У гостях у юриста
Пандемія коронавірусу боляче вдарила по деяким видам бізнесу, орієнтованим на обслуговування клієнтів (кафе, ресторани, салони краси, тренажерні зали). У цих сферах традиційно працює найбільше ФОПів. Через жорсткі обмеження вони були змушені припинити роботу навесні, а в листопаді закривалися на карантинні вихідні й, зрозуміло, зазнали серйозних збитків.
Щоб підтримати підприємців в складний період, президент України Володимир Зеленський спільно з урядом України розробили спеціальний закон, який передбачає виділення до 8 000 гривень ФОПам, котрим довелося закриватися на карантин. На фінансування програми виділено понад 10 млрд гривень, а під її умови потрапляє близько 1,6 млн осіб (ФОП та наймані співробітники). Ощадбанк уповноважений Кабміном України на проведення відповідних платежів від Пенсійного фонду.
Але отримати допомогу можуть не всі підприємці. Хто потрапляє під дію закону про разову виплату та яких умов потрібно дотримуватись, щоб отримати 8000 гривень, читайте далі.
Хто має право на карантинну виплату
Кабінет Міністрів України виділив 6 категорій КВЕД, які можуть отримати виплату: 47, 55, 56, 59.14, 90, 93. Якщо ви знайшли у списку свій – можете розраховувати на разову допомогу у розмірі 8000 грн від держави.
Але додатково потрібно відповідати кільком вимогам:
- дані про ФОП повинні бути в реєстрах Пенсійного фонду;
- реєстрація ФОП здійснена не менше ніж за 3 місяці до подачі заявки;
- мінімум за 1 квартал поточного року повинен бути повністю сплачений ЄСВ;
- на 31 жовтня один з перерахованих вище КВЕД зазначений першим в реєстраційних відомостях.
Обмеження по виплатах: хто не отримає допомогу
Додатково в законі прописані умови, при яких фізична особа-підприємець не має права на одноразову допомогу:
- оплатив в поточному році ЄСВ за себе менш ніж за 3 місяці;
- станом на 31 жовтня немає відповідного КВЕД;
- значиться ФОП та найманим працівником одночасно;
- ФОП на момент вступу закону в силу знаходиться в статусі «припинено».
Як сформувати заявку
Для отримання карантинних виплат необхідно подати заявку. Міністерство цифровий трансформації України анонсувало можливість оформлення заявки на сайті diia.gov.ua та в офіційному мобільному додатку «Дія». Заповнення документа займає не більше 5 хвилин. Технічні служби готуються до запуску функціоналу з 14 грудня.
Важливо! На подачу заяви відводиться всього один тиждень. Отже, потрібно встигнути оформити її до 21 грудня 2020 року.
Мінцифри обіцяє до 24 грудня обробити усі звернення та негайно приступити до виплат.
У законі також прописані обов'язкові пункти заяви, які потрібно заповнити:
- ПІБ ФОП та дата народження;
- РНОКПП (раніше ІПН) платника податків;
- дані про фактичне місце проживання;
- номер розрахункового рахунку ФОП, з реквізитами зазначеними за стандартами IBAN;
- підтвердження відповідності ФОП нормам цього закону.
Після перевірки поданої в заяві інформації в реєстрах Пенсійного фонду України, фізична особа-підприємець отримує право на одноразову допомогу від держави.
Важливо! У разі виявлення недостовірної інформації в поданій заявці, яка безпосередньо впливає на можливість оформлення допомоги, отримані 8000 грн доведеться повернути державі.
Де отримати виплату
Процедура отримання грошей здійснюється через уповноважені Кабінетом Міністрів банки. Ощадбанк відноситься до даної категорії, тому фізичні особи-підприємці отримують виплату на свій розрахунковий рахунок ФОП. Для цього при заповненні заявки на виплату необхідно вказати номер р/р вашого ФОП в Ощадбанку. Скопіювати номер рахунку можна в інтернет-банкінгу «CorpLight» в меню «Рахунки».
Додаткова інформація про послугу надається в контакт-центрі банку за номером 0-800-219-800.
У гостях у юриста