Підбірка контенту
Одна з найуспішніших підприємниць у Туреччині, засновниця і керівний партнер міжнародної інвестиційної компанії Scale X Ділек Деїнларлі нині розвиває свій бізнес у США. Чого варто навчитися у підприємців з Кремнієвої долини, вона розповіла у межах SHE Congress.
Кремнієва долина простяглася лише на 80 кілометрів між каліфорнійськими містами Сан-Франциско і Сан-Хосе. Населення долини лише 3 млн людей. Це зовсім невелика місцина, але більше половини світових unicorn-компаній (вартість яких становить понад $1млрд) розташовані саме там. У жодній іншій країні немає стільки історій бізнес-успіху, як у Кремнієвій долині.
Я інженер із Туреччини, і коли приїхала до США отримувати ступінь MBA, а згодом відкрила власну компанію, яка інвестувала у технологічні стартапи по всьому світові, постійно думала про те, у чому секрет сенсаційного успіху підприємців Кремнієвої долини. Особливо це стосується масштабів (масштабування).
Глобальне мислення
Перше, що мене здивувало у Кремнієвій долині, це абсолютне глобальне мислення – усі збиралися завойовувати світ. Я приїхала з Туреччини, країни з геть іншою ментальністю, і це справило на мене неабияке враження.
Люди в долині мають масштабніші мрії і плани, ніж будь де. Вони впевнені, що досягнуть вершини Евересту, лише стоячи біля підніжжя гори. Мрійники приїжджають сюди з усього світу, щоб втілити свої найсміливіші ідеї.
Довіра і спілкування
Індустріальна революція почалася в європейських кав’ярнях. Люди смакували каву і спілкувалися, обмінювалися ідеями. Дружня компанія – чудове середовище для появи ідей. Більшість інновацій виникли під час спілкування.
Люди в долині надзвичайно відкриті і готові завжди прийти на допомогу. Це популярна концепція pay it forward: якщо ти комусь допоміг, то можеш бути впевнений, що коли ти сам потребуватимеш допомоги, тебе не залишать одного.
Море талантів
Майже 75% стартапів помирають на початкових етапах. Чому так важко вижити у цій індустрії? Тут багато чого залежить від правильно підібраних спеціалістів. Перевага Кремнієвої долини в тому, що вона приваблює найцінніших та найпрофесійніших фахівців з усього світу.
Компанії використовують творчі підходи щодо пошуку та розвитку талантів. Вони шукають найкращих навіть серед випускників провідних університетів, проводять з ними співбесіди, пропонують вирішити реальні бізнес-кейси як тестування. Лише найкращі отримують пропозиції стажуватися.
Уміння ризикувати
У долині кажуть: ризик повністю виправданий. Ніхто не любить провалів, але там розуміють, що неможливо досягти успіху без спроб і провалів. Досвід важить набагато більше, ніж найграндіозніша невдача. У долині вчать отримувати задоволення навіть від помилок.
Інновації та експерименти
Value proposition – підприємець продає не лише продукт, а й позитивний досвід від його використання. Розуміння цього є критично важливим для розвитку бізнесу.
Дизайн-мислення. Спочатку підходи, які використовують у межах цієї новаторської концепції, можуть здатися занадто простими, але вони дійсно працюють. Що простіше, то ефективніше.
Product development. У світі є багато суперпрофесійних інженерів, але далеко не всі розуміють, як робити продукт, орієнтований насамперед на потреби покупця. Важливо не лише креативити, а й вирішувати проблеми.
Свобода і мобільність
Фахівці в долині змінюють роботу в середньому раз на півтора року – це звичайна справа. Вони використовують свої навички у різних компаніях, таким чином збагачуючи знаннями і досвідом себе і компанії. Це екосистема, всередині якої все органічно пов’язано.
10 підходів підприємців Кремнієвої долини до бізнесу, які варто застосувати кожному, хто хоче бути успішним:
1. Культура pay it forward («сплачуй наперед») – про довіру та готовність допомагати безкорисливо.
2. Принцип diversity – заохочуйте різноманіття.
3. Менторство важливіше за авторитарність і патерналізм.
4. Досвід важливіший за помилки.
5. Сутність важливіша за форму.
6. Креативність і досвід важливіші за освіту.
7. Свобода важливіша за лояльність.
8. Нетворкінг – обов’язковий.
9. Усі члени команди рівні між собою.
10. Цифри мають велике значення (конверсія, зростання тощо).
Підбірка контенту