Сам-собi-маркетинг
Більшість представників малого та середнього бізнесу зазвичай не можуть дозволити собі фахівця із просування, який створить репутацію компанії та підвищить лояльність клієнтів. У них бракує грошей для публікацій у глянцевих журналах, реклами Проте в еру сучасних технологій немає нічого неможливого, адже головне – бажання і трохи креативу.
Є кілька ефективних методів просування вашого бренда, які потребують мінімум коштів
Товаришуйте із журналістами
Сьогодні найбюджетніший метод просування вашого бренда – це співпраця з представниками ЗМІ. Спочатку процес може бути нелегким і копітким, адже вам потрібно познайомитися з вашою аудиторію, знайти відповідні ресурси, які можуть бути зацікавленні у ваших послугах чи продуктах, та довести свою унікальність і автентичність. Не можна недооцінювати значущість цього інструменту. Завдяки йому можна ненав'язливо привернути до себе увагу аудиторії, сформувати необхідне уявлення про бренд, товари або послуги, підвищити упізнаваність та створити необхідну репутацію.
Важливо постійно знаходити інформаційні приводи всередині компанії. Налагодьте систему збору і обробки новин та інформуйте представників ЗМІ про них. Надавайте безкоштовний контент журналістам. Це можуть бути інтерв'ю засновників на теми, які зацікавлять ваших споживачів, аналітичні звіти, статистичні дані (мас-медіа люблять статистичні вибірки), просто цікаві публікації. Запропонуйте провідному виданню у вашому регіоні цікаву рубрику і подавайте актуальну інформацію щотижня. З кожним новим кроком репутація вашого бренда зростатиме. А в міру того як ви будете підніматися медіапросторами, ваш бренд розвиватиметься за інерцією.
Маркетинг у соцмережах
Чимало користувачів інтернету перебувають лише у соціальних мережах, де ведуть досить активне віртуальне життя, тому отримати цю аудиторію через пошукові системи нереально. А тому просування в інтернеті тепер не уявити без використання соцмедіа. Люди проводять багато часу в них, вони охоче цікавляться брендами, товарами та послугами, стежать за новинами компаній і ринків. Тому варто використовувати оптимальні SMM-інструменти для брендингу. Причому це актуально як для просування відомої компанії, так і нового бренда. Facebook, Instagram, Twitter, YouTube – це основні майданчики, де мають бути свої акаунти у будь-якого бізнесу. Знайдіть «свій» канал і використайте його максимально.
Сарафанний маркетинг
Перевага використання сарафанного маркетингу в тому, що він підвищує упізнаваність, надає споживачам можливість спробувати, протестувати продукт чи послугу, а це збільшує шанси для здійснення покупки. Основний недолік сарафанного радіо – неможливість його контролювати. Чутки перекручують, а реакцію на них складно спрогнозувати, тому існує ризик зажити собі лихої слави.
Однак не відмовляйтеся від нього, а залучайте лояльних клієнтів та лідерів думок (зокрема через соцмережі) і транслюйте необхідну вам інформацію у певному сегменті цільової аудиторії. Але будьте обережними: ваша легенда повинна покращувати імідж вашого бренда, а не руйнувати його.
Звичайно, хоча ці три методи просування потребують не великих бюджетів, проте вимагають чисало інших ресурсів – часу, терпіння, енергії, уяви і ваших знань. Експериментуйте та зосередьтеся на кількох найбільш оптимальних для вас методах. Та пам’ятайте, що ви продаєте не ваш продукт, а емоцію та результат. Подумайте про свій бренд як про індивідуальність. Що цікавішою та справжньою буде його особистість, то більше довірятимуть їй інші. Будьте певні, що розповідаючи про ваш бізнес, його етику та розвиток бренда, ви автоматично перетворюєте ідентичність на його присутність на ринку, а також завойовуєте довіру споживачів та експертів галузі. Не бійтеся заохотити своїх клієнтів розповісти про те, як ваш бізнес допомагав їм. Історія одного задоволеного клієнта дасть аудиторії можливість емоційно зв'язатися з вами, відчути, хто ви є, і врешті задати правильного репутаційного тону компанії.
Сам-собi-маркетинг