Мій банк
МОЯ СВОБОДА
МОЯ СПРАВА
МОЄ МАЙБУТНЄ
МОЯ СИЛА
МОЄ ЗАВТРА
МІЙ СПОКІЙ
МОЇ ЛЮДИ

Організуй простір та звільни час

Катерина Спориш

Тематичний тиждень

Аріна Арицина, засновниця «Академії порядку», член міжнародної асоціації професійних організаторів простору (IAPO, США) та учасниця реаліті-школи бізнесу «Будуй своє» розповіла, хто такий організатор простору і скільки коштує отримання такої нової професії. А ще — як ці знання перетворити на бізнес та монетизувати їх.

— Аріно, розкажи передісторію виникнення професії.

— Насправді, організатор простору — не така молода професія, як здається. Історія почалася у 1963 р. в США, коли відбулася зустріч жінок, що захоплювалися облаштуванням своїх домівок. Ця зустріч радше мала соціальний характер. Адже жінки прагли знайти методи та методики прибирання, що подарують їм більше вільного часу.

Саме тоді все й почалося. З’явилися не тільки методики, а й нова професія — організатор простору, що має більше спільного з тайм-менеджментом, аніж із працею прибиральника або дизайнера.

— У чому полягає робота організатора простору?

— По суті, це консультування з організації простору, ми працюємо зі звичками людей. Адже люди допускають безліч помилок. Для прикладу візьмемо, з чого складається звичайне прибирання: 80% часу витрачається на розкладання по поличках, 20% — на миття й прибирання. Хоча можна зробити все інакше, і значно зекономити час.

Якщо говорити про професію та діяльність, то такий фахівець, по-перше, грамотно організує будь-який простір. А саме — знайде очевидне сміття та прихований мотлох для того, аби зробити простір зрозумілішим, упорядкованішим. Та й клієнта звільнить від непотрібних йому речей.

По-друге, відкриє нові звички. Такі як, скажімо, раціональне використання речей — пояснить, де їм місце та куди їх повертати, навчить приймати зважені рішення.

По-третє, організатор простору перенаправить ресурси людей у русло позитивних змін, що насправді і є найвищою метою цієї професії!

Щоб зрозуміти роботу організатора простору, розподілимо її на кроки. Найперший — консультування клієнта. Далі процес продовжується так званим «правильним розхламленням». Це означає не викидати речі на смітник, а передавати безоплатно або продавати людям. І стосується не лише речей, а й матеріалів — пластику, скла, металу, які здають на переробку.

Коли такі процеси позаду, створюється система динамічного порядку, план турботи про простір — дім, офіс — зі зручними чек-лістами та рекомендаціями стосовно щоденної, щотижневої, щомісячної турботи про них.

А ще слід усвідомити: такий фахівець не робить наступного — не видаляє бруд, тобто не виконує роботу клінерів, не монтує або демонтує речі, не займається питаннями дизайну, не приймає рішень щодо подальшої долі речей.

Підсумовуючи вищезазначене, у людини, в результаті навчання та організації порядку, з’являється 80 хвилин вільного часу на день, кожна річ знаходить власне місце. Одночасно очиститься не тільки простір у будинку або офісі — упорядкуються думки. Та й сформуються корисні звички.

— Поясни принципи організації порядку?

— На сьогодні ми використовуємо три головних принципи: скорочення кількості речей, систематизування, підтримка з контролем. На перших етапах відбувається звільнення від зайвих речей. Зазвичай обсяги непотребу сягають 60-80% від загальної кількості всього у домі. Потім — зменшення їхньої кількості та збереження відповідно до систем зберігання. Ми використовуємо так звані «концентричні кола», що нагадує принцип викладання товарів на полицях супермаркетів: на рівні очей — найнеобхідніші товари, якнайдалі — ті, якими користуються раз на рік.

Підтримка — саме той етап, коли члени родини починають домовлятися один з одним, що потрібно робити і як прибирати, та як зробити це ефективно, перетворивши на інструкції. В останніх зазначаються зони особливої уваги, як-от духова шафа. І як результат слід розробити систему, що працюватиме роками, а будинки довго залишатимуться прибраними.

— Чи трапляються у людей зриви або повернення до попередньої моделі поведінки?

— Так, такі випадки бувають. Адже нерідко хтось із членів родини саботує принципи, або ж змінюються пори року тощо. Для вирішення цієї проблеми ми пропонуємо річний абонемент.

— Скільки коштує навчання новій професії?

— Найпростіший курс — $130 для тих, хто бажає покращити ситуацію, зекономити час на прибиранні. До речі, економія останнього складає, за нашими підрахунками, 80 хвилин на день. Ще один курс — для тих, хто бажає отримати нову професію — коштує $320.

Надалі набуті знання можна передавати іншим людям, навчаючи їх. Наприклад, запропонувати послугу організації простору в будинку або офісі. Це коштує в Україні 350 грн/ год — через консультування особисто або за допомогою будь-якого месенджера. Інший варіант — виїжджати з клієнтами на закупівлю органайзерів та іншого приладдя.

— Як просувати таку послугу?

— Наша тактика — просувати послугу через лідерів думок, через бізнес-леді, що скориговані у власній самооцінці. Однак соромляться зізнатися, що мають проблеми з організацією простору.

У просуванні послуги останніми роками ми використовували конференції, майстер-класи тощо.

Тематичний тиждень

АТ "Ощадбанк"