Мій банк
МОЯ СВОБОДА
МОЯ СПРАВА
МОЄ МАЙБУТНЄ
МОЯ СИЛА
МОЄ ЗАВТРА
МІЙ СПОКІЙ
МОЇ ЛЮДИ

Email-розсилка: бути чи не бути

Євген Шевченко

Сам-собi-маркетинг

Еmail-маркетинг у вправних руках фахівця – це недорогий та ефективний інструмент для продажів і просування бренда. Попри те що він існує давно, досі довкола нього багато міфів і спірних думок. Деякі вважають, що ним користуються спамери, і не безпідставно (хоча так не завжди). Маркетологи збирають базу передплатників лише за їхньою згодою. Кожен клієнт дає дозвіл для подальшої електронної комунікації, тому такий лист не буде небажаним для нього. При цьому завжди потрібно пам'ятати, що більшість людей ставляться до своєї пошти як до чогось особистого, і їм навряд чи сподобається, що важливу кореспонденцію доводиться виловлювати з маси рекламних розсилок.

Еmail-розсилка ефективніша за інші маркетингові інструменти. Наприклад, останнім часом користувачі уподобали утиліти, які блокують банерну рекламу і рекламні ролики, через що такі канали втрачають свою ефективність. Однак поштові розсилки досі програють більш персоналізованій контекстній рекламі.

Хтось обирає email-розсилку через її відносну дешевизну. Для використання цього інструменту не потрібні значні витрати, вистачить одного із сервісів. Приміром, MailChimp дозволяє надсилати безкоштовно до 12 тис. листів щомісяця.

Завдяки поштовій розсилці можна легко відстежити результативність комунікації і розрахувати показники відгуку. Більшість розсильних сервісів надають статистику надсилань, переглядів, кліків і тих, хто відмовився від розсилки. Цю інформацію можна використовувати для налагодження комунікації з клієнтами, змінюючи стратегію розсилки відповідно до реакції на листи. Але, як свідчить практика, зазвичай рівень відгуку на email-розсилку не надто високий – 2-5%, що теж потрібно враховувати під час формування маркетингової стратегії.

У провайдерів сервісу електронної пошти майже утричі більше облікових записів, ніж у Facebook або Twitter, тож і охоплення аудиторії буде набагато більшим. Регулярне використання email-розсилки дозволяє зібрати актуальну клієнтську базу з урахуванням цільової аудиторії компанії.

Маркетологи повинні максимально використовувати можливості email-маркетинг, з-поміж яких персоналізація клієнтської бази. Персоналізувати стратегію email-маркетингу нескладно. Існує кілька ефективних шляхів використання персоналізації, які вимагають дещо більшого, ніж ім’я передплатника. Завдання сегментації клієнтської бази в тому, щоб надсилати корисні листи, які відповідають запитам клієнтів.

Щоб правильно сегментувати клієнтську email-базу, маркетологу необхідно провести попередню роботу: зібрати додаткову інформацію про клієнтів, яка дозволить знайти індивідуальний підхід до кожного з них. У цьому допоможуть опитування, анкетування тощо. Після аналізу зібраної інформації досвідчений маркетолог створить кілька портретів клієнтів, і на їхній основі побудує персоналізовану розсилку. На думку експертів, ефективність такої розсилки зростає у кілька разів, що допоможе зробити email-маркетинг таргетованішим, а бізнес – більш успішнішим.

Сам-собi-маркетинг

АТ "Ощадбанк"