Мій банк
МОЯ СВОБОДА
МОЯ СПРАВА
МОЄ МАЙБУТНЄ
МОЯ СИЛА
МОЄ ЗАВТРА
МІЙ СПОКІЙ
МОЇ ЛЮДИ

Комерційна фотографія для малого бізнесу

Порада від спеціаліста

Віталій займається комерційною зйомкою. Фотографує портрети людей, бекстейдж. Проводить предметні зйомки для малого бізнесу, а також фуд-зйомки для таких закладів, як Alaska, Guramma від агентства Red and White.

КОНТЕНТ ДЛЯ МОЛОДИХ БРЕНДІВ

Багато молодих брендів  замислюються запросити для просування бренду професійного фотографа або ж на перших порах обмежитися вміннями штатного SMM-фахівця. Віталій переконаний, що ризикувати не варто, і для успішного представлення товару і створення якісного контенту варто довіритися професіоналу своєї справи. «Саме слово «фотографія» означає з грецького phōs - світло, graphō - пишу, тобто малювати світлом. Натиснути на кнопку спуску затвору вміє кожен, а виставити ракурс і світло вже дано не всім - тільки тим, хто це бачить, вивчив і відточив свій навик тисячу разів. У звичайного користувача може вийти зробити хороший кадр, але він буде 1 з 10, а у професіонала 10 з 10. Я вважаю, що краще скласти контент-план на місяць і запросити профі для проведення зйомки - і, вуаля, ви отримуєте 90-100 % пакет якісного контенту, на який приємно дивитися. Таким чином, підприємець швидше просуває товар і економить час на фотоекспериментах вашого SMM-фахівця », - ділиться Віталій.

ФОТОГРАФ І УСПІХ БРЕНДУ

Фотограф - це ланка загального механізму. Багато в чому успішність кампанії по просуванню бренду залежить саме від нього, однак не повністю. У своїй справі він може викластися на всі 100 і показати товар або послугу з кращого боку, але важливо те, що будуть робити далі з цим матеріалом. Віталій зазначає, що практика показала - має велике значення, як команда бренду в подальшому буде працювати з матеріалом від фотографа.

ПОКАЗАТИ УНІКАЛЬНІСТЬ БРЕНДУ

Для кожного бренду важлива пророблена концепція візуалу, яка зробить його впізнаваним. Необхідно виділити особливі риси бренду і застосувати індивідуальні підходи до зйомки. Віталій вважає, що на початкових етапах варто провести первинний аналіз і визначити, чим саме бренд унікальний, яка у нього фішка? Може це якась деталь, яка блищить по-особливому на кожен товар, може це фірмовий колір, текстури або особлива постобробка - то, що буде об'єднувати візуальний ряд.

ЯК СТВОРИТИ ВІЗУАЛЬНУ КОНЦЕПЦІЮ?

На думку Віталія, при створенні візуальної концепції важливо враховувати те, яке відчуття викликає контент у глядача. Потрібно вміти створювати це відчуття для глядача. «Наприклад, ми дивимося на одне і те ж блюдо в двох по-різному знятих варіантах. Перше - в світлих соковитих кольорах, з м'яким світлом, красивим розмитим фоном, використаний ближній ракурс. Відразу виникає ефект «смачно, хочу з'їсти». Друге фото знято з різкими тінями, яскравим штучним світлом, загальним планом в стильному інтер'єрі з декораціями і, наприклад, ретро постобробкою. При такому підході з'являється відчуття стилю, шарму. Споглядач думає: "Хочу там побувати, але не з'їсти в першу чергу". Думаю, тепер ви розумієте, в чому різниця. Ось в цьому і полягає суть подальшої реакції вашої аудиторії на контент - торкнулися відчуття, значить контент працює і дає результати », - пояснює Віталій.

ТРЕНДИ В КОМЕРЦІЙНІЙ ЗЙОМЦІ

До одного з найцікавіших і актуальних трендів Віталій відносить поєднання одного кольору всіх об'єктів в кадрі: рожевий стіл, рожева вилка, рожева тарілка, рожевий стілець і так далі. Це змушує глядача зупинитися, розглядати предмети, розпізнавати їх, адже такий візуальний досвід незвичайний. Як антитренд Віталій виділяє надлишок деталей: «Коли в кадрі багато недоречних деталей, і вони починають викликати цим напругу, а нашому мозку їх доводиться зчитувати», - такий підхід є найбільш невдалим, на думку фахівця.

«Існує думка, що якщо товар виглядає погано наживо, то його неможливо сфотографувати круто», - каже Віталій. Він вважає, що це міф. На його думку, фотограф здатний створити візуал, в якому навіть непривабливий товар приверне увагу покупця.

ОСОБЛИВОСТІ ЗЙОМОК

Відмінності є у всіх видах зйомок. Головний принцип - як виставити світло і врахувати розташування всіх деталей. Якщо говорити про ювелірні вироби, то варто врахувати особливості зйомки такого товару. Ювелірні прикраси часто мають поверхню, що відбиває і цього потрібно приділити особливу увагу: потрібно їх очищати від відбитків, порошинок, так як ці предмети, як правило, знімають макро. Процес обробки теж має свої особливості. В основному, проводиться ретельна робота з відблисками, виправляючи їх кривизну.

ПРО ВАРТІСТЬ ПОСЛУГ

Вартість у фахівців в цій сфері залежить від часу, портфоліо і кола спілкування. Також ціна для комерційної зйомки і особистої може відрізнятися. «Особисто у мене, ціна за зйомку людини відрізняється від зйомки бренду. Ціна для бренду завжди фіксована за годину зйомки. А ось з людьми по-різному - іноді знімаю безкоштовно, так як людина мене чимось зачепила, іноді знайомий просить, і для нього ціна буде меншою, ніж для незнайомої людини», - ділиться Віталій.

ПОРАДА МОЛОДИМ БРЕНДАМ

Молодим брендам і новим компаніям Віталій Сокуренко радить при створенні візуальної кампанії враховувати думку фахівців з якими співпрацюють, звертати увагу на тренди, на які в свою чергу звертає увагу аудиторія. І найголовнішим радою фотограф виділив налаштування особистості бренду, яка буде виділятися і риси, які будуть асоціюватися у споживачів з вашим брендом.

Порада від спеціаліста

АТ "Ощадбанк"