Мій банк
МОЯ СВОБОДА
МОЯ СПРАВА
МОЄ МАЙБУТНЄ
МОЯ СИЛА
МОЄ ЗАВТРА
МІЙ СПОКІЙ
МОЇ ЛЮДИ

На природі — з комфортом

Катерина Спориш

Про успіх

Олександр Коновалов, співзасновник GlampingUA і учасник реаліті-школи бізнесу «Будуй своє», розповів про власну справу — від заснування до намірів експансії на ринки ЄС та США.

Інформаційна довідка. GlampingUA засновано у 2018 р. в Рівному. Підприємство спеціалізується на проектуванні та продажу глемпінгів — наметів для відпочинку будь-де, які за облаштованістю меблями та комфортом не поступаються готелям.

Цікавий формат

Інтерес та попит на глемпінги по всьому світові ми з Андрієм Родкіним, співзасновником проекту, помітили давно. Багато років тому у різних країнах світу сформувався певний прошарок людей, які бажають відпочивати на природі з комфортом. Під останнім мається на увазі не намет, а меблі, санвузол, доглянута довколишня територія з розвиненою інфраструктурою.

Підмітивши це, ми заходилися досліджувати формат глемпінгу (гламурного кемпінгу. — Ред.) в США, у країнах Східної Європи — Чехії, Німеччині. А також — у європейських країнах поблизу Середземного моря, як-от Хорватія та інші. Вирішили не обмежуватися лише теоретичними знаннями — і вирушили тестувати глемпінги до міста Любно, розташованого у мальовничому куточку серед гір Словенії.

Протестувавши формат, зрозуміли — варто повторити таке в Україні, додавши щось своє. Наприклад, інші матеріали і підходи у розробці та проектуванні тощо, щоб перебування в глемпі було комфортним за будь-якої погоди та температури.

Починаючи історію GlampingUA, ми задумали створити глемпи, що не поступатимуться за комфортом готелям. Але на відміну від готелів, глемпінги можна встановлювати будь-де, переміщувати з місця на місце. І навіть туди, де заборонене будь-яке будівництво — що очевидно неможливо з готелями.

Як відбувається переміщення? Глемпінг — це наче конструктор, який можна перевозити з місця на місце, з фестивалю на фестиваль, з півночі на південь, з моря до гір тощо. І нам це видавалося вельми привабливим та цікавим, і напевне мало сподобатися не лише українцям, а й відпочивальникам у всьому світі.

Втілення задуму

Втілюючи ідею у життя, ми спиралися лише на власні сили та кошти. На той час мали $50 тис., які вклали у розробку концепції, тестування компонентів та форм, маркетинг тощо. Вельми стали у пригоді наш з Андрієм досвід та корисні контакти. Я вже більше 10 років керую різними бізнесами у сферах retail, event та HoReCa, а Андрій має за плечима досвід роботи регіональним директором «Стела Україна», компанії з такими клієнтами, як Ibiza, d’Lux, Carte Blanche. Це допомогло зекономити і час, і гроші.

У команду до себе взяли інженера, дизайнера інтер’єру, маркетолога та фінансового консультанта. На part-time долучали графічного дизайнера, SMM і SEO спеціалістів, соціологів та інтерв’юерів для роботи з аудиторією. Всі наші співробітники родом з різних куточків України — від Луцька до Києва.

Інженер, що приєднався до нас найпершим, запропонував різні матеріали: і клейні, і проклейні, і з пазами. Деякі з них не пройшли тестування з різних причин — не витримували сильного дощу, поривів вітру тощо.

Інша частина матеріалів впоралися з поставленими для них завданнями «на відмінно». Зрештою ми обрали клеєний брус, металеві з’єднання та тканину, яка не промокала під дощем і витримувала найсильніші пориви вітру.

А температура всередині намету була трохи вищою за +20, неважливо, на вулиці літо +35 або осінь +10. Загалом ця конструкція, за нашими розрахунками, мала б витримувати 5 років активної експлуатації у різних кліматичних та погодних умовах.

Далі за роботу взялися дизайнери, що втілювали проект у життя — з ідеї перетворювали на 3D-моделі, а потім на прототипи.

Повертаючись до витрат, загалом на закупівлю матеріалів, тестування і розробку знадобилася половина суми — $25 тис. Ще $25 тис. витратили на маркетинг, дослідження та участь у івентах тощо.

До речі, на старті проекту задля перевірки, чи сподобається такий відпочинок українцям, ми запустили тестову рекламу в Facebook з пропозицією забронювати глемп. За підсумками кампанії дізналися про зацікавленість нашим продуктом та зібрали тестові запити від українських туристів.

Проте головний результат — не у зацікавленості та запитах. А в розумінні цільової аудиторії, готової заплатити за відпочинок у глемпінгу — 290 тис. людей! Для нас, засновників, такі результати дали «зелене світло» для започаткування нового напрямку туризму!

Пошук клієнтів

Наша бізнес-модель — b2b2c, тобто ми продаємо глемпи бізнесу, який у свою чергу пропонуватиме його туристам. Тому наша аудиторія — це і власники готелів, які прагнуть розширити номерний фонд на сезон, і приватні підприємці з бажанням відкрити новий бізнес, і навіть приватні особи, які хочуть створити таку локацію для себе та близьких. Це саме ті люди, які зверталися до нас із запитами. Наш проект коштує дешевше за готель — $6 тис. за глемп, або від $200 тис. за містечко з інфраструктурою.

Це приваблює клієнтів, адже терміни повернення інвестицій — 3 роки, тоді як для готелю це мінімум 10 років. До того ж, для глемпінгу не потрібне землевідведення, і його можна швидко встановити у будь-якому місці (навіть на крутому схилі гори або посеред озера). Іноземні аналоги, за даними www.glamping.com, на 30-50% дорожче, плюс сюди слід додати вартість логістики і недосконалість клієнтської підтримки з-за кордону. Тож загалом переваги очевидні.

Прикро, але наразі зацікавлення українських підприємців набагато нижче, ніж іноземних. Можливо, тому що в інших країнах такий формат протестований та популярний, а в Україні ми — першопрохідці.

Так, про GlampingUA дізналися у Польщі. Нам запропонували співпрацю на умовах дистриб’юторства у цій країні. Поляків привабило розумне співвідношення ціни та якості, чого не було у інших світових виробників. Ми охоче погодилися на співробітництво, і вже продали до Польщі 3 глемпи.

Результати та плани

За рік від народження ідеї ми маємо певні результати. По-перше, завдяки різноманітним тестуванням матеріалів та глибокому дослідженню потреб цільової аудиторії, ми розробили моделі, що на 100% задовольнять навіть дуже вимогливих туристів, а нашим клієнтам допоможуть швидко повернути інвестиції та почати заробляти на яскравому, легко масштабованому бізнесі.

Продажі ми почали у листопаді, і зараз активно ведемо переговори з українськими та закордонними бізнесменами. І хоча перемовини в Україні відбуваються не так швидко, як у ЄС, сподіваємось вже цього літа відкрити перший український глемпінг. Де він буде? Із популярних локацій, з огляду на запити до GlampingUA, це передусім Карпати (але у горах сезон коротший). Другий популярний варіант розміщення — у передмістях столиці. Там не менше привабливих місцин, а сезон значно довший за Карпати. До того ж ми підрахували, що на Київщині можна очікувати на більшу кількість гостей, аніж у горах.

Зараз чекаємо на позитивну відповідь від українського підприємця, який зробить сміливий крок у новому для нашої країни бізнесі. І разом з нами втілить ідею «глемпінгу по-українськи» в життя.

Про успіх

АТ "Ощадбанк"