У гостях у юриста
Євген Пронін, керуючий партнер юридичної компанії Pronin & Partners, поділився тим, які саме помилки підприємці-початківці здійснюють при відкритті власної справи та як їх уникнути.
До Євгена Проніна звертаються не тільки за порадою в юридичній сфері, але й за бізнес консультацією для початку підприємницької діяльності.
ТОП-5 питань, які полюбляють ставити молоді підприємці, та які найпоширеніші помилки вони здійснюють, якщо не звертаються до юристів.
Чи варто відкривати бізнес одразу після завершення університету?
Я не думаю, що є вікові обмеження щодо відкриття бізнесу. Для реалізації ідей, для запуску особистої справи куди важливіше якісний бізнес-план, який буде складатись із детально розписаних дій на певному проміжку часу чи етапі формування бізнесу. Задача для підприємця на цьому етапі, якщо немає особистого капіталу, знайти вигідні пропозиції від банків, які кредитують малі та середні бізнеси. За наявністю продуманого фінансового плану та прозорої презентації проблеми з кредитом не виникають.
Як конкурувати з мастодонтами ринку?
На початку шляху важливо не зациклюватись на конкуренції, а сконцентруватися на визначені власної цільової аудиторії. Витратьте час на пошук унікальності бренду і опрацювання цього аспекту формування компанії. В соціальних мережах живе багато невеликих, але прибуткових брендів, які відрізняються унікальною пропозицією й почерком.
Вузькопрофільна фірма-бутік або компанія-мегамаркет?
Орієнтуйтесь на ваші власні ідеї, бізнес-план та кошти.
Як формувати вартість послуг?
Тут важливо провести аналіз ринку та оцінити конкурентів. Промоніторити послуги, їх кількість та клієнтів. Ніхто не скасовував замкнуте коло вартості та якості, тому, якщо вирішите збільшити рентабельність, зменшив якість, очікуйте вимог клієнта щодо зменшення вартості.
Чи працює в Україні погодинна оплата з локальними компаніями?
В Україні такий формат поки ще тільки в процесі зародження й «знайомить із собою», на відміну від практики закордонних колег. Якщо молодий підприємець хоче запровадити погодинний спосіб оплати, то і його слід проаналізувати відносно правил ринку. Звісно, чим більше людина працює, тим більше вона заробляє. Простими словами, це б допомогло мінімізувати кількість зловживань у трудовій сфері.
Коли початківці не наважуються звернутися до юристів, щоб поставити питання, то пізніше приходять на консультації з проханнями вирішити вже зроблені помилки. Якби молоді підприємці звернулися на початку запуску, вони б змогли уникнути таких юридичних та організаційних помилок:
Визначення організаційно-правової форми
Немає універсальної організаційно-правової форми, яка б підходила будь-якому бізнесу. На етапі юридичного оформлення важливо витратити час і обрати оптимальний варіант легалізації господарської діяльності з урахуванням майбутнього розвитку, особливості управління, конкурентної ситуації та інших факторів, що впливають на успіх підприємства. Найпопулярнішими й водночас простими в реєстрації та управлінні є ФОП, ТОВ та ПП. Кожен з варіантів дає свої переваги, але одночасно потрібно враховувати й складності. Наприклад, ФОП простий в реєстрації, але залучити інвесторів до такого бізнесу або припинити підприємницьку діяльність складніше, ніж в ТОВ. Організаційно-правова форма ТОВ сьогодні найневрегульованіша в Україні, з чіткими рамками прав і обов'язків. На відміну від ПП, яка спрощує залучення інвесторів, проте слабо регулюється в правовому полі.
Документальний хаос
Підприємці люблять звертатися за порадою в Інтернет. Зокрема, це стосується складання документації, яка потребує дотримання чіткої послідовності дій і правил оформлення. Новачкам важливо пам'ятати, що кожен ресурс дає свою інформацію, не завжди повну і здатну відповідати дійсності. І легше звернутися за допомогою в складанні установчої документації до професійних юристів, щоб уникнути сотні відмов і виправлень.
Не проходьте повз: Єдиний державний реєстр підприємств та організацій України
Коли бізнес запущено, не відкладайте на потім реєстрацію бізнесу в Єдиному державному реєстрі підприємств та організацій України.
Код ЄДРПОУ дає потенційним клієнтам і податковій необхідну інформацію про структурні зміни за видами діяльності або реорганізації компанії. Це прозоро, а значить викликає довіру з боку клієнтів, інвесторів і контрагентів.
Дорогий офіс важливіше прибутку
Красиво жити хоче кожен. Але коли бізнес перебуває на етапі формування, потрібно розуміти, чим можна жертвувати, а що є цінним. У США вважають, що спочатку ідея зароджується в гаражі, а після довгих років наполегливої праці —офіс в Кремнієвій долині. Ми ж хочемо відразу в цю долину. Важливіше створити приємну атмосферу в колективі та мати комунікацію зі співробітниками. Тому що саме колектив робить бізнес успішним, завдання директора —давати вектор.
Бездумні інвестиції у рекламу в соціальних мережах
Складно уявити успіх бізнесу без використання реклами в інтернеті, але масштаби інтернет - простору недооцінені. Помилково вважати, що будь-який ролик або інформаційний привід стане розривом шаблону у всіх канал комунікації. Це не так! Інтернет, а також соціальні мережі — це складна павутина, в якій живуть мільярди користувачів. Сліпо платити за просування в інтернеті можна, але чи побачить цю рекламу клієнт? Таргетування реклами для цього й існує, щоб рятувати рекламний бюджет і створювати прибутки.
У гостях у юриста