Мій банк
МОЯ СВОБОДА
МОЯ СПРАВА
МОЄ МАЙБУТНЄ
МОЯ СИЛА
МОЄ ЗАВТРА
МІЙ СПОКІЙ
МОЇ ЛЮДИ

Керуй та надихай

Тетяна Кучер

Уміння правильно мотивувати персонал – завдання керівника. Правильно означає дібрати найкращий тип мотивації і найбільш сприятливий час для неї. Наприклад, після невдалого запуску ракети Falcon1 мільярдер Ілон Маск звернувся до усього персоналу: «Сьогодні ви здійснили подвиг. Ми повинні опанувати себе, адже попереду у нас багато роботи. Я обіцяю, що не здамся ніколи. Коли я кажу «ніколи», то маю на увазі «ніколи». І його колеги були готові йти за ним хоч на край світу. Насправді Ілон Маск не зробив нічого надприродного, він лише знайшов ефективну мотивацію.

 

Матеріальна база

 

У 2016 році кадровий портал HeadHunterпровів соціологічне дослідження та зясував, що матеріальне заохочення найкраще надихає українців на героїчні вчинки на роботі – дві третини респондентів назвали гроші ліпшою мотивацією за всі інші. Підвищення заробітної плати, премії, бонуси, внутрішня політика лояльності – матеріальна мотивація у більшості випадків працює найефективніше.

 

Чудовою ідеєю є розробка загальної системи грошових заохочень у компанії, яка б враховувала всі можливі варіанти премій та бонусів, а також медичної страховки та відпусток.

 

Уже після того, як співробітники задоволені матеріальною складовою, час подумати про нематеріальне заохочення.

 

Спільні цінності

 

Завдання та цілі вашої компанії, її цінності або мотивують команду відразу, або не мотивують взагалі (і тоді це не ваша команда). Якщо співробітник справді поділяє ваші погляди на бізнес, це спонукатиме його діяти увесь час. Коли людина ставиться до чужого бізнесу як до власної справи, вона більше, ніж найманий працівник. А от якщо цінності не збігаються, будь-яка мотивація буде марною.

 

Слід пам'ятати і про те, що компанії недостатньо лише декларувати свої цілі і цінності, їх треба підтверджувати на практиці. Наприклад, шведська меблева корпорація IKEA, в якій працює 155 тис. людей, декларує такі цінності, як скромність, різноманітність, прагнення до оновлення та прийняття відповідальності. І кожен співробітник зобов’язаний узяти одну з них за орієнтир у роботі.

 

Індивідуальний підхід

 

Індивідуальна мотивація є найефективнішим методом. Аби зрозуміти, що саме мотивуватиме співробітника – позапланова премія чи безкоштовна участь у майстер-класі, треба налагодити комунікацію. Спілкування на рівні «людина – людина» установить стосунки, засновані на довірі та симпатії.

 

Кадрові спеціалісти із всесвітньовідомої корпорації Starbucksдекларують це навіть у цінностях компанії – слухати кожного працівника. Це означає, що будь-яке питання або потребу співробітника треба взяти до уваги. Таким чином, залежно від персональних особливостей і побажань обирається найкраща мотивація.

 

Вчені американського Інституту Геллапа під час соціологічних досліджень виявили, що кожен третій співробітник у США вважає, що керівництво його не чує та не оцінює належним чином його працю. Такі співробітники удвічі частіше залишають своє місце роботи. Саме тому важливо приділяти увагу внутрішній комунікації і чути потреби усієї команди.

 

Байдуже, як саме керівник мотивує персонал. Головне, аби це надихало до натхненної роботи та зростання команди і компанії.

АТ "Ощадбанк"