Мій банк
МОЯ СВОБОДА
МОЯ СПРАВА
МОЄ МАЙБУТНЄ
МОЯ СИЛА
МОЄ ЗАВТРА
МІЙ СПОКІЙ
МОЇ ЛЮДИ

На Kickstarter — за успіхом

Катерина Спориш

Тематичний тиждень

Володимир Куксін, експерт з краудфандингу та просування стартапів, на Міжнародному ярмарку грантів, кредитів та інвестицій під час майстер-класу розкрив секрети успішних кампаній на цій краудфандинговій платформі. «Будуй своє» занотував найцікавіше з його виступу.

Підприємці постійно шукають фінансування для власних проектів. Тому нерідко звертаються до іноземних краудфандингових платформ. Деякі з українських підприємців проводять кампанії доволі успішно — збирають суми набагато більші за зазначені. Так сталося з відомим українським проектом Ugears — виробником дерев’яних конструкторів. Ця компанія виходила на Kickstarter неодноразово, і нещодавно зібрала $276 985 від 3911 бейкерів (користувачів сайту, що підтримують проекти).

Загалом українські підприємці у 2018 р. зібрали $2 млн за допомогою краудфандингу.

Втім, задля проведення вдалих кампаній необхідно знати деякі особливості платформи Kickstarter. Вони стосуються і користувачів, і їхньої поведінки, і роботи команди проекту. Тож розберемо найважливіше, адже будь-яка краудфандингова платформа має свої особливості та відмінності від інших. Kickstarter — не виняток з правил. Отже, що саме підприємцям важливо знати про платформу, її гостей та їхню поведінку?

Про користувачів

Зазвичай платформою користуються жителі США, Східне та Західне узбережжя. Серед користувачів більшість становлять чоловіки — 76%, відповідно, жінок лише 24%. Щодо віку, то це особи 25-50 років.

Як чоловіки, так і жінки заходять на сайт у робочий час — і найчастіше не з таблетів або телефонів. 56% переглядів — з робочих комп’ютерів у полудень за Нью-Йорком, США (за Києвом — о 19:00). В середньому на сайті проводять 3 хвилини і 42 секунди. Тобто стільки часу щодня люди витрачають на ознайомлення з новими проектами та приймають рішення щодо фінансування проектів.

Така поведінка видається дивною, чи не так? Насправді все просто. Користувачі у понеділок не заходять на сайт, оскільки мають купу справ на роботі, багато завдань. Через це не можуть приділити час чомусь іншому, як-от перегляду нових кампаній на Kickstarter.

Вже у вівторок кількість завдань зменшується, тоді й з’являється час на відвідування таких сайтів. Інтерес до краудфандингу зберігається й у середу, іншими днями спадає. А по вихідних днях — досягає мінімуму, тому що користувачі переважно вдома, з близькими людьми, і переключають увагу на інші справи.

Про найцікавіші проекти

Користувачів Kickstarter більше всього цікавлять проекти, пов’язані з фотомайстерністю, настільними іграми, дизайном. Менше — з театром або видавничою справою.

Як демонструє статистика, бейкери найбільше грошей зазвичай залишають кільком типам проектів.

— Авторам проектів, що можуть привести багато прихильників (публічні і відомі в своєму колі люди).
— Авторам, що мають декілька проектів у одному напрямі.
— Проектам, у які вкладено багато коштів на рекламу.
— Іноваційним проектам.

За статистикою, серед користувачів розподіл виглядає так:

56% проектів набирають $1-10 тис.;
15% — $10-20 тис.;
14% — $20-100 тис.;
12% — менше $1 тис.;
3% — від $100 тис. до $1 млн;
0,2% проектів збирають понад $1 млн.

Про строки кампаній

Раніше автори кампаній застосовували практику 90 днів для збору коштів. Наразі більшим попитом користуються кампанії терміном до 35 днів. Але в цьому проміжку часу існують два пікові періоди: на старті — перші кілька днів від розміщення оголошення, та наприкінці — за декілька днів до завершення.

Підсумовуючи все вищесказане, цього недостатньо для вдалої кампанії. Попереду багато деталей та копіткої праці команди.

Секрети вдалої кампанії

Окрім загальних принципів роботи платформи, існують ще й принципи розміщення проектів, їхньої подачі та наповнення.

Наразі картина виглядає так:

70% успіху включають у себе продукт: функціонал, дизайн та ціну;
20% — від оформлення сторінки;
5% — PR;
5% — довіра клієнтів.

Задля досягнення цього вартує вдало вибудувати роботу команди. А саме:

1. Розподілити ролі у команді.
2. Встановити дедлайни на кожному з етапів роботи.
3. Вибудувати послідовність виконання робіт.

Спираючись на мій 5-річний досвід підготовки проектів для Kickstarter, підготовка до кампанії має виглядати так:

— Фото
Користувачі більше уваги звертають на обличчя, а не на сам продукт. Тому для кампанії підійдуть фото з обличчями людей поруч з продуктами. Або світлини, де люди дивляться на продукт.
Щодо композиції фото, то люди з країн, де тексти пишуть зліва-направо, вивчають картинку за таким же принципом, в арабських країнах та інших — навпаки.

— Текст
У цьому розділі має бути інформація про проект.

— Цікава історія
Історія з емоціями захоплює користувачів.

— Нагороди
Якщо такі є, варто зазначити.

— Опис команди
Хто стоїть за проектом, їхні посади, досвід.

— Відео
На моє переконання, у автора кампанії є лише 20 секунд для зацікавлення користувача. За цей час глядач приймає рішення, дивитися далі чи перейти до іншого проекту. Тому відео робіть за принципом: найцікавіше на старті, інше — після 20-ї секунди.
До речі, щодо відео, переконаний, вони мають коштувати $1 тис. і не більше.

— Промо проекту
Подумайте, як просуватимете проект, та за допомогою яких інструментів.

4. Призначте відповідального за ведення проекту.

Мова про проджект-менеджера та того, хто спілкуватиметься з бейкерами. Останні коментуватимуть кампанію, цікавитимуться проектом, і треба бути з ними на зв’язку.

Тож користуйтеся порадами стосовно роботи з Kickstarter та підходьте до кампаній зосереджено й завчасно. Успіхів!

Тематичний тиждень

АТ "Ощадбанк"