Про успіх
Анна та Артем Сілко, засновники торгової марки подарунків, що ростуть — Brinjal Product, розповіли «Будуй своє» про бізнес на живих подарунках, його особливості та чому вони не планують виходити з продукцією у інші країни самотужки.
Інформаційна довідка. Brinjal Product — підприємство, що виготовляє товари із деревини з насінням рослин та квітів.
Фокус на подарунках: як починали
Тривалий час у нас із дружиною були певні стереотипи — нам здавалося, що для започаткування бізнесу потрібні величезні інвестиції. Однак, починаючи власну справу, ми зруйнували цей міф за допомогою коштів, які відкладали щомісяця протягом декількох років. Спершу ми вклали гроші у спільний із друзями бізнес — продаж зрізаних квітів з цукерками та подушками. А вже пізніше вирішили рухатися далі удвох із дружиною.
Що саме робити — на думку спало випадково, коли на просторах інтернету, на різних сайтах з подарунками у країнах ЄС та інших, на очі потрапляли топ-10 подарунків серед користувачів. Привертали увагу дерев’яні вироби — олівці та куби з насінням, фотоальбоми з інсталяцією соціальної мережі Instagram, скарбнички для винних корок, килимки, гамаки.
Тоді й прийшло розуміння: якщо ці товари користуються попитом у різних країнах, то напевне є шанси завоювати серця покупців в Україні. Адже українці, на наше переконання, так само бажають дивувати рідних та близьких цікавими подарунками на свята і не тільки. Особливо тих людей, що ніколи в житті не працювали з землею і нічого не вирощували.
Конструктор із насінням: як налагодили виробництво
Минуло зовсім небагато часу з моменту виникнення ідеї, і втілювати її в життя ми вирішили по-особливому. Звичайно, найлегшим було б замовити зразки з іноземних сайтів та почати й собі відтворювати подібні товари в Україні. Втім, ми пішли іншим шляхом — і нічого з інших країн не замовляли. Натомість заходилися вивчати, як виробляти олівці та куби з насінням та інші предмети.
Пізніше найняли підрядника по деревині, а саме — сосні. На наше переконання, ця деревина ідеально підходить для виробництва кубів. Також замовили олівці, вироблені у Польщі, де було закладене місце для капсули із насінням. Знайшли постачальників насіння. Нам знадобилися м‘ята, меліса, базилік, кріп, салат тощо.
Якщо коротко, процес виробництва проходив таким чином: столяр вирізав із дерева заготовки, а в домашніх умовах, на балконі, вони доопрацьовувалися — і куби, і альбоми, і інші продукти. Покупці кубів або олівців мали лише поливати рослини і чекати пророщування. Щодо витрат на бізнес, то було витрачено близько 30 тис. грн власних коштів — заощаджень.
Кому продавали продукти: від ймовірного провалу до перемоги
Спочатку лінійка товарів була 10 одиниць — фактично топ-10 того, що колись ми бачили на іноземних сайтах. Продавали їх у крамниці наших друзів. Втім, з часом інтерес до деяких позицій знизився, і ми вивели з продажу багато одиниць товарів, залишивши куби та олівці. Згодом заходилися шукати нові канали збуту. У 2017 р. зупинилися на соціальній мережі Instagram, куди виклали декілька фото, і вирішили просувати продукцію саме там.
Кількість і різноманітність налаштувань для рекламної кампанії, чесно кажучи, нас вразила. Ми побоювалися, що ця ідея може бути провальною, але все ж знайшли вихід. Річ у тім, що майже для всіх користувачів цієї соціальної мережі існують лідери думок. Так от, ми почали писати їм «листи щастя» із пропозицією протестувати продукцію. І у випадку, якщо вона сподобається, просили написати відгуки, опублікувати пост або зняти «сторіз», згадавши наш бренд. І це спрацювало — ми отримали нову хвилю клієнтів, яких зацікавила наша «зелена» продукція!
Бізнес як урок: чого навчилися та що плануємо у майбутньому
Насправді, ці декілька років навчили нас багатьом фундаментальним речам. По-перше, зрозуміли сезонності цього бізнесу — з початком у вересні та завершенням після свята 8 Березня. Ми тепер вчасно та якісно готуємося до старту сезону і вдало його розпочинаємо.
По-друге, треба дослухатися до побажань наших покупців і давати саме те, що вони хочуть. Якщо на початку бізнесу в наших кубах та олівцях було насіння трав'яних рослин, то пізніше додалися й квіти. Разом з цим, окрім основних товарів, пропонуємо й супутні. Адже наша цільова аудиторія — в основному, жінки, які роблять подарунки близьким або коханим людям. А ті нерідко не мають жодного уявлення про будь-які додаткові товари для вирощування квітів або інших рослин — горщики тощо.
По-третє, ми розширили асортимент, і тепер пропонуємо так звані «зелені» підставки для канцелярії та листівки, що проростають.
Маючи значний досвід за плечима, ми будемо рухатися далі. А саме — прямувати за кордон, якщо з іншої сторони будуть попередньо зацікавлені люди. Також хочемо розвивати корпоративний сегмент подарунків.
І звичайно ж, працюватимемо над поверненням клієнтів до нас частіше: щоб вони купували на суму не 300 грн, як сьогодні, а частіше та більше!
Що ще? Ми плануємо багато цікавинок. Дамо одну підказку — це товари до сезону весіль. А що саме — слідкуйте за оновленнями!
Про успіх