Сам-собi-маркетинг
Як будувати рекламну кампанію, як звернути на себе увагу медіа та чому інвестори мають обрати саме ваш стартап? На лекції, що відбулась у 1991 Civic Tech Center, три досвідчених спеціалісти поділилися лайфхаками з власного досвіду. Пропонуємо вам проглянути короткі тези доповідей.
Рекламна кампанія: що робити, щоб не спустити гроші на вітер?
Євгеній Шевченко, член оргкомітету iForum.ua, засновник діджитал-агентства UаMаster
Правильне формулювання мети. «Я хочу розкрутити сайт», «Мені треба 25 заявок на день», «Хочу підвищити впізнаваність бренда» – це неправильні формулювання, бо в них немає конкретики. Використовуйте модель SMART: мета має бути конкретна, виражена в цифрах, досяжна, актуальна та обмежена в часі. Наприклад: «За місяць відвідуваність сайту має збільшитися на 10 %, заявок має бути 25 на день за бюджету на рекламу 3000 грн».
Підготовка до старту: продукт. Проаналізуйте усе, що можете: відгуки, вашу ЦА, канали, ситуацію на ринку, досвід конкурентів. Завдання цього етапу – зрозуміти, які плюси та мінуси вашого продукту, де можуть виникнути проблеми і на що звернути увагу.
Джерела для аналізу ефективності. Контролюйте хід рекламної кампанії: інформацію можна отримати з AdWords, Adriver, Facebook; систем веб-аналітики; кол-трекінгу, досліджень (професійних чи навіть самотужки організованих опитувань). І, звісно ж, аналізуйте продажі, використовуючи CRM, 1C, XLS чи хоча б блокнот.
Розуміння, що потрібно вашій ЦА. Перед запуском промозаходів ви маєте чітко зрозуміти дві речі: що говорити і де. Добре працює методика «Портрет покупця»: уявіть собі конкретну людину (наприклад, Михайло, 32 роки, психолог, у вільний час грає в теніс) і робіть рекламу для неї. Пам’ятайте, що у рекламі має бути не лише раціо, а й емоції, бо саме емоції часто вирішальний чинник для купівлі.
Спробуйте знайти запитання, які турбують вашого потенційного покупця і відповісти на них.
Безпрограшний варіант рекламного меседжу: говоріть про те, що цікаво вашій ЦА, залучайте її до обговорення, а вже потім згадуйте про свій продукт. Гарний приклад – рекламна кампанія від Tefal. Користувачам пропонували інтерактив: можна було обрати, який рівень прожарки стейка вони люблять, з якого м’яса, а вже потім з’являлася рекламна інформація.
Як правильно встановлювати комунікацію з журналістами, щоб про вас писали?
Вірослава Новосильна, організаторка Elevate Conference та засновниця і директорка PR-агентства Slova
Вам не варто починати PR-кампанію, якщо у вас ще немає товару, якщо багато багів чи ви не готові до негативних коментів. Піар не робить прямі продажі, це створення лояльності та можливість продажів у майбутньому.
Лайфхаки для комунікації з журналістами:
Говоріть про себе більше, ніж про товар, інакше вами не зацікавляться.
Якщо хтось може вас порекомендувати, це краще, ніж холодний пітч.
Не пишіть довгі листи: їх не читатимуть. Не розсилайте інформацію про себе всім журналістам, обирайте тих, кого може зацікавити ваша тема.
Пропонуйте інформпривід, щоб про вас писали: новини, інтерв’ю, аналітику, експертизу СЕО, нативний контент, ньюсджекінг (коментування якоїсь актуальної новини, наприклад стаття «Що робити з овербукінгом» після скандалу, що спричинила ця проблема).
Як сподобатись інвесторам?
Ігор Перція, директор з нового бізнесу діджитал-агентства UaMaster, marketing Advisor ESM.one.
Якщо ви пишете лист інвестору, напишіть у назві листа усю суть вашого проекту у чотирьох-п’яти словах, тоді буде більше шансів, що лист прочитають.
Пам’ятайте, що ваші профілі у соцмережах будуть дивитися, бо це дає можливість більше зрозуміти про компанію, оцінити її.
Не намагайтеся хитрувати: якщо у вашому телеграм-каналі 2000 членів, а переглядів 32, це не спрацює. Навпаки, подумають, що ви ненадійний варіант для інвестування.
Оцінюйте себе і свій проект скептично: не перебільшуйте власні можливості. Більше говоріть про проект, ніж про себе.
Нетворкінг – це те, що вам просто необхідно! Але зважайте, що не всі конференції однаково корисні: тверезо оцінюйте потенційні можливості та витрати на квитки, дорогу тощо.
Навчіться продавати свій проект за хвилину: саме стільки часу у вас може бути у разі випадкової зустрічі з інвестором. Сформулюйте свою УТП одним реченням, наприклад: “У мене є екран, який можна зігнути, а картинка лишатиметься якісною!”
Використайте ці підказки, щоб правильно вибудувати систему маркетингу та PR для свого стартапа: це допоможе пришвидшити ваш успіх!
Сам-собi-маркетинг