Про успіх
Михайло Бабич, засновник і власник закладу «Цветочная мафия бар», розповів «Будуй своє» про втілення двох ідей під одним дахом, скільки коштувало відкриття такого незвичного бізнесу та що стало його візитівкою.
Інформаційна довідка. «Цветочная мафия бар» — це одночасно два бізнеси: квіткова студія і бар з алкогольними й безалкогольними напоями та снеками за однією ціною.
Як починався підприємницький шлях?
Моя бізнес-історія розпочалася напередодні «Євро-2012». Проведення чемпіонату з футболу надихнуло мене відкрити хостел на Позняках, бо через цей спальний район столиці — пряма дорога до міжнародного аеропорту «Бориспіль».
За роки підприємницької діяльності цим бізнесом я не обмежився — і чим тільки не займався! Заснував клініку естетичної медицини, мав івент-агенцію, де реалізовував ідеї щодо заходів та влаштовував побачення на дахах. Займався також доставкою автомобілів з Європи і квітковим бізнесом.
З часом деякі бізнеси я полишав, продаючи іншим підприємцям. Наразі у мене — хостел, івент-напрямок та квітковий бізнес. Чесно кажучи, останній, хоча й на перший погляд привабливий і популярний серед підприємців, на мою думку — заскладний. Адже потрібно все пильно контролювати. Завчасно планувати закупівлі та кількість товару, з якою легко прогадати і, з однієї сторони, отримати зіпсований товар, з іншої — втратити кошти.
Втім, складність квіткового бізнесу мене не спинила. Навпаки, стала рушійною силою прогресу та втілення нової ідеї поєднаних бізнесів — бару з квітковою майстернею.
Скільки коштував новий бізнес?
Про квіткову майстерню та бар під одним дахом я мріяв давно. Протягом кількох років подорожував світом, спостерігав за поведінкою містян у різних країнах та містах, відмічав тенденції. Мандруючи, зрозумів: містяни бажають проводити час з друзями за келихом смачного напою — вина, коктейлю тощо. Разом з цим я помітив, наскільки популярні заклади з однією ціною на напої, страви тощо. Усвідомлюючи, що ця тенденція надшвидко проникне до України, заходився втілювати свій задум у життя — відкрив квіткову майстерню та бар в одному приміщенні у самому серці столиці, на Володимирській вулиці.
Відповідно до мого задуму, «Цветочная мафия бар» мало стати місцем, куди приходять містяни, щоб провести гарно час, посмакувати напоями — алкогольними та безалкогольними, перекусити хотдогом тощо. Асортимент, який я вирішив запропонувати — це вино, сидри, коктейлі, чай, кава, какао тощо. Від міцних алкогольних напоїв, на кшталт віскі, відмовився.
Щодо їжі — то одним із перших з‘явився класичний хотдог з м‘ясною сосискою. А ще «Амстердам» — популярний у Нідерландах снек на основі оселедця з огірками та соусом і веганський хотдог. Пізніше додалися роли із різним начинням та десерти, як-от вафельний торт.
Напої та снеки вирішив продавати за однією ціною — 28 грн. Для мене ця цифра символізувала мій вік — 28 років; 2018 р. — відкриття закладу. Ну, і ця сума була близька до еквіваленту 1 євро. Однак пізніше я змінив цінник — до 33 грн — через девальвацію національної валюти і зростання цін на продукти та алкоголь.
Разом з цим вигадав «фішку», оскільки 2 створених під одним дахом бізнеси мали б перегукуватися між собою. Тому «фішка» — додавати квіти у напої. Я багато експериментував, розглядаючи та тестуючи еустоми, навіть сухоцвіти. Як не дивно, гості проголосували за троянди.
Загалом на втілення свого задуму з об‘єднання 2 бізнесів я витратив час з кінця 2017 р. до літа 2018-го. Вклав 50 тис. євро власних коштів, які рівномірно розподілилися на ремонт, меблі, обладнання для зберігання квітів, бару тощо.
Чому містяни закохалися у «Цветочная мафия бар»?
Насправді, створивши такий заклад, я дав людям те, що вони хотіли. Адже мій бар — це місце, де люди проводять приємно час. Як у робочі години — ті ж самі фрілансери, так і по завершенні робочого дня — ввечері, або й на вихідних. Саме так колись люди шукали приємних емоцій у кав‘ярнях, закладах з суші, бургерних тощо.
Наші клієнти отримують позитивні емоції у новому форматі закладу — де все за однією ціною. До того ж ми дослухалися до побажань людей, і даємо те, чого вони хочуть — різні напої, регулярно оновлюване меню напоїв та снеків. Зважаємо на смаки і вегетаріанців, і веганів, і інших.
Завоювавши серця киян, протестувавши модель бізнесу та все автоматизувавши, я планую рухатися далі. А саме — розвивати бізнес у різних містах України власними силами, і скоріш за все, не на умовах франшизи. На меті також прямувати за кордон. Сподіваюся, все вийде!
Про успіх