Коротко про тренди у світі
Розповідаємо про тенденції, які в новому році можуть впевнено впровадитися в бізнес. Далі - тренди, на які підприємцям уже сьогодні варто звернути увагу, щоб вибудувати успішну стратегію.
ПЛАТІЖНІ ТРЕНДИ 2020
Експерти виділяють 5 платіжних трендів, які будуть актуальними для бізнесу у 2020 році.
- Конкуренція закритих та відкритих платіжних платформ
За оцінками експертів, очікується зростання конкуренції між постачальниками закритих та відкритих платіжних систем. Закриті платіжні системи, як правило, працюють в межах певної компанії. Користувачі розраховуються за допомогою спеціально розроблених додатків. Наприклад, така система працює в Starbucks, де можна накопичувати бонуси і ними розплачуватися. Відкриті платіжні системи зазвичай не спрямовані на програми лояльності, проте ними можна розраховуватися всюди. Приклад таких платежів - Google Pay. Очікується, що закриті системи будуть створювати для платіжних екосистем власні продукти, що пропонуватимуть споживачу підвищену цінність у рамках однієї платформи. Другі будуть спрямовані на те, щоб спростити платежі.
- Розвиток економіки платежів
Компанії будуть переглядати тарифи платежів на свої послуги, базуючись не на традиційних показниках таких, як швидкість і зручність транзакцій, а на детальному аналізі потреб клієнтів.
- Нові стандарти платежів
Бізнес 2020 року стоїть на порозі уніфікації стандартів платіжних інфраструктур. Сьогодні міжнародним ринкам потрібні єдині правила платіжних екосистем. Так, розробляється глобальний стандарт ISO 20022, який буде визначати порядок обміну платежами, механізми оплати і інтеграції. А компанії, які працюють з кредитними картами, повинні вже сьогодні відповідати Стандарту безпеки даних індустрії платіжних карт (PCI DSS).
- Вплив регуляторів на платіжну індустрію
Очікується, що державні органи, національні банки будуть активніше впроваджуватися у формування екосистеми платежів і впливатимуть на платіжні системи за допомогою посилення контролю, введення нових продуктів тощо.
- Боротьба за талановитих фахівців
Впровадження нововведень ставить нові виклики перед фахівцями: потрібна постійна готовність навчатися, оперативність, швидке реагування на нову інформацію. Таким чином, ринок, що стрімко розвивається, породжує і попит на кадри із сучасними навичками. Керівникам потрібно буде навчитися утримувати талановитих співробітників, а також вибудовувати нові бізнес-структури.
ТЕНДЕНЦІЇ РИТЕЙЛУ
Співзасновник Асоціації ритейлерів України Андрій Жук позначив основні тенденції у сфері ритейл. Підприємцям сфери роздрібної торгівлі вже сьогодні потрібно на них звернути увагу, щоб мати можливість вибудувати успішну стратегію на 2020 рік.
Перший тренд пов’язаний з каналами комунікації, які використовують споживачі. Згідно з опитуванням Harvard Business Review, для більшості клієнтів актуальними залишаються і онлайн, і офлайн майданчики. Виходячи з цього, Андрій Жук називає мультиканальність однією з головних тенденцій й акцентує на необхідності впроваджувати у бізнес омніканальність – взаємну інтеграцію розрізнених каналів комунікації у єдину систему з метою забезпечення безперервної комунікації клієнтів.
Також сьогоднішньому ринку характерна структуризація великих ритейлерів - консолідація мереж шляхом поглинання конкурентів і немережевого роздробу.
Андрій Жук прогнозує поліпшення захисту і гарантій для споживача шляхом тотальної фіскалізації, яка пов'язана з прийняттям нового закону, що зобов'язує підприємців використовувати фіскальні системи. Впровадження фіскальних систем посилить контроль бізнесу державою. Закони спрямовані на захист легального бізнесу від недобросовісної конкуренції, виведення з тіньового обороту частки готівкових розрахунків, "сірого" товару, поліпшення ефективності податкового адміністрування та державного контролю над розрахунковими операціями. Закон про фіскалізацію має на увазі, що держава буде надавати підприємствам РРО (реєстратори розрахункових операцій). Функції РРО зможуть виконувати комп'ютери, смартфони, планшети.
Зручність, ціна і тренди визначають ще одну тенденцію - фаст-фешн. У зв'язку з цим трендом прогнозується популярність копіювання брендами відомих дизайнерів, внаслідок чого буде збільшуватися асортимент. Також очікується, що на український ринок зайдуть нові марки. З комфортом споживача пов'язана і тенденція мультиформатності, яка спрямована на економію часу та отримання послуги тут і зараз.
«ЗЕЛЕНІ» ІННОВАЦІЇ СТАНУТЬ РЕАЛЬНІСТЮ
Норвезька телекомунікаційна компанія Telenor, повідомляє «РБК», робить оптимістичні прогнози стосовно впровадження екологічно-позитивних інновацій у бізнес на масштабному рівні. Завдяки Інтернету речей, а також тому, що штучний інтелект буде здатний обробляти великі обсяги інформації, для підприємців стане можливим оцінити споживання клієнтів та розробити стратегії зі зниження викидів вуглекислого газу без нанесення шкоди доходам компаній. Так, компанії переходитимуть на відновлювану електрику й будуть виробляти продукти та послуги, що не шкодитимуть екології.
ТЕРМІН «БРУДНІ ДАНІ»
Telenor зазначає, що тенденційним у 2020 році буде використання терміну «брудні дані». Термін «брудні дані», який стане мейнстрімним, пов’язаний з питанням довіри до штучного інтелекту. Люди питатимуть – чи є рішення справедливими та неупередженими чи при навчанні технологій використовувались «брудні» дані. Якщо набори даних були неточними, упередженими чи скомпрометованими, тоді рішення можуть бути помилковими чи навіть незаконними.
ПОШИРЕННЯ ЗАКРИТИХ МЕРЕЖ
У зв’язку з тим, що сьогодні компанії та уряди збирають та аналізують велику кількість персональних даних в Інтернеті, користувачі вживають заходів щодо захисту своїх даних. Так, бажаючи захистити свої комунікації, вони створюють власні закриті мережі за принципом peer-to-peer (децентралізованої комп'ютерної мережі, що заснована на рівноправ'ї учасників). Telenor передбачає, що це популяризується у 2020 році.
Коротко про тренди у світі