Мій банк
МОЯ СВОБОДА
МОЯ СПРАВА
МОЄ МАЙБУТНЄ
МОЯ СИЛА
МОЄ ЗАВТРА
МІЙ СПОКІЙ
МОЇ ЛЮДИ

Коротко про тренди у світі. Випуск 10

Коротко про тренди у світі

Правильно оцінити економічні тренди, які тільки починають формуватися, - одна з найважливіших навичок підприємця, яка визначає успіх у бізнесі.

У нашій традиційній рубриці «Коротко про тренди у світі» ми продовжуємо розповідати про тенденції, які впливають на розвиток підприємництва у світі.

Кібератаки обходяться бізнесу все дорожче

Кіберзлочинність перетворилася у форму сучасної злочинної діяльності, що найдинамічніше зростає.  За оцінками компанії Accenture, протягом наступних п'яти років атаки обійдуться малому бізнесу по всьому світу в $5,2 трлн. За даними Accenture, 43% інтернет-атак тепер спрямовані на малий бізнес, нову улюблену мішень хакерів, але тільки 14% компаній готові протистояти цим загрозам. «Зловмисники стають розумнішими, атаки відбуваються швидше, а інциденти стають все більш складними, - попереджає Джастін Фієр, директор з кіберрозвідки і аналітики компанії Darktrace, що займається питаннями безпеки в інтернеті. - Останні кібератаки швидко використовують вразливість комп'ютерних мереж, які можуть бути заражені, так само, як імунна система людини».

До 2019 року атаки обходилися малим підприємствам в середньому в $200 тис., зазначає страхова компанія Hiscox, причому 60% з них припинили свою діяльність протягом шести місяців після атак. Більш ніж половина всіх малих підприємств в США за останній рік постраждали від зломів. Але, при цьому, за даними компанії Keeper Security, в 2019 році 66% керівників малого бізнесу, як і раніше, вважають, що вони навряд чи стануть мішенню для кіберзагроз. 6 з 10 компаній ніколи не вкладали гроші в цифровий захист. Проте зростання кількості кібератак змусить компанії будь-якого рівня збільшувати свої IT-бюджети, найперше на забезпечення інформаційної безпеки.

За останні декілька років український бізнес та органи влади зазнали низку потужних кібератак, серед яких найбільш відомими стали WannaCry і Petya. Для протидії кібератакам на рівні держави з'являються такі нормативні акти, як «Про критичну інфраструктуру та її захист» або постанова №95 (вимоги з безпеки Нацбанку України). Ринок кібербезпеки в Україні оцінюється сьогодні профільними фахівцями в $20-30 млн. Ключові рекомендації експертів щодо того, як убезпечити себе від кібератак зводяться до наступного: встановлення антивірусу, надійних паролів, ліцензійного програмного забезпечення і його своєчасне оновлення, підвищення загального рівня інформаційної та комп'ютерної грамотності.  Останній аспект особливо важливий, оскільки, як підрахували експерти з Ponemon Institute, в 54% випадків причиною кібератаки стає недбалість працівника або підрядника компанії.

Керування віддаленою командою

У 2019 році суттєво переглянули підхід до управління командою, на тлі змін на арену вийшов новий тренд в організації – віддалені команди. Головна ідея тренду у тому, що робочий процес команди організовується без потреби її особистої присутності в офісі.

За даними агентства Bloomberg,на вересень 2017 року, понад 60% компаній США пропонують вакансії дистанційної роботи. Схожу тенденцію активізації впровадження такої моделі зайнятості спостерігають в Індії, Індонезії та Мексиці.

Незважаючи на явні переваги «віддаленої роботи» за рахунок самостійного регулювання робочого часу та економії часу на проїзді на роботу, автори дослідження визначили й складнощі, з якими можна зіткнутися, якщо не прописати документально зобов’язання, чіткі правила співпраці, комунікації та не виробити довірливі стосунки у команді.

Перед тим як взятися за роботу з командою на віддаленій основі, важливо розуміти, що у дистанційній команді важливо мати задокументоване зведення робочих правил, що стосуються особливостей цієї командної роботи. Важливість такого документу в тому, щоб спростити процес інформування нових співробітників про те, як влаштована компанія зсередини, для того щоб при будь-якому питанні щодо організації можна було самостійно знайти необхідну відповідь. Відсутність чіткості та прозорості може призвести до подальшого непорозуміння у колективі.

Для того, щоб керування віддаленими командами можна було максимально проконтролювати й усі учасники проєктів мали можливість комунікувати, ви можете використовувати різноманітні корисні програми, як-от Slack, Trello, Asana, ProdPad, iDone This тощо.

