У кожного покоління і бізнес-індустрії є свої культові стрічки. Деякі з них стали класикою, щороку з’являються нові. Такі фільми вчать більше продавати і заробляти, але витрачати на це менше часу, емоцій і сил. Деякі надихають яскраво перемагати, впевнено презентувати, чітко аргументувати, ефективно переконувати та мотивувати.
На сотнях тематичних тренінгів із бізнесу використовують мотивуючі відео - уривки зі стрічок, на яких виросло не одне покоління продавців. Цитати з кіно можна почути на зустрічах усіх рівнів, стиль поведінки кіногероїв та їхня аргументація часто простежуються на переговорах, викликаючи ввічливі усмішки співрозмовників.
Рекомендую до перегляду деякі з фільмів і серіалів, які вже стали класикою для продавців.
Ґленґаррі Ґлен Росс (Американці) (1992)
Жорстка мотивація команди у сцені з Алеком Болдуїном у когось викликає захоплення, у когось – агресію. Фільм минулого століття актуальний і нині, бо він не про холодні дзвінки і «впарювання», а про те, що реальність продажів вибаглива і безжальна.
Уроки від Кевіна Спейсі – про роль менеджера у продажах, його цінності для команди і організації. Техніки продажів, які використовував персонаж Аль Пачіно, залишу без коментарів. Самі подивіться, як він це робить.
Тут курять (2005)
Фільм, заснований на реальних подіях, розповідає про лобіста тютюнової індустрії та його моральні цінності. Чудові приклади риторики, ситуативної гнучкості, технік ведення переговорів, PR-технологій і публічних виступів у житті та бізнесі.
Яскрава сцена з виплатою відступних хворому на рак «ковбою» використовується як зразок ведення переговорів та використання невербальної комунікації.
Політ Фенікса (2004)
Фільм-катастрофа. Його основні теми – лідерство, формальне і неформальне, віра у себе, персональна відповідальність кожного за результат, командна взаємодія за критичних умов.
Мільярди (2016)
Серіал про бізнес, в якому зібрані всі необхідні сучасному підприємцю інструменти впливу на бізнес-процеси, міжособистісні стосунки, приклади жорстких переговорів з високими ставками, маніпуляції, різні види прямої та прихованої мотивації, деформація моральних рис персонажів, що живуть і працюють в умовах постійного стресу. Особлива увага приділяється взаємовідносинам влади і бізнесу та методам впливу на них.
Форс-мажори/Suits (2011)
Серіал про американських адвокатів з яскравими прикладами підготовки до переговорів, технік ведення переговорів, командної взаємодії і міжособистісної комунікації. Із влучним гумором розкривається тема амбіцій у бізнесі, подаються жорсткі маніпуляції і методи протистояння їм.
Картковий будиночок (2013)
Популярний нині серіал про політику. У ньому зібрані всі види впливу, PR-технологій, переговорів і маніпуляцій. Ідеальний матеріал для тих, хто працює в умовах невизначеності.
Це лише кілька рекомендованих до перегляду фільмів і серіалів, із яких можна дізнатися більше про техніки продажів та впливу. Важливо крізь призму сюжету і спецефектів навчитися спершу помічати, а згодом чітко бачити, що і як герої використовують у різних ситуаціях, оцінити і зрозуміти свої можливості та їх застосування у житті та бізнесі.
Гарного перегляду та вдалих продажів!