Мій банк
МОЯ СВОБОДА
МОЯ СПРАВА
МОЄ МАЙБУТНЄ
МОЯ СИЛА
МОЄ ЗАВТРА
МІЙ СПОКІЙ
МОЇ ЛЮДИ
Відділення Відділення
USD 42.00 42.45
EUR 49.20 49.90

Переконливі аргументи

Катерина Спориш

Про успіх

Анна Кармазіна та Сергій Щербаненко, співвласники IT-компанії Sannacode, розповіли «Будуй своє» про відкриття свого бізнесу — тернистий шлях від запуску до лавіювання в кризу.

Інформаційна довідка. Sannacode заснована у 2013 р. в Києві. Підприємство надає послуги розробки програмного забезпечення для клієнтів з різних куточків світу, а також розробляє власні програмні продукти та IoT пристрої.

Від Junior до власників IT-компанії

Історія Sannacode почалася 6 років тому, восени 2013 р., коли Анна Кармазіна та Сергій Щербаненко вирішили вкласти близько $5 тис. власних коштів у відкриття IT-аусорсингової компанії. За $500 вони винайняли офіс 20 кв. м у середмісті, а за $4,5 тис. придбали меблі, ноутбуки, мобільні девайси і найняли 2 розробників програмного забезпечення.

Зрозуміло, старт цього проекту підкріплювався не лише бажанням засновників, а й солідним багажем знань завдяки багаторічному досвіду роботи у найбільших IT-аусорсингових компаніях України, як GlobalLogic та інші.

«Ми з Сергієм дуже швидко зросли від Junior/Trainee до Lead/Manager — керівників відділів, і навчилися керувати проектами та командами», — згадує Анна.

Що відбувалося згодом? Ідея заснування власної IT-компанії у Сергія та Анни виникла задовго до втілення. Для цього майбутні підприємці обирали напрям — серед різноманітних варіантів, разом з цим шукали можливостей, щоб навчитися будувати ІТ-бізнес.

На рішення, який саме напрям обрати, вплинуло зацікавлення Сергія розробкою мобільних застосунків — він спробував реалізувати себе у цьому. Тоді й вирішили започаткувати компанію — розробника мобільних застосунків.

«На початку 2013 р. ми дізналися про Павла Обода — підприємця і власника IT-компанії, який розпочинав курс для тих, хто планує відкривати власне підприємство у цій галузі. Ми вирішили спробувати, тому що звучало досить переконливо і коштувало недорого — $600 за інтенсивний курс. Та й альтернатив було небагато для молодих ІТ-підприємців», — констатує Анна.

Саме навчання на цьому курсі і стало для засновників Sannacode дуже швидким і дієвим поштовхом до створення сайту компанії, її назви, логотипу і подібних кроків. Підприємців неабияк спонукали до дій і загрози покарання на курсах — за невиконання домашнього завдання студентів могли відрахувати без повернення коштів.

Такий підхід мав чудовий результат. По завершенні навчання засновники Sannacode отримали бажане — не просто напрямок для подальшого руху, а й конкретні інструменти.

Досвід пошуку замовлень

На старті проекту засновники Sannacode шукали замовлення різними способами. Насамперед вони зареєструвалися на біржах фрілансу, як-от Upwork тощо. Більшість таких платформ працюють за наступним принципом: замовник із будь-якої країни світу розміщує замовлення з описом технічного завдання та встановлює ціну за виконання проекту. А виконавці-фрілансери залишають заявки і пишуть мотиваційні листи з поясненням, чому вони кращі за інших.

«Наше перше замовлення — написання Android-застосунку вартістю $300 — ми отримали вже за кілька днів після реєстрації. І хоча насправді реальна ціна такого програмного забезпечення була в рази вищою, нам потрібно було працювати над іменем, портфоліо та отримати той самий перший досвід на біржі. Тоді все й закрутилося», — пояснює Сергій.

Від початку роботи на біржах фрілансу життя молодих підприємців стало іншим. Спали уривками, по 4 години на добу. Через різницю в годинних поясах із замовниками, наприклад, із США, переписувалися з ночі до ранку. Над замовленнями працювали разом — Сергій програмував, Анна тестувала, разом розробляли дизайн. Коли ж восени орендували офіс, частину роботи передали 2 найнятим розробникам.

Відвідуючи конференції та профільні заходи, Анна з Сергієм і там шукали потенційних замовників. І дійсно, не помилилися — частину замовлень отримали саме завдяки нетворкінгу. Згодом вже спрацьовували ім’я та головний принцип компанії — виконувати будь-які проекти вчасно за попередніми домовленостями та якісно. Така послідовність приносила все більше нових клієнтів.

Що допомогло пережити кризу-2014

За декілька місяців опісля відкриття офісу команда Sannacode зіштовхнулася з проблемою відтоку замовлень. Справа у тому, що в 2014 р. багато хто з замовників, почувши про революційні та військові події в Україні, відмовлялися від проектів і шукали виконавців деінде. Сергій та Анна не здавалися — шукали нові рішення, щоб не втратити клієнтів та йти до своїх цілей, зберігаючи ім’я і принципи.

«Ми вели перемовини з клієнтами, розпитували, що саме їх хвилює і що вони вважають ризиками. Тоді в процесі перемовин вдавалося досягти позитивного рішення на нашу користь, і частина проектів залишалися з нами», — підсумовує Анна.

Побоювання іноземних замовників щодо розробників з України внаслідок кризи та інших тривожних подій тривали і в 2015 р. І весь цей час засновники Sannacode крок за крок кроком робили собі ім’я на міжнародній арені, щоразу переконуючи світ, що українські розробники роблять продукт вчасно та якісно.

Досягнення і плани на майбутнє

Підсумовуючи, завдяки наполегливій праці, правильним принципам та досвіду, підприємці отримали чудові результати: із маленької аусторсингової IT-компанії Sannacode виросла в рази зі штатом у 60 спеціалістів — розробники, тестувальники, менеджери проектів тощо. Їхні замовники — переважно з Фінляндії, Ізраїлю, Нідерландів, Австралії, США та багатьох інших країн. Разом з цими досягненнями команда підприємства започаткувала розробку програмного забезпечення — смарт-офіс, систему керування компанією, систему обліку та продажу товарів для малого бізнесу тощо.

Про успіх

АТ "Ощадбанк"