Дослідження показали, що дистанційні працівники такі ж продуктивні, як і люди в офісах, якщо навіть не більше. Проте це може бути правдою лише для певних типів робітників. Найчастіше дослідження, що цитуємо, стосувалося співробітників call-центрів, чия робота не потребує суттєвої командної роботи. Огляд досліджень привів до висновків, що найуспішніші проекти припускають, принаймні, якусь кількість часу в офісі.

Дослідники стверджують, що збільшення можливостей для дистанційного спілкування та гнучких годин можуть допомогти зменшити різницю в оплаті праці між чоловіками та жінками.

Віддалену роботу можна розглядати не тільки як сучасну популярну форму роботи, але й як ресурс для нових ідей для бізнесу. Популяризація віддаленої роботи потребує нових інструментів для роботи, тому є сенс інвестувати в технології для дистанційного керування командою, що будуть спрямовані на покращення комунікації між членами команди й швидкий обмін інформацією.

Підбір віртуального помічника для свого бізнесу

Технології активно впроваджуються в роботу практично будь-якої компанії, незалежно від сфери, й на сьогодні є просто незамінними помічниками. Ринок пропонує великий вибір різноманітних інструментів, та, виявляється, з’явилась тенденція «спокуси» підприємців технологіями. Такою думкою поділилась американська компанія American Express на своєму інформаційному сайті. American Express пояснює, що сьогодні, бажаючи бути  у тренді, компанії скуповують програми, засновуючись не на своїх реальних потребах, а намагаючись наздогнати всі новинки або ж опанувати інновації, які вже застосовують конкуренти, – така собі гонитва озброєнь.

Ще однією проблемою є те, що багато компаній тішать занадто великі надії щодо технологічних інструментів й думають, що, встановивши їх, вони вирішать усі проблеми.

Річ у тому, що не кожна компанія, особливо та, що тільки розвивається, може собі дозволити встановлювати всі нововведення сучасного світу технологій. По-перше, потрібно точно знати, яке з тих чи інших інструментів спрацює саме у вашій компанії. По-друге, якщо програмне забезпечення ще й платне, це буде відчутно фінансово.

American Express радить виважений підхід до вибору технологій й пропонує три стратегії для вибору найбільш відповідних для вашого підприємства інструментів.

  • Впроваджуйте тільки ту техніку, що покращить ваші процеси

Звісно, жодна технологія вас не врятує, якщо у вас проблеми з процесами загалом. Залучення нових технологій тільки роздрібнить ваш бюджет у такому випадку. Але певні, правильно підібрані, інструменти можуть відстежити та визначити, на якому етапі з’явилась проблема. Припустимо, у вас погані продажі й ви не розумієте, чому клієнти від вас відвертаються. У такому випадку допомогти може інструмент, спрямований на налагодження комунікації зі споживачами. Наприклад, чат-боти, завдяки яким ви зможете напряму ставити запитання клієнтам й отримувати фідбек про продукт, відповідно вдасться відстежити момент, коли клієнт став роздратованим та що йому не сподобалось.

  • Важливо розуміти, чи підійде технологія вашій команді

Перед тим, як купувати якийсь інструмент проведіть невелике дослідження.

Чи відповідає та чи інша технологічна інновація головним потребам вашої компанії та команди? Чи підходить інструмент вашому корпоративному стилю? Ефективним його використання буде тільки тоді, коли вашим співробітниками буде комфортно з ним працювати, тому є сенс обирати нові технологічні рішення, питаючи думку ваших підлеглих. Зберіть їхні міркування, питання перед тим, як впроваджувати нововведення.

Далі вивчіть відгуки на продукт від компаній, що схожі за розміром на ваші. Так ви завчасно розумітимете, чого очікувати.

Отже, завчасно зваживши всі за та проти, ви попередньо зрозумієте, чи підходить вам девайс, і навіть зможете спрогнозувати користь, яку він принесе вашій компанії.

  • Будь-який інструмент може вимагати часу на вивчення та опанування

Будьте готові до того, що на опанування нового інструменту піде якась кількість часу. Вам доведеться витратити певний часовий ресурс, для того щоб вникнути у технологію. Звичайно, вам ще до початку установки потрібно мати план з впровадження технології у робочі процеси вашої компанії, але не обмежуйте його занадто суворими рамками, будьте готові бути гнучким, щоб гарантувати, що ви налаштуєте технологію відповідно до кожного вашого пункту.

Отже, зосередившись на своїй меті й дослідивши, що саме ви бажаєте отримати від технологічних помічників, ви зможете обрати саме той інструмент, що активізує потрібні процеси, покращить показники вашої компанії й полегшить виконання завдань для ваших співробітників.

Коротко про тренди у світі

АТ "Ощадбанк"