Мій банк
МОЯ СВОБОДА
МОЯ СПРАВА
МОЄ МАЙБУТНЄ
МОЯ СИЛА
МОЄ ЗАВТРА
МІЙ СПОКІЙ
МОЇ ЛЮДИ

Хмарний бізнес

Катерина Спориш

Про успіх

Микола Дубовик і Вадим Павлюк, засновники сервісу SkyService розповіли «Будуй своє» про заснування власної справи. А також — як користувачами стали не лише українці, чи траплялися факапи та чому вони могли коштувати репутації.

SkyService POS — це рішення для автоматизації роздрібної торгівлі HoReCa та Retail, скористатися якими ви можете на особливих умовах.

 

— Вадиме, у тебе була власна справа до SkyService?
 

— Бізнесом я займаюся з середини «нульових». З 2007-го по 2014 р. у мене було 2 успішних проекти — сервіс з ремонту комп’ютерів і техніки та крамниця з продажу товарів для оргтехніки та іншого. Згодом до цих проектів долучився мій товариш Микола, він ремонтував техніку на виїзді.
 

Цей підприємницький досвід став фундаментальним, бо у першу чергу навчив розподілу обов’язків у команді. По-друге, я навчився працювати з людьми — постачальниками, клієнтами. І третє — отримав досвід фінансового планування в умовах економічної нестабільності, девальваційних ризиків тощо.

— Миколо, чому ж ви створили зовсім інший бізнес?
 

— Нам із Вадимом подобалося писати ті або інші програми. Ідея створити сервіс для контролю бізнес-процесів виникла у 2007-2008 рр. Чому? Ми побачили, наскільки популярними стали білінгові системи у інтернет-провайдерів (системи обліку утримання та залучення нових клієнтів, що допомагають у керуванні бізнесами 24/7. — ред.).
 

Тоді ми й заходилися створювати щось подібне — програмне забезпечення для своїх бізнесів, сервісу і крамниці. Так з’явилася наша перша CRM (система управління взаємовідносинами з клієнтами. — ред.). Надалі зрозуміли, що така система зацікавить мережі кав’ярень, які активно розвивалися. Для них розробили подібні застосунки. Ну, а SkyService народився у 2015 р.

— Миколо, скільки знадобилося інвестицій для запуску?
 

— Спочатку ми працювали над продуктом удвох, вкладаючи час, зусилля, знання. Курсів, тренінгів та інших навчань не відвідували. Все робили самотужки — у вільний від інших справ час. Якби ми пішли іншим шляхом, не розробляли програми самостійно, то витратили б, за різними підрахунками, $500-800 тис.

— Вадиме, чи стикалися ви з проблемами під час пошуку персоналу?
 

— Стикалися — з програмістами. З саппортом та менеджерами — на щастя, ні. Говорячи про перших, у нас зазвичай виникали типові проблеми — кандидати або не мали заявлених знань, умінь та навичок, або не приходили на співбесіду. Траплялися й інші випадки, коли людина працювала у віддаленому режимі, і не захотіла працювати в офісі, покинула проект.
 

Щодо каналів пошуку, ми залишали оголошення на Facebook, питали у знайомих, розміщували вакансії на rabota.ua, work.ua, зверталися до кадрових агенцій.
 

Наразі зрозуміли наступне: найефективніші способи — Facebook, знайомства, кадрові агенції. Всі ці способи зрештою привертали увагу розробників, які відповідали нашим запитам. Портали з пошуку персоналу — на жаль, хоча й надавали кандидатів, однак ці кандидати нам не підходили. Тому тепер останніми не користуємося.

— Миколо, для кого розроблялися послуги SkyService?
 

— Створюючи проект, ми відштовхувалися від запитів клієнтів. Адже запланували створити сервіс, що пропонує повний набір інструментів для контролю, обліку, аналітики бізнесу.
 

Головними нашими клієнтами мали б стати HoReCa (готелі, кафе, ресторани), сфера обслуговування та інтернет-магазини.
 

В результаті створили простий і зрозумілий застосунок на смартфон, де ведеться облік, збирається аналітика. Користувач сплачує лише абонплату раз на місяць — від $8 для України до $40 для США — у залежності від регіону, системи оподаткування, купівельної спроможності тощо.

— Вадиме, хто — клієнти компанії?
 

— Портрети клієнтів сильно відрізняються (сміється). Це і досвідчені підприємці, які оперують усіма економічними й іншими термінами, і новачки, не знайомі з інвентаризацією.
 

Наш застосунок допомагає вести бізнес із будь-якого куточка світу. Говорячи про користувачів, то їхня кількість на сьогодні понад 1000. З них 80% — українці. 20% — підприємці з 16 країн світу, серед яких США, Німеччина, Ізраїль, Шрі-Ланка та інші. Всі ці люди у 55-60% випадків належать до сфери HoReCa, 40-45% — сфера послуг та інтернет-магазини.

— Миколо, на твою думку, які головні ризики цього бізнесу?
 

— Все, що може підірвати репутацію — стабільність роботи програм тощо. Наприклад, одного разу у нас стався факап, коли дата-центр, де наші сервери розташовуються, змінив обладнання. А нас не попередили. Через це нам терміново довелося шукати новий дата-центр та переїжджати.

— Що плануєте у майбутньому?
 

— У нас грандіозні плани на найближчий рік: і збільшити клієнтську базу, і посилити позиції в ЄС. А ще — розвивати штучний інтелект, що робитиме макроекономічний аналіз для прогнозування ризиків у бізнесі.

Про успіх

АТ "Ощадбанк"