Мій банк
МОЯ СВОБОДА
МОЯ СПРАВА
МОЄ МАЙБУТНЄ
МОЯ СИЛА
МОЄ ЗАВТРА
МІЙ СПОКІЙ
МОЇ ЛЮДИ

ІНВЕСТУЙМО В РОСЛИННЕ «М’ЯСО», ЗАРОБЛЯЙМО НА ТРЕНДАХ В AMAZON TA ETSY: ОГЛЯД АНАЛІТИКИ ЗА БЕРЕЗЕНЬ

Підбірка контенту

У перший місяць весни українські ЗМІ писали про нові тренди в мережі YouTube, маркетплейсах Amazon і Etsy, а також про те, як на цьому заробляють українські підприємці. Приділялась увага й суперечці між ритейлом і банками щодо вартості комісії за еквайринг.

1. Розцінки держнотаріусів підвищаться у 100 і більше разів. Що і скільки коштуватиме, UBR

Комітет з питань фінансів, податкової та митної політики Верховної Ради підтримав законопроєкт №3236-1, який передбачає підвищення ставок мита за нотаріальні послуги, що надають державні нотаріальні контори й виконавчі комітети сільських, селищних і міських рад. 

На думку експертів, автори документу прагнуть таким чином зрівняти розцінки державних нотаріусів із приватними. 

Держнотаріуси зараз компенсують низьку вартість додатковими послугами, які не оподатковувалися. Згідно із законопроєктом мито по кожній з послуг державного нотаріуса не перевищуватиме 15 неоподатковуваних мінімумів (255 грн). Треба зауважити, що це не загальна вартість послуг, а мито, яке є лише складовою ціни. 

Зростання вартості послуг держнотаріусів відіб’ється на кишені клієнтів, але встановить справедливу конкуренцію між державним і комерційним сектором, а також збільшить надходження до бюджету. 

2. Нові тренди в їжі: протеїнові батончики (з комах), сублімовані продукти, рослинне «м'ясо», RETAILERS

У світі набувають популярності стартапи, що експериментують із виробництвом поживної дешевої їжі. 

Їжа з комах. Для отримання білка на субстраті різних відходів вирощують личинки комах, які потім переробляють. Французька компанія Ÿnsect, що спеціалізується на личинках жуків, у 2020 році залучила до свого проєкту $204 млн інвестицій.

У країнах Євросоюзу сертифікація білка з комах як харчового продукту для людини стане можливою із середини 20-х років. У січні 2021-го були зроблені перші кроки в цьому напрямі: Європейське агентство з безпеки харчових продуктів визнало жовтого борошняного хробака безпечним для вживання людиною.

Сублімовані продукти. Активно інвестують й у виробництво продуктів за технологією ліофілізації. З інгредієнтів видаляється волога, проте структура компонентів не змінюється. Компанії LyoFood (Польща) і Mountain House (США) виробляють готові ліофілізовані страви на кшталт гарніру з м'ясом. Перед вживанням потрібно просто додати окропу. Такі продукти мають довгий термін зберігання, тому їх вподобали туристи.

Рослинне «м'ясо». Виготовляється на основі текстурованого білка, перед вживанням його готують так само, як і звичайне м'ясо. Рослинний продукт можна зберігати тільки замороженим. Стартапи Beyond Meat та Impossible Foods заохотили споживачів США до рослинного «м'яса». Актуальності така продукція набула під час поширення пандемії коронавірусу, коли через епідемію були закриті великі м'ясні виробництва.

3. Ритейлери проти банків. Хто повинен платити за право споживача розраховуватися за допомогою карток і смартфонів, Новое время

У березні загострилися суперечки між банками й великими ритейлерами, хто платитиме за розвиток безготівкової економіки в Україні. Ціна питання – 10 млрд гривень. 

У пандемію кількість безготівкових розрахунків масово зростає: у секторі замовлення харчів онлайн збільшилося удвічі, транспортні онлайн-сервіси зросли на 60 %. Безперечні фаворити серед українців – безконтактна оплата карткою та NFC. 

З огляду на це наприкінці 2020 року в Раді з'явилися проєкти законів, що пропонують знизити комісію за еквайринг (приймання банківських карт для оплати товарів і послуг) з 1,5 до 0,5 % та інтерчейндж (комісія, яку платить банк-еквайр за розрахунок банку-емітенту) – з 1 до 0,3 % за одну операцію. 

В Україні розмір комісійної винагороди за еквайринг-послуги в 7 разів перевищує розмір ставок у країнах ЄС. Попри швидкість розвитку вітчизняного ринку, частка безготівкових платежів значно нижча, ніж в ЄС, приблизно 24 %, як порівняти із середньоєвропейським показником у 50–70 %. 

