Мій банк
МОЯ СВОБОДА
МОЯ СПРАВА
МОЄ МАЙБУТНЄ
МОЯ СИЛА
МОЄ ЗАВТРА
МІЙ СПОКІЙ
МОЇ ЛЮДИ

Еволюція зрілості

АТ "Ощадбанк"

Підбірка контенту

Вітаутас Бучунас, колишній старший банкір ЄБРР, коуч, засновник простору лідерської зрілості U-Integral, представив своє унікальне бачення еволюції лідерів у рамках Business Wisdom Summit 2017 та розповів, чому достатній рівень зрілості вкрай необхідний тим, хто управляє компаніями та веде своїх колег уперед.

У своєму фаховому житті я найбільше полюбляю спостерігати за поведінкою людей. Особливо мене цікавлять лідери – їхній розвиток, трансформації, злети і падіння. За 20 років роботи у банківській галузі на різних посадах у трьох країнах я міг побачити різні підходи щодо управління та лідерства. У певний момент я дійшов висновку, що рівень внутрішньої зрілості керівника – це підґрунтя, на якому базується успіх компанії або, на жаль, її поразка. Я поставив собі запитання: чому деякі керівники топчуться на місці, перебуваючи в постійному стресі, у той час як інші змінюють світ, не напружуючись? У чому секрет?

У пошуках відповіді я звернувся до теорії еволюції свідомості людини. Я настільки глибоко занурився у це питання, що цікавість переросла у ремесло – так я залишив банківську сферу і зосередився на дослідженні внутрішніх процесів лідерів, які безпосередньо впливають на їхній бізнес.

Я дізнався, що вчені вивели систему вимірювання ступеня внутрішнього розвитку людини і назвали це вертикальним розвитком. Шкалу вертикального розвитку вони розділили на 9 стадій, які людина проходить на шляху до зрілості.

За статистикою, 6 із 7 людей протягом життя залишаються на перших п’яти стадіях. І тільки 15% досягають найвищих ступенів. Я думаю, що лідери – це люди, що в своєму розвитку досягають вищих рівнів внутрішньої зрілості, а на своєму досвіді я переконався, що перехід від однієї стадії до іншої часто сприймається як криза середнього віку. Але будь-яка криза – це не кінець, а початок. Усіх лідерів можна умовно поділити за двома рівнями розвитку – конвенційні і постконвенційні.

Рівень досягальника (конвенційний)

Я досить рано, у 29 років, побудував успішну кар’єру у банківському секторі – керував банками у Росії та країнах Балтії, працював 24/7, літав між країнами щотижня. Я був на рівні досягальника: уся моя увага була зосереджена на досягненні найбільшого успіху, я складався з руху і дій, впевненість у собі зашкалювала.

На цьому етапі для людини важливі лише перемоги, досягнення, перельоти бізнес-класом, статусні речі – годинники, автомобілі, будинки. Людина всі внутрішні проблеми вирішує зовнішніми способами. Так зробив і я: коли у мене почалися непорозуміння у сім’ї, я придбав новий будинок, замість того щоб шукати контакт із близькими. Звичайно, це не допомогло.

Досягальник завжди вирішує проблеми зовнішніми матеріальними засобами, але вони – неефективні. Мені почало здаватися, що життя зруйноване і все йде шкереберть. Насправді то було своєрідне переродження – перехід на новий рівень.

Рівень стратега (постконвенційний)

Лідера на постконвенційному рівні вирізняє системне мислення. Він починає бачити довгострокову часову перспективу – планувати дії та розробляти стратегію на довгий термін. Стратег уже не робить бізнес заради грошей, його діяльність має вищу сутність. Зміна системи та створення нового – сенс його життя і усього, що він робить.

На цьому рівні зрілості для лідера вкрай важливим стає зворотний зв’язок від його колег та підлеглих, у той час як досягальник на цьому не концентрується взагалі. Основний інструмент стратега – mutual power (м’яка сила).

Це коли кожна людина в системі отримує можливість діяти в рамках своєї автономії, свого призначення і одночасно нести відповідальність. Лідер дає собі і підлеглим адекватне співвідношення свободи і відповідальності.

Окрім того, стратег на відміну від досягальника здатний бачити різні кольори і відтінки, тобто уміє поєднувати протиріччя. Правильний погляд лідера має бути схожий на палітру з усіма можливими відтінками.

Рівень стратега – обов’язковий етап для людини, яка хоче, щоб її бізнес був успішним. Проте треба пам’ятати, що рівень внутрішнього розвитку – це не тільки про управлінські якості, а й про життєсприйняття загалом. 

Підбірка контенту

АТ "Ощадбанк"