Мій банк
МОЯ СВОБОДА
МОЯ СПРАВА
МОЄ МАЙБУТНЄ
МОЯ СИЛА
МОЄ ЗАВТРА
МІЙ СПОКІЙ
МОЇ ЛЮДИ

Коротко про тренди у світі. Випуск 11

Коротко про тренди у світі

Правильно проаналізувати тренди й підлаштуватися під них на етапі формування – одна з найважливіших навичок бізнесмена, який визначає успіх ведення підприємницької діяльності.

У нашій традиційній рубриці «Коротко про тренди у світі» ми продовжуємо розповідати про тенденції, які впливають на розвиток підприємництва у світі.

Зростання mobile-трафіку змінює бізнес-моделі

Завдяки збільшенню швидкості мобільного інтернету кількість mobile-трафіку вже перевершує desktop-версію. Тому необхідно з самого початку створювати сайт для вашого бізнесу як в desktop-версії, так і в mobile-версії. А тим підприємцям, хто ще не створив мобільну версію сайту, час замислитися над цим.

Ще один аргумент на користь створення мобільної версії сайту – Google та інші пошуковики ранжують сайти, що адаптовані під смартфони й планшети, вище у пошуковій видачі. Мобільна версія сайту відрізняється простотою, більш високою швидкістю завантаження й зменшеною функціональністю – залишається лише найважливіший контент, який потрібен користувачам. Мобільна версія сайту має свій окремий код, тому його легше редагувати й вносити зміни, не зачіпаючи desktop-версію.

Месенджери – новий канал просування товарів і послуг

Ледь не кожен користувач смартфону сьогодні активно використовує месенджери як головний інструмент комунікації. А найпопулярніші месенджери вже активно покращують інструменти для монетизації користувачів.

Бізнес поступово переорієнтується на просування своїх товарів та послуг через месенджери. У минулому році Facebook додав можливість розміщувати рекламу в Messenger. Це джерело трафіку ще не дуже популярне, але має великий потенціал зростання.

Загалом, найпопулярнішими месенджерами для українців, що використовують Android, є Viber та Facebook Messenger (середньодобова частка від загальної кількості користувачів смартфонів складає 87% та 48% відповідно). Telegram посідає третє місце й демонструє найбільше зростання популярності. WhatsApp у вересні 2019 потрапив у ТОП-10 з часткою 31%. Skype поступово втрачає позиції, й у вересні мав частку у 21%.

Зазначимо, що основним джерелом прибутку Viber в Україні є бізнес-повідомлення – текстові повідомлення від компаній, на розсилки яких підписалися користувачі цього месенджера. Бізнес все частіше використовує цей інструмент замість SMS та e-mail. Бізнес-повідомлення дозволяють персоналізувати спілкування з користувачами. Кожен місяць в Україні через Viber надсилається понад 100 млн бізнес-повідомлень.

У найближчому майбутньому Viber планує запустити для українських користувачів торговельний майданчик. Передбачається, що в додатку будуть різні категорії покупок, і користувач зможе підключатися до відповідних онлайн-каталогів магазинів. Відповідно, для бізнесу з'явиться ще один канал просування своєї продукції.

Блогери і відеоконтент перетягують на себе рекламні бюджети

Зі зростанням мобільного трафіку збільшується й попит на відеоконтент. Фахівці галузі зазначають, що збільшується частка компаній, які поширюють рекламу через блогерів та за допомогою відеоконтенту. Вже сьогодні значна частина рекламних бюджетів проходить через лідерів суспільної думки.

Підприємцю, який має намір розмістити рекламу у блогера перш за все потрібно визначитися з форматом реклами. Якщо раніше це були просто відео або текст, то сьогодні різновидів стає все більше. Це може бути:

  • нативна реклама – ненавязлива форма, яку більшість користувачів сприймає як особисту пораду;
  • пряма – блогер не приховує, що просто рекламує товар;
  • огляд – блогеру надається товар або послуга, й він робить огляд, розповідаючи підписникам про позитивні й негативні сторони продукту.

Блогерів можна шукати через спеціальні біржі, де є можливість подивитися детальну й реальну статистику за підписниками, діями, аудиторією. З кожним блогером можна домовитися про індивідуальні умови співпраці. Наприклад, не обовязково розміщення реклами у блогера повинно проходити на платній основі, можна домовитися про бартер – взаємний піар або надання товару чи послуги на обмін на рекламу.

Плати за стільки, скільки споживаєш

Бізнес, особливо той, що розвивається, все частіше віддає перевагу оренді, а не володінню якимись речами або продуктами. Маленькі команди не можуть собі дозволити витратити багато грошей на великий продукт, який потрібен їм для роботи. У відповідь на маленькі запити маленьких команд бізнес пропонує рішення з концепцією «плати за стільки, скільки споживаєш». І це вже цілком підйомні бюджети.

До таких продуктів належать, наприклад, наступні:

  1. Хмарні сховища (Dropbox, OneDrive, Google Drive).

Для зберігання спільних файлів проєкту не потребується фізичне місце, сервери й команда для обслуговування. Всі турботи візьме на себе компанія, що надає сервіс. Достатньо придбати в неї обсяг місця у хмарі.

  1. IT-платформи.

В них можна орендувати робочі місця й необхідне програмне забезпечення (Microsoft Azure, Google Cloud Platform, Amazon Web Services), й точно та той час, коли співробітник його використовує.

  1. Програмне забезпечення або спеціальні можливості за підпискою – Office 365, «Бітрикс24», Google Apps для бізнесу.

Тарифи для бізнесу з оплатою за користувача на місяць починаються від декількох доларів – більш прийнятно для маленької компанії-початківця без усталеного прибутку.  Деякі з таких сервісів дають можливість використовувати їх безкоштовно маленьким командам для того, щоб ті змогли вирости, знайти стабільний фінансовий потік і купити у вже знайомих зрозумілих компаній більше можливостей для обопільної переваги.

Приблизно так само невеликим компаніям можна винаймати персонал – за схемами аутсорсингу та аутстафінгу. Аутсорс окремих видів діяльності компанії дозволяє, економлячи на штаті, отримувати кваліфікованих співробітників на стороні, які до того ж мають різносторонній досвід у вирішенні клієнтських завдань й, скоріш за все, більш креативні та відповідальні, ніж люди, що працюють на половину ставки.

На глобальному рівні Україна, наприклад, відома своїми IT-фахівцями, які працюють в інтересах закордонних замовників. У масштабах країни таких спеціалістів – близько 150 тис. осіб.

У свою чергу мається на увазі, що співробітники виконують роботу безпосередньо на компанію і в компанії, але договір укладають з посередником, він виплачує їм зарплату і виконує перед ними зобов'язання відповідно до трудового законодавства країни. Аутстафінг дозволяє закривати роботодавцю вакансії та при цьому економити на соціальних виплатах.

Коротко про тренди у світі

АТ "Ощадбанк"