Мій банк
МОЯ СВОБОДА
МОЯ СПРАВА
МОЄ МАЙБУТНЄ
МОЯ СИЛА
МОЄ ЗАВТРА
МІЙ СПОКІЙ
МОЇ ЛЮДИ

Lego для дівчаток

Про успіх

 

Sweetbox – український виробник прикрас ручної роботи. Компанія Олени Станаєвої спеціалізується на створенні намистин-шармів і підвісок для прикрас-конструкторів на кшталт відомих браслетів Pandora, але зі скла та дерева. Іще три роки тому – мікровиробництво,а нині – лідер українського «конструктора для дівчаток» зі своїм шоу-румом і сотнями клієнтів.

 

Усе почалося не з ідеї, а з усвідомлення, що стало затісно в офісному середовищі великих компаній і нестримно хочеться робити щось своє. «Після цього пройшов ще тривалий етап пошуків і експериментів, поки одного разу мій теперішній партнер по бізнесу не розповів мені про світовий тренд – прикраси-конструктори. Мене зачепило, оскільки це не одноразова акція купівлі-продажу, а побудова тривалих відносин із кожним клієнтом, який як фанат-колекціонер приходить знову і знову», – розповідає Олена. «Чому намистини? По-перше, це гарно. По-друге, відразу відчула, що цей бізнес  під силу зробити самій», – ділиться Олена. Крім того, це був цікавий проект щодо його створення: треба було освоювати і виробництво, і закупівлі, і маркетинг, і всі види продажів. Щоб гідно постати на ринку, підприємиця працювала над трьома компонентами: якістю,ціною і сервісом.

 

Спочатку Олені хотілося піти від конкуренції, особливо з Pandora. За її словами, на ринку є дві категорії подібних прикрас: Pandora – розкручений бренд, якісний продукт, красива презентація, але висока ціна, і китайський дешевий неякісний продукт без упаковки, сервісу та гарантії. У середньому ціновому сегменті з якісним продуктом, до того ж ще й українського виробництва, не було нікого. Зробивши на це ставку, Sweetbox не прогадали, отримавши свою цільову аудиторію: дівчат і жінок, які стежать за трендами, яким до душі ідея таких конструкторських прикрас, але вони не готові платити за них, як за ювелірні вироби.

 

Олена наголошує, що її бізнес не конкурує із Pandora, а радше їх доповнює. «Наш продукт – намистини з муранського скла ручної роботи, а також наше ноу-хау – дерев'яні намистини з ручним розписом. Ми випускаємо тематичні колекції, в тому числі і засновані на національних традиційних візерунках. Наші намистини гідно виглядатимуть на браслетах Pandora», – підкреслює підприємиця, акцентуючи, що у Sweetbox не соромляться пропонувати клієнтам купувати основи для браслетів у Pandora, при цьому клієнтки отримують оригінальні та яскраві прикраси, помітніші, ніж браслет з срібними намистинами-шармами.

 

Початковий капітал склав $2 тис., які пішли на закупівлю матеріалів, розробку перших моделей і тимчасові трудовитрати. Працювали удвох із партнером: він на себе взяв створення інтернет-магазину, а Олена займалася всім іншим. Трохи пізніше колеги порахували, скільки б коштувало найняти людей на всі функції, і заклали ці витрати у собівартість. «Звичайно, ми не могли врахувати відразу все, але це нам суттєво полегшило подальший розвиток і роботу з ритейлерами. Оскільки виробництво у нас переважно ручне, то витрати на персонал становлять близько 30%», – ділиться Олена.

 

Сьогодні Sweetbox – це як і раніше невелика, але стабільна виробнича компанія, постачальник ексклюзивних прикрас для ювелірних брендів і корпоративних подарунків. В іміджеве просування підприємці практично не вкладалися. За три роки існування бізнес обріс співтовариством, зараз це і клуб постійних клієнтів, і школа майстер-класів з виготовлення намистин. Основний канал просування – соцмережі, донедавна бренд успішно розвивав сторінку у «ВКонтакте». Зараз найцікавішим каналом продажів є Instagram, а також сторінка у Facebook.

 

Основними покупцями продукції залишаються члени клубу Sweetbox, з багатьма з яких у компанії склалися дружні стосунки. Є й великий пул корпоративних замовників. «Першим нашим великим корпоративним клієнтом була компанія Mary Kay. Це було великим досягненням: такий гігант повірив нам, і ми уклали контракт на 1,5 року, коли нашій компанії було всього 1,5 року. Ми співпрацювали з компаніями Amway, Visa, благодійним фондом UFUF, а нині наші партнери –  Ювелірний дім Zarina та інші ювелірні компанії», – ділиться Олена. З кінця минулого року компанія Sweetbox почала співпрацювати з блогерами, стилістами і селебріті. «Дуже приємно, що вони щиро закохуються в нашу продукцію, і ми з гордістю можемо назвати адвокатами бренду Соломію Вітвіцьку, Ліку Співаковську, Марію Піон», – розповідає підприємиця.

 

Поки що українська компанія не збирається виходити на зовнішні ринки. У майбутньому засновниця  Sweetbox бачить її українським виробником намистин-шармів ручної роботи №1. «Корпоративні клієнти, ювелірні бренди, приватні покупці – усі, хто хоче придбати шарми найвищої якості, йшли до нас», – каже Олена. Але поки що працює над розширенням виробництва в Україні, налагодженням виготовлення срібних намистин і розвитком каналу інтернет-комерції.

Про успіх

АТ "Ощадбанк"