Середній чек карткового розрахунку в Україні – 338 грн, а в ЄС – 40–42 євро, при цьому прибутковість інвестицій банків-еквайрів у 2,5 раза менша, ніж в ЄС. Водночас в Україні в розвиток мережі POS-терміналів інвестує саме банківський сектор, на відміну від ЄС, де цим займаються торгово-сервісні установи.

4. Українські підприємці продають на Amazon на $2–3 млн на місяць. Ось 7 обов'язкових кроків перед виходом на маркетплейс, FORBES

Щоб успішно продавати на Amazon, треба добре підготуватися. Це не швидкий і не дешевий процес: він триватиме 2–4 місяці, а витрати становитимуть $4–10 тис. 

Для початку з'ясуйте, чи є попит на ваш товар. У цьому допоможе Helium 10 – додаток для продавців на Amazon. Якщо, приміром, компанія виготовляє ортопедичні устілки для взуття, то з додатка стане зрозуміло, які устілки найчастіше шукають. 

Використовуйте калькулятор маркетплейсу: зручний інструмент дає змогу розрахувати чистий прибуток і чисту маржу продавця з усіма додатковими витратами на товар. А це – комісія Amazon за продаж кожного товару (в середньому 15 %), вартість зберігання на складі маркетплейсу й пересилання.

Для захисту унікального товару підприємці в США патентують свої винаходи й вдосконалення. Реєстрація торгової марки триватиме місяць і коштуватиме $800–1 100.

Щоб продавати на Amazon, потрібен обліковий запис. Його можна створити самотужки або купити готовий у спеціальній групі продавців на Amazon. Вартість акаунта – $500–10 000, ціна залежить від віку, відгуків і рейтингу. 

Зробіть фотографії товару заздалегідь – на Amazon суворі вимоги до його зображення: маркетплейс вимагає світлини на білому фоні. Щоб відповідати цим умовам, скористайтеся послугами фотографів предметки, їх можна знайти на OLX і біржах фрилансу. Вартість одного фото – від $2.

Без ретельної підготовки 80 % бізнесів на Amazon зазнають краху. 

5. Як розвивається український сегмент YouTube в пандемію – звіт українського Google, AIN

Український офіс Google надав статистику користування сервісами YouTube під час пандемії і розповів, як наші креатори заробляють завдяки виходу на іноземні ринки.

За останній рік кількість українських каналів зі 100 тис. і більше підписників зросла на 35 %, а каналів з 1 млн підписників – на 45 %.

Актуальні тренди у карантин: світові щоденні перегляди домашніх тренувань виросли на 340 %, відео з медитаціями – на 35 %, перегляд кулінарних каналів – на 45 %.

В українському сегменті YouTube виникли й унікальні тренди. Так, у грудні 2020-го освітній контент (фізика, математика й хімія) дивилися на 50 % активніше, ніж рік до цього. Значно зросла цікавість глядачів до локального туристичного контенту: відео про походи й рафтинг переглядають на 80 % частіше.

За останні три місяці понад 1 млрд користувачів з усього світу дивилися канали українських авторів. Серед найпопулярніших мов (крім української та російської), якими ведуть свої канали українські відеоблогери, є англійська, іспанська, хінді й арабська.

Виробники контенту можуть збільшити свій дохід у 2–2,5 раза, якщо почнуть перекладати контент на інші мови. YouTube надає спеціальні інструменти й рекомендації для креаторів, що бажають масштабувати контент за межі України й російськомовних країн.

6. Що зараз продавати на Etsy, щоб потрапити в тренди, FORBES

За останній рік Etsy відвідали понад 82 млн покупців з усього світу. Для оцінювання поточних трендів можна скористатися такими інструментами:

  • блогом Etsy;
  • аналітикою Marmalead, eRank;
  • аналітикою Pinterest;
  • іншими глобальними авторитетними ресурсами, як-от Google Trends.

Вийшли на Etsy й українські магазини та майстри. Топові – ніші іграшок, товарів для тварин і домашнього декору. Серед матеріалів великий попит мають дерево, залізо, скло.

Дедалі частіше продаються товари за $200–500. Завдяки помірним тарифам на швидке пересилання габаритних вантажів почали замовляти унікальні дитячі меблі, великі лялькові будиночки, оригінальні собачі будки, стелажі, що мають вагу 15–40 кг.

У прогнозі Pinterest зазначено, що вісім з десяти заявлених у 2020 році трендів справдилися. Отже, можна рекомендувати цю платформу не лише для натхнення й збереження картинок, але й для аналізу попиту. Якщо ви самостійно робите хендмейд чи підприємець і плануєте виходити на міжнародні ринки, корисно вивчати статті й звіти на https://business.pinterest.com/.

Зокрема, цьогоріч найпопулярнішими товарами будуть вироби домашнього декору в японському стилі у поєднанні зі скандинавським мінімалізмом, оригінальне кухонне начиння (наприклад, мідний посуд), LED-освітлення для дому тощо.

Підбірка контенту

АТ "Ощадбанк"