Мій банк
МОЯ СВОБОДА
МОЯ СПРАВА
МОЄ МАЙБУТНЄ
МОЯ СИЛА
МОЄ ЗАВТРА
МІЙ СПОКІЙ
МОЇ ЛЮДИ

Одяг з історією

Про успіх

Де шукати одяг, якщо ви захоплюєтеся модою минулого століття або терміново потрібне плаття на костюмовану вечірку? «Винтаж Экипаж» – магазин вінтажного одягу – пропонує швидко вирішити цю проблему. «Будуй своє» поспілкувався з його співвласницею Нікою Федоринчик про ідею, нюанси асортименту та про плани дівчат на майбутнє.

Ніко, як виникла ідея відкрити такий магазин і чи був у когось із вас підприємницький досвід? 

Ця ідея давно літала у повітрі серед прихильниць вінтажу. Ми мали власні інтернет-магазини, але ніхто не наважувався організувати фізичний магазин. Мрія була досить зухвала, бо ні бізнес-плану, ні серйозного бізнес-досвіду ніхто з нас не мав. Аж поки Женя Таранова (власниця вінтажної лавки «Антресоль») не поставила нас перед фактом, що нам потрібне приміщення і вона його шукає. І вона досить швидко його знайшла. Наше чудове гніздечко на Костьольній було знайдено завдяки Жені на початку квітня 2016-го, а 16-го квітня ми вже відкрилися. Спочатку нас було четверо: Женя, Оля (магазин «Эдакая Фря»), Альона («Broshka 4 you») і я (Nika Chick vintage corner). Згодом склад трохи змінився: зараз замість Альони до нас приєдналася Тетяна з магазином Soroka Store.

Як проходив перший етап роботи магазину? Чи складно було знайти приміщення, як ви знаходили товари?

Ми мали певні заощадження і розвивалися швидше інтуїтивно, ніж за планом. Процес пошуку товару тривав, як і раніше, коли ми шукали товари для наших інтернет-магазинів. Фактично усе ми робили самі: були і продавцями, і фотографами, і авторами контенту.

Назвіть, будь ласка, способи поширення інформації про магазин. Які з них найкраще працюють?

Ми використовуємо абсолютно всі доступні нам способи. У першу чергу це соцмережі, тематичні вечірки й заходи, які ми проводимо. Ось, наприклад, нещодавно святкували день народження магазину, організовували на вечірці конкурс «Вгадай епоху»: показували 10 суконь, а глядачам потрібно було вгадати, в яке десятиріччя минулого століття цю сукню носили. 
Добре працює сарафанне радіо: до нас приходять знайомі знайомих, також про нас пишуть ЗМІ.

Який ваш головний критерій для формування асортименту? Розкажіть, будь ласка, які речі продаються в магазині? Де ви їх знаходите?

Кожна з нас орієнтується на власний смак, також ми намагаємося зважати на попит. Тут поєднується дуже багато чинників, але головне – річ має бути цікавою, гарною, практичною, якомога у кращому стані. Знаходимо їх у дуже різних місцях: це і інтернет-майданчики, і зарубіжні аукціони, і блошині ринки, а часом і секонд-хенди, і приватні колекції, і, звісно ж, речі, що купуємо під час подорожей до Європи. Ми себе не обмежуємо. Не має значення, як до нас потрапила річ, має значення те, яка ця річ. Наш головний напрямок – це жіночий одяг і аксесуари: взуття, капелюшки, сумочки, прикраси. Є ще дещо з чоловічого асортименту, краватки наприклад. Також є трохи предметів декору та інтер’єру: посуд, побутові дрібниці, книги, журнали. Усім цим предметам переважно 30 і більше років. Є певна кількість сучасних речей, але вони неодмінно мають бути з відтінком ретро.

Які речі користуються найбільшим попитом?

Люди люблять цікаві речі з історією. Ми ретельно зберігаємо й передаємо всю інформацію про річ, яка до нас надходить під час купівлі. Якщо це сукня, намагаємося дізнатися, кому вона належала або де її виготовили чи звідки привезли. Якщо старі фужери, розповідаємо, як вони до нас потрапили. Якщо старовинна брошка, шукаємо інформацію про її походження, підказуємо, з чим найкраще її поєднувати, щоб образ виглядав завершено.

Хто найчастіше у вас купує речі? Яка саме ваша аудиторія?

Наші клієнти – це люди зі смаком зовсім різного віку. Це естети, поціновувачі історії, моди, стилю. Це також актори, стилісти, музиканти, люди сфери мистецтва та IT, викладачі й колекціонери. Усіх їх поєднує те, що вони не гребують речами, що були у вжитку, а навпаки, цінують їх унікальність та історію. 

Як зараз працює магазин? 

Магазин працює як музей: щодня з вівторка по неділю. У понеділок ми відпочиваємо. У нашій команді дев’ятеро дівчат. Ми не тільки працюємо разом – ми товаришуємо і в житті.

Що для вас було найскладнішим випробуванням за час існування? Як ви подолали цю проблему?

Найскладніше було пережити ремонт і узгодити побутові та стилістичні моменти магазину. Певно, ми ніколи не будемо задоволені результатом на 100%, але добре, коли завжди можна зробити краще, ніж є зараз.

Що б ви робили інакше, якби починали зараз?

Певно, все було б так само. Цей досвід безцінний.

Які у вас плани на майбутнє? 

Розвиватися, розширювати аудиторію, привертати увагу до екологічного, відповідального споживання, до естетики й стилю, до вічних цінностей. Словом, нести свою вінтажну місію. Ми любимо те, що робимо, і дуже раді бачити, що наша справа робить щасливими інших людей.

Про успіх

АТ "Ощадбанк"