Євгенія Бабурнич, засновниця та власниця магазину «Анюта» на платформі Prom.ua, розповіла «Будуй своє» про створення власного бізнесу і розкрила тонкощі підходу до клієнтів. А ще — пригадала, як її інтернет-магазин виходив з кризи 2014 р.
Інформаційна довідка. Інтернет-магазин «Анюта» засновано в 2012 р. у Дніпрі. Напрями діяльності — продаж одягу для дітей та супутніх товарів для дому, відпочинку і подорожей.
Мама у декреті: як все починалося
Євгенія Бабурнич завжди прагла бути незалежною від боса. Натомість мріяла зайнятися власним бізнесом, який став би і джерелом прибутку, і хобі. Поштовхом для втілення задуму в життя стало народження доньки 8 років тому.
«Народивши донечку, я не мала вільного часу, щоб ходити по крамницях та купувати одежу малечі там. Через це довелося шукати інші способи придбати одяг», — згадує власниця магазину «Анюта».
Альтернативою стаціонарним магазинам стали інтернет-сайти, де жінка замовляла все необхідне для дитини. Опісля чекала на доставку — наступного дня, якщо товар був в Україні, або кілька тижнів, якщо одяг везли з-за кордону.
«Коли у мене не вистачало часу і довелося замовляти одяг через інтернет, я й замислилася про створення власного бізнесу на продажах одягу для дітей від іноземних виробників онлайн», — розповідає Євгенія.
Як для себе: секрети успішних продажів
Насамперед молода підприємиця створила сайт і замовила одяг. А також ретельно продумала концепцію інтернет-крамниці.
«Друзі порекомендували мені Prom.ua. За їхніми словами, витрати на створення сайту на цій платформі, просування та підтримка були набагато нижчими за відкриття інтернет-магазину у будь-який інший спосіб», — пояснює Євгенія.
Загалом на створення та просування сайту терміном на рік вона витратила 3 тис. грн ($375) власних коштів. Звичайно ж, потрібно було закупити і товари на продаж. Це коштувало ще 5 тис. грн в місяць на початковому періоді розвитку магазину.
З концепцією все було просто! Передусім підприємиця проаналізувала:
— які товари їй хотілось би бачити на сайті;
— за якою ціною вона особисто готова була б купувати на сайті;
— як швидко вона б хотіла отримувати відповіді на свої запитання;
— яка оперативність відправки її б задовольнила.
У підсумку вийшло наступне:
— вона хотіла б купувати товари для дітей високої якості та за доступною ціною;
— отримувати відповідь — протягом 20 хвилин;
— отримувати товари — наступного ж дня.
Свої відповіді Євгенія занотувала, таким чином оформивши концепцію власної інтернет-крамниці.
«І справді, мій підхід спрацював. Замовлення від клієнтів не забарилися, адже я їм запропонувала ті товари, які сама б охоче купувала. Також надала сервіс — швидку доставку товарів, зручні способи розрахунку та кваліфіковану, чемну консультацію», — відмічає підприємиця.
Згодом Євгенія доопрацювала концепцію та додала завчасну викладку товарів. Адже вона підмітила тенденцію, що клієнти придивляються до товарів за кілька місяців до початку сезону. Це означало, що товари на осінь слід викладати в середині літа, на весну — взимку тощо. Такий підхід додав ще більше впізнаваності та прихильності покупців, тому що вони могли завчасно все роздивитися і прийняти правильне рішення щодо майбутніх покупок.
Криза-2014: як підприємство її подолало
Євгенія Бабурнич зі смутком згадує, що початок кризи сильно вплинув на її бізнес.
«Через зниження купівельної спроможності населення я перестала робити закупівлі та поповнювати склад. Натомість розпродувала наявні одиниці товару», — згадує підприємиця.
У кризовий період клієнти також змінили стратегію придбання одягу. Якщо раніше люди брали до сезону кілька речей, то під час кризи почали купувати одразу на декілька сезонів.
Пізніше, коли вже неможливо було втримувати ціни, підприємиця вдалася до рішучих, але необхідних кроків. Перш за все, ціни вона піднімала неквапливо — на 10%, потім ще на 10% тощо.
По-друге, застосувала дробшипінг. Для підприємства це означало, що сайт «Анюта» став вітриною товарів, які зберігалися не на власних складах, а на складах постачальників-партнерів. Втім, без «мінусів» у дробшипінгу не обійшлося — постачальники не завжди інформували про наявність або відсутність товару. Через це відбувалися затримки з відправкою товару. Але позитивних сторін буле вже ж таки більше, ніж негативних. Вдалося навіть поповнити асортимент — з 300 розширити до 9 тис. одиниць товарів.
Наразі Євгенія планує рухатися далі та розвивати бізнес. А саме — поповнювати асортимент і шукати нові способи збуту продукції.