада — відреагуйте на критику добротою.
Якщо в інтернеті забагато негативу, його слід перекрити великою кількістю позитивного і якісного контенту. В соціальних мережах можна знайти багато цікавого. Однак ключове завдання — зробити так, щоб головний посил відповідав іміджу. Тому, можливо, доведеться видалити неякісний або неоднорідний контент, низької якості фото- та відеоматеріали, попрацювати з відгуками як на власній сторінці, так і бізнесовій. Попросити видалити неякісний або неоднорідний контент у друзів на сторінках. Та й взагалі, проаналізувати список друзів, навівши там порядок. Інколи за цим доведеться звернутися до служби підтримки.
І не зупиняйтеся!
Досвід топів