Мій банк
МОЯ СВОБОДА
МОЯ СПРАВА
МОЄ МАЙБУТНЄ
МОЯ СИЛА
МОЄ ЗАВТРА
МІЙ СПОКІЙ
МОЇ ЛЮДИ

Клієнти на все життя

Катерина Спориш

Олександр Кирей та Оксана Мосієвич, засновники інтернет-магазину Espander на платформі Prom.ua, розкрили секрети успіху свого сімейного бізнесу — розповіли про пошук надійних постачальників, роботу з клієнтами і як обирали вдалу концепцію задля стрімкого зростання.

Інформаційна довідка. Інтернет-магазин на платформі Prom.ua та шоурум у Києві Espander подружжя заснувало восени 2018 р. Підприємство спеціалізується на продажу товарів для здоров’я, спорту і відпочинку.

— Олександре, чому ви вирішили продавати саме такі товари?

— Мій вже функціонуючий будівельний бізнес (послуги з ремонту та будівництва) став для мене рутинним. Внаслідок цього все частіше з’являлися та обмірковувалися ідеї й думки щодо нових цікавих і перспективних напрямків власної справи. Тоді ж, влітку, я почав активно займатися спортом. На одному з тренувань мені й спало на думку створити бізнес на продажах товарів для здоров’я, спорту та відпочинку. Адже для цього є всі передумови — все більше людей орієнтуються на здоровий спосіб життя, дедалі зростає популярність подорожей і активного відпочинку. Стрімко зростає й тренд на купівлю товарів для здорового способу життя та відпочинку на маркетплейсах як серед українців, так і по всьому світові.

— Де знаходили постачальників?

— Шукали постачальників товарів двома способами. Перший — через пошукову систему Google, використовуючи найбільш популярні запити, як-от спортивні товари гуртом тощо. Другий — на профільних виставках у столиці. У підсумку що перший, що другий спрацювали — постачальники знайшлись.

— А як перевіряли надійність тих або інших постачальників?

— Замовляли пробну партію товару — від 1 одиниці. В такий спосіб легко перевірити, як працює постачальник, наскільки оперативно опрацьовує замовлення та як швидко доставляє товари. І звичайно ж, чи подобається товар покупцям.

Якщо товар був якісний і подобався клієнтам, а співпраця влаштовувала — продовжували працювати та замовляли дедалі більші партії товару. Якщо виникали проблеми із наявністю товару на складах, доставкою, якістю більше 2 разів — співпрацю припиняли.

На мою думку, це вдалий підхід. Коли ситуація повторюється кілька разів, це свідчить про системні проблеми у чужому бізнесі — у постачальників. А від цих проблем могли постраждати і наша репутація, і клієнти, що або матимуть неякісний товар, або отримають його невчасно.

— Оксано, скільки грошей ви інвестували у свій бізнес?

— 100 тис. грн власних коштів. 80 тис. з них витратили на закупівлю товару, 8 тис. — на створення сайту на маркетплейсі Prom.ua, 12 тис. грн — на оренду та облаштування приміщення у спортивному комплексі в одному з районів столиці.

— А як щодо сайту? Олександре, чому ви обрали Prom.ua?

— Цю платформу ми обрали завдяки рекомендаціям друзів та знайомих. І не помилилися, оскільки сайт на цій платформі — оптимальний варіант для малого бізнесу, особливо на початку. Адже підприємці тут отримують сайт, просування, підтримку. Тим більше, вони за відносно невелику вартість, не витрачаючи часу і більших ресурсів на створення магазину на власній платформі, можуть протестувати обрану нішу та її особливості.

В цілому я задоволений співпрацею, тому що 40% клієнтів приходять у наш магазин саме з цього маркетплейсу. Все інше: 40% реклама у Google, 20% — дошки оголошень та інші джерела. Загалом на інтернет-продажі припадає 80% від усієї кількості замовлень, решта — офлайн.

— Олександре, розкажи про принципи роботи з клієнтами.

— Наш магазин працює за принципом: клієнт на все життя. Це означає, що ми надаємо їм якомога більше інформації про товари для правильного вибору. І це працює.

А якщо трапляються форс-мажори, як-от відсутність товару на складі, затримки у доставці, ми пропонуємо покупцям або знижку на наступний товар, або в окремих випадках — заміну товару коштом підприємства та безоплатну доставку. Зрештою, це допомагає і зрозуміти клієнта, і зробити так, аби він з нами лишався якомога довше.

— Оксано, вже є результати за 10 місяців роботи?

— У перший місяць роботи продажі становили 12 тис. грн, наразі це 360 тис. грн. Таких результатів Espander досягає завдяки правильній роботі з клієнтами, надійним постачальникам тощо.

— Розкажіть про плани на майбутнє.

— Цього року маємо намір, перш за все, розширити лінійку товарів — додати товари для здорового та спортивного харчування, розважальні і настільні ігри тощо. А також вдосконалювати поточний асортимент. По-друге, хочемо завершити власний сайт. До того ж треба розширити штат — збільшити кількість менеджерів з продажів. Далі, протягом наступних кількох років, плануємо повернути вкладені кошти і потрапити в топ-10 інтернет-магазинів України. Сподіваємося, все вийде!

АТ "Ощадбанк"