Мій банк
МОЯ СВОБОДА
МОЯ СПРАВА
МОЄ МАЙБУТНЄ
МОЯ СИЛА
МОЄ ЗАВТРА
МІЙ СПОКІЙ
МОЇ ЛЮДИ

Нові податки для креативних галузей та франшиза від Rozetka: огляд бізнес-новин жовтня 2020

Підбірка контенту

У жовтні, незважаючи на продовження адаптивного карантину, відбулося безліч важливих для бізнесу подій. 

Основний фокус припав на діджиталізацію: Мінцифри презентувало нові правила гри для підприємців в ІТ, а Президент пообіцяв перевести весь документообіг з паперів в цифру. 

Про ці та інші актуальні новини читайте далі у дайджесті. 

1. Для українського технологічного та креативного бізнесу введуть спеціальний податковий режим

Міністерство цифрової трансформації України представило концепцію реформування технологічних та креативних галузей під назвою «Дія. City». Відповідний законопроект готується до подання у Верховну Раду у листопаді.

Дія. City – це такий собі віртуальний бізнес-центр. Компанії, які стануть його резидентами, матимуть різноманітні пільги, спеціальний правовий режим та більш складну процедуру отримання силовиками дозволу на обшук.

Найбільш значущі пільги стосуються саме податків: вони будуть знижені и введені як альтернатива системі ФОПів, по якій працюють більшість ІТ-компаній України:

  • податок на доходи фізичних осіб планується встановити на рівні 5%, а ЄСВ ІТ-спеціалістів складатиме 22% від мінімальної зарплати по країні +1,5% військового збору. Все так само, як і у ФОП. Разом з тим, стара система ФОПів залишиться. Тому IT-підприємці, яких вона влаштовує, зможуть працювати на таких умовах й далі;
  • для компаній-резидентів Дія.City введуть податок на виведений капітал. Ставка складе 10% при виведенні дивідендів.

2. У 2021 році Україна має повністю перейти на «пейперлес»

Президент України Володимир Зеленський заявив, що наступний рік стане початком входження країни у режим «пейперлес», тобто відмови від паперового документообігу. Це стосуватиметься всіх державних органів. 

«Жодна державна установа не зможе вимагати від українців жодних довідок, витягів чи інших нескінченних папірців, необхідних для отримання державних послуг», – зазначив він. 

За словами Президента, мета влади на найближчі роки – 100% державних послуг онлайн.

Власне, певні кроки до цього були зроблені у жовтні цього року. Зокрема, на веб-порталі «Дія» спростили процедуру реєстрації Товариства з обмеженою відповідальністю. Тепер процедура займатиме лише 30 хвилин.

Також, за допомогою «Дія» тепер можна відкрити рахунок:

  • банк запропонує потенційному клієнту ідентифікуватися в «Дія» через BankID;
  • після вдалої ідентифікації у клієнта відобразяться цифрові документи, відповідно до даних, що містяться в державних реєстрах;
  • через захищені канали банк отримує дані клієнта та додатково здійснить його фотофіксацію методом розпізнавання реальності особи;
  • після цього клієнт може користуватися послугами банку.

3. Бізнес хоче працювати віддалено і після карантину

Більшість керівників і працівників підприємств Європи хочуть продовжити працювати у віддаленому режимі навіть після завершення епідемії коронавірусу. Про це стало відомо після опитування, проведеного компанією Microsoft.

Основні тези дослідження:

  • 88% керівників очікують більш гнучкого режиму роботи у майбутньому;
  • співробітники хочуть хоча б третину робочого тижня мати за межами офісу.

Серед позитивних наслідків переходу на віддалений режим роботи керівники бізнесів називають такі:

  • у 82% випадків продуктивність їхньої компанії залишилася на тому ж рівні або навіть підвищилася;
  • у 56% випадків це допомогло компанії заощадити.

Щоправда, помітили менеджери і негативні наслідки дистанційної роботи:

  • 39% керівників відзначили, що їм важко підтримувати сильну і єдину культуру в команді;
  • 61% керівників здається, що вони не навчилися ефективно делегувати повноваження віртуальним командам;
  • індивідуальна продуктивність працівників зростає, але спостерігається зниження рівня інновацій та креативності.

Всього в опитуванні взяли участь 9 тис. співробітників і керівників бізнесу у 15 країнах Європи.

4. Контролюючі органи оприлюднили список компаній, які перевірятимуть у 2021 році

Державна регуляторна служба сформувала проект плану здійснення комплексних заходів державного нагляду (контролю) на 2021 рік. 

Всього наступного року планується здійснити 43 542 комплексні перевірки підприємств та підприємців. З повним списком заходів та чи планується щодо вас комплексна перевірка можна ознайомитись тут.

Також оприлюднені проекти річних планів контролюючих органів, зокрема:

  • Держпраці – 21 150 перевірок;
  • Держпродспоживслужба – 21 729 перевірок;
  • ПФУ – 1 790 перевірок;
  • ДСНС – 50 591 перевірок;
  • МОЗ – 149 перевірок;
  • Держгеокадастр – 6 083 перевірок.

Це дещо розширений перелік. Де крім комплексних перевірок, вказані плани кожного державного органу окремо. Перевірити себе у їх списках можна за цим посиланням

5. Змінилися умови програми кредитування 5-7-9%

Кабінет міністрів пом’якшив умови державної програми «Доступні кредити 5-7-9%». Відповідне рішення було прийнято 9 жовтня на засіданні Уряду. 

Всього було внесено три зміни:

  • підвищили ліміт доходу компаній, які можуть отримати кредит. Тепер він складає у еквіваленті 10 млн євро;
  • відмінили вимогу щодо обов’язкової прибутковості бізнесу. Але банки все одно можуть відмовити у видачі кредиту таким організаціям;
  • дозволили за кредитні кошти купувати земельні ділянки – як окремо, так і разом з нежитловою нерухомістю.

6. Кабмін пропонує штрафувати бізнес за клієнтів без масок

Кабінет міністрів подав до Верховної Ради законопроект про відповідальність підприємців за порушення санітарного законодавства. Зокрема, передбачаються штрафи від 3400 до 5100 грн, якщо у приміщення ведення бізнесу була допущена людина (співробітник чи клієнт) без маски, яка закриває ніс та рот. 

Законопроект №3890 вже пройшов всі стадії підготовки та очікує голосування. 

Самим ж порушникам планують ввести штраф від 170 до 255 грн. Але згідно іншого закону – про адміністративні правопорушення. 

7. Rozetka запустила франшизу

Один з найбільших онлайн-рітейлерів України Rozetka оголосив про продаж франшизи. Вона полягає у відкритті офлайн-точок видачі, переважно в спальних районах міст. Про це написав власник компанії Владислав Чечоткін на своїй сторінці в Facebook.

Відкриття однієї точки видачі разом з обладнанням, приміщенням, ремонтом та паушальним внеском складає приблизно 630 тис. грн. Тим не менш, лише за перший тиждень заявку на покупку франшизи подали більше 300 підприємців.

Серед них 5% планують взяти кредит на відкриття цього бізнесу, 3% залучають інвестиції, а 88% вкладають свої накопичення. 

Підбірка контенту

АТ "Ощадбанк"