Мій банк
МОЯ СВОБОДА
МОЯ СПРАВА
МОЄ МАЙБУТНЄ
МОЯ СИЛА
МОЄ ЗАВТРА
МІЙ СПОКІЙ
МОЇ ЛЮДИ

Чи варто реєструвати бізнес?

Досвід топів

Реєструвати власну компанію чи ні? Це питання ставлять собі усі підприємці-початківці. «Будуй своє» розпитав СЕО та головного бухгалтера аутсорсингової компанії «Ассетс» Анну Куровську, у чому ж переваги офіційно зареєстрованого бізнесу.

«Ми живемо у країні, де бізнес ведеться на дві кишені: білу та сіру. І це ні для кого не є секретом», — з таких слів розпочав розмову клієнт на зустрічі із нашим фінансистом. І він правий. Хочу додати, що не всі ведуть бізнес на дві кишені, дехто взагалі не має зареєстрованої компанії. Поясню, у чому ж, на мою думку, перевага реєстрації бізнесу. Під реєстрацією я маю на увазі створення юридичної особи, наприклад, такої, як товариство з обмеженою відповідальністю або фізичної особи-підприємця (до речі, навчальний курс про юридичні аспекти реєстрування бізнесу можна пройти тут — Ред.)», — говорить Анна Куровська.

Для початку спробуємо з’ясувати, чому ж підприємці не хочуть реєструвати компанію. Зрозуміло, найголовніша причина — це небажання платити податки.

Загалом бізнесмени поділяються на три категорії по відношенню до податків:

Перша. Підприємці категорично відмовляються сплачувати податки, і роблять усе можливе, аби цього уникати. Працюють якомога довше таким чином, щоб не виникала необхідність реєструвати ані компанію, ані ФОП. Втім, якщо відверто, вони все одно сплачують податки: коли користуються послугами партнерів, коли приходять до ресторану або у супермаркет. Тобто, замість того, аби робити краще своєму бізнесу та собі, люди думають: тільки б державі дісталося менше. А опісля змагання з «вітровими млинами» сил на власний розвиток може й не залишитись.

Друга. Також не хочуть сплачувати податки, однак бізнес згодом реєструють. Мабуть, це підприємці з першої категорії, які набули досвіду та зрозуміли: якщо вони громадяни цієї країни і хочуть будувати своє, потрібно шукати шляхи розвитку і адаптуватись до системи, у якій живуть. «Тобто, якщо ми пірнули у воду, треба вміти плавати, а не бігати. Якщо ми на велосипеді — слід крутити педалі, а не присідати, коли сіли у човен — працюємо веслами. А якщо вирішили робити бізнес, згодом доведеться реєструвати компанію. Я кажу «згодом», тому що інколи підприємець не впевнений, піде його діло в гору або ні, і взагалі не розуміє, навіщо йому та компанія, коли й так можна працювати», — пояснює пані Куровська.

Третя. Мають амбіційні цілі та розуміють, що для розвитку бізнесу без реєстрації не обійтись. Тому прораховують свої фінанси, знаходять спеціалістів і планують, як вести підприємницьку діяльність. Такі люди витрачають час на те, аби збільшити свої показники, аби реалізувати власну мету. І якщо для цього треба платити податки — вони платять. Але розуміють, що платити необхідно так, щоб зростати, а не збанкрутитись. Саме для цього й існує оптимізація податків, яка є цілком законною.

Отже, а які ж переваги у реєстрації бізнесу?

1. Любов до своєї країни — ділом, а не словом.

Можливо, пафосно. Але сплата податків — це один із показників патріотизму. «Я знаю багатьох людей, котрі прилюдно не б’ють себе у груди і не кричать голосно про любов до країни, а чесно щомісяця платять податки. Це і є любов до країни, а інакше — як її висловлювать?», — підкреслює Анна Куровська.

2. Капіталізація та продаж бізнесу.

Любов — любов’ю, але бізнес є бізнес. І підприємці, як ніхто, це розуміють. Хтось робить бізнес заради прибутку, інші — аби реалізувати власний потенціал, дехто — задля задоволення, а деякі — для тиражування та продажу. Якщо бізнес зареєстрований, його можна продати. «У нас на бухгалтерському обслуговуванні є клієнти, які вже зараз будують майбутнє своєї компанії з метою її продати закордонним інвесторам. І цей шлях істотно відрізняється від того, коли власник не замислюється щодо продажу компанії або не має великих планів років на десять вперед», — ділиться пані бухгалтер.

3. Залучення потенційно цікавих, крупних партнерів і клієнтів.

Це схоже на продаж компанії, але має трохи інший напрямок. Часто партнери — це можливість для відкриття нових напрямків бізнесу та збільшення кількості клієнтів. А коли є зареєстрована компанія — значить, один із кроків вже зроблено. Партнери можуть подивитись на показники поточної і минулої діяльності, обороти, активи. Тобто вже є із чим працювати. Але з партнерами можна і з нуля зареєструвати компанію, що не є проблемою, оскільки зараз реєстрація проходить доволі швидко.

4. Вихід на міжнародний рівень.

Для починаючих підприємців це може здаватися голослівним та нереалістичним. «Де мій бізнес, а де — міжнародний рівень?» — іронізують деякі з них. Але якщо у власників є потенціал та бажання вирощувати бізнес далеко за межами своєї країни — то тут вже не виникатиме питання стосовно того, реєструвати бізнес чи ні.

5. Залучення кредитів.

«На власному досвіді я переконалась, що банки дають кредити тим юридичним особам, які працюють щонайменше рік і вже мають звітність та обороти. Я знаю чимало підприємців, у тому числі й моїх клієнтів, які брали кредити для розширення свого бізнесу, і багатьом це допомагало зростати», — мотивує пані Куровська.

Отже, як при реєстрації компанії, так і під час отримання кредиту потрібно:

— По-перше, робити розрахунки. Для того, аби розуміти, як будете погашати кредит, на які цілі його берете тощо.

— По-друге, бути дисциплінованим та послідовним у власних діях. Якщо цей кредит береться на бізнес — то він туди і має йти. Якщо від вас вимагаються щодня якісь дії — їх треба робити, а інакше жоден кредит або інвестор не допоможуть.

«Не такий страшний бізнес, як це здається новачкам на березі великого підприємницького океану. Це — нелегко, факт. Але ж і в інших сферах потрібні зусилля: для значних досягнень чи то у спорті, мистецтві, навчанні або в кіно. Кожна окрема діяльність потребує від людини тих чи інших навиків і дій. У бізнесі — це продажі, переговори, систематизація. І як один із компонентів — оформлення юридичної особи. Це пазл, без якого не буде повної картинки. Тому я переконана, краще направити енергію на продажі, збільшення клієнтів, на оптимізацію, а не на пошук повного уникнення податків», — резюмує Анна Куровська.

Досвід топів

АТ "Ощадбанк"