Про успіх
Aby Sho Music – музичне видавництво, що випускає сучасних українських та світових ретровиконавців на вінілових дисках та касетах. І все це не у минулому столітті, а у 2018 році. Як мати справу з колекціонерами, як побачити нестандартну бізнес-нішу і перейти від хобі до прибуткової справи, – розказує засновник бренду Андрій Смірнов.
Яка історія бренду? Наскільки свідомим був вибір ретронапрямку, і що переконало вас, що на це буде попит?
Історія проста: люблю слухати музику саме з вінілу. То чому б його не видавати самому, якщо багато з того, що я хотів би мати у своїй колекції, на платівках немає і не було?
Я категорично не згоден, що платівки – це ретро. Ще ніколи ретро не було таким актуальним в контексті часу, як вініл зараз. Ну а попит є завжди на будь-яку річ. Якщо його немає, то його потрібно створити.
Ви вже перейшли від хобі до бізнесу? Чи можете сказати, що ваша справа стала прибутковою і вийшла на новий рівень за останні роки?
Зараз це вже бізнес. Справа завжди була прибутковою, але прибуток був дуже «розмитий» у часі. Я навчився фільтрувати те, що можу й хочу видавати, і тепер знаю, як правильно оформити реліз та рекламу.
Чи еволюціонувала бізнес-модель Aby Sho Music від часів заснування? Якщо так – як саме?
По-перше, я вже не видаю щось лише для того, щоб видати продукт й показати, що я здатен займатися справою, як це було на початку. По-друге, оскільки тепер релізи продаються швидше, я можу фінансувати наступні зі щойно отриманого прибутку. По-третє, змінився принцип роботи з дилерами: я ніколи не надсилаю продукцію без попередньої оплати і встановив мінімальну кількість екземплярів одного релізу для оптової закупівлі.
Трансформувалась і робота с виконавцями. Я більше не віддаю частку накладу в рахунок плати за авторські права. Раніше артисти часто дарували платівки Aby Sho Music друзям та фанатам, і коло потенційних покупців звужувалося. Тепер я розраховуюсь з виконавцями грішми, а решта мають можливість купити вініл.
Як виникла назва та про що вона говорить споживачам?
Банально наснилась. Завданням було придумати назву, яка була б українською, смішною та починалася б з літери «А». Ну а пізніше я почав виправдовувати таким неймінгом стилістичне розмаїття каталогу.
Як такий бізнес можливий у 2018 році? Чому на ваш продукт є попит – яку додаткову цінність він приносить аудиторії?
А чому він не можливий? В цифровому світі фізичний контакт з чим завгодно – в моєму випадку з музикою – вже на грані відчуття голоду. Саме цей голод я і втамовую. У людей є потреба мати щось «своє», тримати в руках, бачити, володіти, навіть поділитись з кимось фізичним об’єктом – це робить свою справу.
Ваш типовий клієнт – хто це? Який відсоток покупців становлять постійні клієнти?
Типовий клієнт музичного видавництва – це меломан або колекціонер музики, звичайно ж. Це фанат того чи іншого виконавця, людина, яка розуміє, що улюблена музика – це не нулі та одиниці, а цілий фізичний світ.
Постійних клієнтів близько 20%. Кожен новий реліз розкуповують в першу чергу фанати конкретного виконавця, які необов’язково придбають також платівки інших артистів.
Левова частка вашої аудиторії – іноземці. Як таргетуєте та інформуєте неукраїнських клієнтів? Що важливо для іноземців у продукті та сервісі, на відмінно від українських покупців?
Інформацію я подаю переважно через соцмережі, її зміст залежить від релізу, і не існує однакових аудиторій для кожного з видань.
Іноземці цінують перш за все легкість в оформленні замовлення та оплаті. Україна для них все ще «невідома країна», що перебуває за межами зрозумілих умов гри. Це стосується і оплати, яку вони звикли проводити не встаючи з дивану, і інформації про посилку, яка їде до них.
У вас є конкуренти в Україні? Чи це той випадок, коли конкурентам краще об’єднатися, щоб популяризувати галузь?
Конкуренти є. Але ми поки-що не перетинаємось в плані зацікавленості в тому чи іншому виконавцеві.
Які канали найефективніші для вашого бізнесу?
Соцмережі.
Ви робите велику ставку на дизайн продукту та упаковки. Чому це важливо? Уявіть бізнес, що лише починається: на якому місці по пріоритетності має стояти розробка власного фірмового стилю?
Цукерки та печиво насипом дешевші, але всі люблять яскраві фантики і привабливі бляшанки. Крім того, так зручніше зберігати та споживати. Кожен бренд вирішує для себе, чи він буде як всі, чи буде відрізнятись від інших, тим самим додатково підкреслюючи переваги свого продукту.
Ви близько знайомі і з виконавцями, і з зірковими та просто покупцями. Яку роль у вашій справі відіграє особистий бренд власника? Топ-3 поради з особистого брендингу.
Особистий бренд – це репутація. Це банальна істина, але репутація дуже дорого дається та миттєво втрачається.
1. Не бійтесь стукатись у двері до будь-кого. В найгіршому випадку ви не отримаєте відповіді. В кращому – вам дозволять зробити те, що ви хочете.
2. Вихваляйтесь своєю продукцією. Заходити за певні рамки – це тільки на користь. Які саме це рамки у вашому випадку – ви вирішуєте самі.
3. Не чиніть з іншими так, як би ви не хотіли, щоб вчинили з вами.
Ваша порада – як людині, що свідомо планує відкрити бізнес, але не має напрямку, знайти свою нішу?
Ніяк. Якщо не знаєте, чим саме займатись, то просто працюйте там, де більше платять. Але мені здається, що такого не може бути. В кожного є певні інтереси, досвід, навички, те, що вдається краще за інших. Чому б не монетизувати це? А як саме це зробити – дуже особисте питання: або працювати на когось, або починати власний бізнес.
Про успіх