Мій банк
МОЯ СВОБОДА
МОЯ СПРАВА
МОЄ МАЙБУТНЄ
МОЯ СИЛА
МОЄ ЗАВТРА
МІЙ СПОКІЙ
МОЇ ЛЮДИ

Переконливі аргументи

Катерина Спориш

Про успіх

Анна Кармазіна та Сергій Щербаненко, співвласники IT-компанії Sannacode, розповіли «Будуй своє» про відкриття свого бізнесу — тернистий шлях від запуску до лавіювання в кризу.

Інформаційна довідка. Sannacode заснована у 2013 р. в Києві. Підприємство надає послуги розробки програмного забезпечення для клієнтів з різних куточків світу, а також розробляє власні програмні продукти та IoT пристрої.

Від Junior до власників IT-компанії

Історія Sannacode почалася 6 років тому, восени 2013 р., коли Анна Кармазіна та Сергій Щербаненко вирішили вкласти близько $5 тис. власних коштів у відкриття IT-аусорсингової компанії. За $500 вони винайняли офіс 20 кв. м у середмісті, а за $4,5 тис. придбали меблі, ноутбуки, мобільні девайси і найняли 2 розробників програмного забезпечення.

Зрозуміло, старт цього проекту підкріплювався не лише бажанням засновників, а й солідним багажем знань завдяки багаторічному досвіду роботи у найбільших IT-аусорсингових компаніях України, як GlobalLogic та інші.

«Ми з Сергієм дуже швидко зросли від Junior/Trainee до Lead/Manager — керівників відділів, і навчилися керувати проектами та командами», — згадує Анна.

Що відбувалося згодом? Ідея заснування власної IT-компанії у Сергія та Анни виникла задовго до втілення. Для цього майбутні підприємці обирали напрям — серед різноманітних варіантів, разом з цим шукали можливостей, щоб навчитися будувати ІТ-бізнес.

На рішення, який саме напрям обрати, вплинуло зацікавлення Сергія розробкою мобільних застосунків — він спробував реалізувати себе у цьому. Тоді й вирішили започаткувати компанію — розробника мобільних застосунків.

«На початку 2013 р. ми дізналися про Павла Обода — підприємця і власника IT-компанії, який розпочинав курс для тих, хто планує відкривати власне підприємство у цій галузі. Ми вирішили спробувати, тому що звучало досить переконливо і коштувало недорого — $600 за інтенсивний курс. Та й альтернатив було небагато для молодих ІТ-підприємців», — констатує Анна.

Саме навчання на цьому курсі і стало для засновників Sannacode дуже швидким і дієвим поштовхом до створення сайту компанії, її назви, логотипу і подібних кроків. Підприємців неабияк спонукали до дій і загрози покарання на курсах — за невиконання домашнього завдання студентів могли відрахувати без повернення коштів.

Такий підхід мав чудовий результат. По завершенні навчання засновники Sannacode отримали бажане — не просто напрямок для подальшого руху, а й конкретні інструменти.

Досвід пошуку замовлень

На старті проекту засновники Sannacode шукали замовлення різними способами. Насамперед вони зареєструвалися на біржах фрілансу, як-от Upwork тощо. Більшість таких платформ працюють за наступним принципом: замовник із будь-якої країни світу розміщує замовлення з описом технічного завдання та встановлює ціну за виконання проекту. А виконавці-фрілансери залишають заявки і пишуть мотиваційні листи з поясненням, чому вони кращі за інших.

«Наше перше замовлення — написання Android-застосунку вартістю $300 — ми отримали вже за кілька днів після реєстрації. І хоча насправді реальна ціна такого програмного забезпечення була в рази вищою, нам потрібно було працювати над іменем, портфоліо та отримати той самий перший досвід на біржі. Тоді все й закрутилося», — пояснює Сергій.

Від початку роботи на біржах фрілансу життя молодих підприємців стало іншим. Спали уривками, по 4 години на добу. Через різницю в годинних поясах із замовниками, наприклад, із США, переписувалися з ночі до ранку. Над замовленнями працювали разом — Сергій програмував, Анна тестувала, разом розробляли дизайн. Коли ж восени орендували офіс, частину роботи передали 2 найнятим розробникам.

Відвідуючи конференції та профільні заходи, Анна з Сергієм і там шукали потенційних замовників. І дійсно, не помилилися — частину замовлень отримали саме завдяки нетворкінгу. Згодом вже спрацьовували ім’я та головний принцип компанії — виконувати будь-які проекти вчасно за попередніми домовленостями та якісно. Така послідовність приносила все більше нових клієнтів.

Що допомогло пережити кризу-2014

За декілька місяців опісля відкриття офісу команда Sannacode зіштовхнулася з проблемою відтоку замовлень. Справа у тому, що в 2014 р. багато хто з замовників, почувши про революційні та військові події в Україні, відмовлялися від проектів і шукали виконавців деінде. Сергій та Анна не здавалися — шукали нові рішення, щоб не втратити клієнтів та йти до своїх цілей, зберігаючи ім’я і принципи.

«Ми вели перемовини з клієнтами, розпитували, що саме їх хвилює і що вони вважають ризиками. Тоді в процесі перемовин вдавалося досягти позитивного рішення на нашу користь, і частина проектів залишалися з нами», — підсумовує Анна.

Побоювання іноземних замовників щодо розробників з України внаслідок кризи та інших тривожних подій тривали і в 2015 р. І весь цей час засновники Sannacode крок за крок кроком робили собі ім’я на міжнародній арені, щоразу переконуючи світ, що українські розробники роблять продукт вчасно та якісно.

Досягнення і плани на майбутнє

Підсумовуючи, завдяки наполегливій праці, правильним принципам та досвіду, підприємці отримали чудові результати: із маленької аусторсингової IT-компанії Sannacode виросла в рази зі штатом у 60 спеціалістів — розробники, тестувальники, менеджери проектів тощо. Їхні замовники — переважно з Фінляндії, Ізраїлю, Нідерландів, Австралії, США та багатьох інших країн. Разом з цими досягненнями команда підприємства започаткувала розробку програмного забезпечення — смарт-офіс, систему керування компанією, систему обліку та продажу товарів для малого бізнесу тощо.

Про успіх

АТ "Ощадбанк"