Мій банк
МОЯ СВОБОДА
МОЯ СПРАВА
МОЄ МАЙБУТНЄ
МОЯ СИЛА
МОЄ ЗАВТРА
МІЙ СПОКІЙ
МОЇ ЛЮДИ

Чотирилапа цільова

Вікторія Лупенко

Про успіх

Хто б міг подумати, що виробництво кормів для хатніх улюбленців за стандартами якості та складністю високотехнологічних процесів наближається до дитячого харчування? Ігор Блистів, директор із маркетингу першого в Україні підприємства з виготовлення кормів для котів і собак «Кормотех», знає це напевно. Про ці та інші особливості роботи в одній із найбільш конкурентних індустрій світу Ігор розповів порталу «Будуй своє». 

 

Ігорю, як виникла ідея для бізнесу? Які дослідження ви проводили? З чого починали і які масштаби виробництва натепер? 

Ми прагнули створити видатну українську компанію в галузі, де вітчизняних виробників не було. Тому на початку 2000-х засновники вирішили освоювати кормові технології. До 2005 року в Україні не виробляли раціонів для котів і собак. Згідно з дослідженнями, у США та Європі цей ринок щороку приростав, а в Україні – лише набирав обертів: на ньому діяли двоє транснаціональних гравців і близько 15 брендів. Ми ризикнули стати першою вітчизняною компанією у цій галузі та стартували у правильний момент, адже сьогодні починати таку справу було б набагато важче: у 2018-му на ринку вже діє шість виробників та майже 100 брендів.

2005 року ми створили перші українські бренди харчування для котів та собак:  «Клуб 4 лапи», «Мяу!» та «Гав!». За шість років ми побудували другий завод та запропонували ринку вологі корми. Відразу скажу, що будівництво у цьому бізнесі – процес комплексний, оскільки передбачає налагодження складної технології виробництва. За 15 років нам вдалося скласти усі пазли, щоб вийти на стабільний продукт (зважаючи на склад, органолептичні та інші якості), а це основний параметр продукту у галузі харчування для котів та собак.

Тепер  третина українських хатніх улюбленців обирають продукти наших торговельних марок Optimeal, «Клуб 4 лапи», «Мяу!» чи «Гав!». Також ми експортуємо товар у 18 країн. У 2017-му річна потужність становила понад 30 тис. тонн сухих та вологих кормів для котів і собак. 

 
Яке рішення стало переломним для вашого бізнесу? Коли стався прорив, що привів до стабільного розвитку зараз?

Ми приростали поступово. Були гнучкими у рішеннях і не боялися помилятися. Бар’єром для нашого розвитку була недовіра фахівців і споживачів. Тоді ми відчинили двері на своє підприємство і показали, що в Україні може працювати виробництво світового класу, а це і відповідне обладнання, і сировина, і стандарти та чистота. За п’ять років нас відвідало майже 2 тис. експертів і власників тварин.

Нам суттєво допомагає тісна співпраця з ветеринарними лікарями та розплідниками. Експерти ринку довіряють нам і сміливо рекомендують нашу продукцію. 

 
Як вам вдалося залучити інвесторів, адже лабораторні розробки потребують великих коштів. Яка частка у вашій компанії належить іноземним партнерам?

 

«Кормотех» – українська сімейна компанія, заснована внаслідок диверсифікації бізнесу компанії «Ензим», що виробляє переважно пресовані та сухі дріжджі. Це наш основний інвестор.  

  
Скільки українського у самій розробці рецептури кормів і технології виробництва? В Україні є відповідні кадри чи ваші працівники лише виконують роботу за іноземною технологією?

Починали ми у 2000-х. Тоді в Україні не було фахівців у цій галузі. А це складний високотехнологічний продукт, за вимогами до якості близький до дитячого харчування. Ми запросили експертів із США, де раціони для хатніх тварин виробляють понад 100 років. Згодом до нас приєдналися і європейці. Перші роки ми працювали під їхнім пильним оком. Зараз над рецептурами та розробками на 60% працюють наші штатні фахівці. Консультантів ми залучаємо лише до запуску складних продуктів, які виготовляємо вперше. Водночас працюємо з міжнародними інститутами та навчаємо власних нутриціологів. 
 

Ви одразу закладали європейські стандарти виробництва чи довелося змінювати формат?

Ми одразу орієнтувалися на Європу, бо в Україні відсутнє законодавство у цій галузі. Сертифікувалися ми згідно з міжнародними стандартами і продовжуємо це робити. 

 

Яке співвідношення українського та закордонного ринку збуту вашого продукту? В які країни продаєте свою продукцію?

Український ринок для нас основний, тому це співвідношення – 80 на 20%. Серед наших стратегічних експортних напрямків – Польща, Латвія, Литва та Румунія.
 

Ви соціально відповідальний бізнес. Що це означає? Яку соціальну модель ви обрали і чому бути соціально орієнтованим бізнесом зараз вигідніше?

Наша компанія – один із найбільших платників податків у регіоні, який підтримує місцеву громаду і не забруднює довкілля. Та головне – ми розвиваємо культуру ставлення до тварин і допомагаємо долати соціальні виклики у цьому напрямі. 

З 2012-го наші офіси стали дружні до собак. Тому кожен працівник може приходити на роботу зі своїм улюбленцем. 

У 2014 році  ми започаткували всеукраїнську ініціативу «Не залишай нас в АТО». Її мета – підтримати власників та опікунів тварин, покинутих у зоні бойових дій, за допомогою комунікації та передання корму. Від початку ініціативи ми передали понад 40 тонн їжі для котів та собак. 
Наша компанія ініціювала проект гуманної освіти для семикласників «Маленький Принц. Львів, що любить тварин». Курс ґрунтується на принципі біоцентризму – значущості різних живих істот. Він розкриває теми добробуту чотирилапих, мови їхнього тіла, емоцій та взаємодії з ними. Дітям пояснюють причини появи безпритульних тварин. 

Крім того, «Кормотех» спільно із Всеукраїнською гільдією ветеринарів створив освітню програму Optimeal Expert для навчання експертів галузі. Тут здобувають знання ветеринари, представники розплідників та зоомагазинів.  

Вигода від цих проектів очевидна: вони приваблюють нових працівників та партнерів, легше будується діалог із місцевою владою. Але наш пріоритет – вчинки. 

 
Які стратегічні плани розвитку компанії на цей рік та наступні п’ять років? Зазирнемо у 2023-й: який ви бренд? 

Ми прагнемо посилювати експорт та позиції в Україні, збільшувати потужності, щоб увійти до топ-50 компаній світу. 

У 2023-му «Кормотех» – це інноваційна транснаціональна компанія, генератор розвитку культури ставлення до тварин та гордість України.

Про успіх

АТ "Ощадбанк"