Мій банк
МОЯ СВОБОДА
МОЯ СПРАВА
МОЄ МАЙБУТНЄ
МОЯ СИЛА
МОЄ ЗАВТРА
МІЙ СПОКІЙ
МОЇ ЛЮДИ

Час розбудови

Ваш бізнес зростає, і ви почали розмірковувати про відділ інтернет-маркетингу? Які питання варто продумати ще до початку набору спеціалістів, хто саме вам потрібен і як цю команду утримати, розповідає в освітньому вебінарі керівник WebPromoExperts Антон Воронюк.

 

Підготовка до старту

Ще до пошуку працівників для відділу інтернет-маркетингу, ви маєте знати відповіді на деякі запитання про ваш бізнес: 

1. Хто ми? Яка у нас місія, плани на майбутнє та цінності?
Комунікація з клієнтами вибудовується відповідно до вашої місії, тому бажано визначити її ще на початку роботи компанії.
2. Що ми пропонуємо?
Варто чітко усвідомлювати, що саме (яку послугу чи товар) ви пропонуєте та у чому унікальність вашого продукту. А також які у нього сильні та слабкі сторони. 
3. Де ми зараз?
Коли ви тільки починаєте працювати, ви аналізуєте конкурентів. Такий аналіз важливо повторювати час від часу (в ідеалі раз на три місяці), щоб розуміти своє місце на ринку. Зробити цей аналіз можна за допомогою спеціальних сервісів (детальніше про них – тут)
4. Навіщо ми це робимо?
Відповідь «Для отримання прибутку» занадто абстрактна, слід сформулювати показники ефективності, за якими можна оцінити, чи маєте ви бажаний результат. Тут вам стане у пригоді веб-аналітика: вам треба розуміти, скільки заявок і з яких каналів надходить до вас зараз. 
5. Хто наші клієнти?
Важливо розробити портрети ваших покупців, тобто чітко розуміти, хто ваша цільова аудиторія. 
6. Як досягти результату?
Які джерела трафіку вам варто використовувати, щоб мати результат? Спеціалістів якого напряму потрібно шукати (фахівців із SEO, пошукової реклами, прайс-агрегаторів, банерної реклами, відеореклами, інтернет-PR, реклами у соцмережах, тизерної реклами, ремаркетингу, email-маркетингу…)? Якщо найбільше заявок вам дає реклама у соцмережах, то насамперед вам потрібна людина, що зможе займатися цим напрямом. 
7. Як зробити краще?
У вас має бути план розвитку у різних напрямах діяльності. Продумайте варіанти оптимізації самого продукту, сайту, контенту, збільшення трафіку тощо. 

 

Хто саме вам потрібен?

Насамперед вашому відділу потрібен інтернет-маркетолог. Він повинен бути передусім менеджером, уміти контролювати інших співробітників. Це вкрай важливо на початку роботи компанії, адже йому доводиться спілкуватися із розробниками сайту, спостерігати за створенням контенту, брати участь у підборі нових співробітників. 

Також вам потрібен спеціаліст, що відповідатиме за контент. Це може бути редактор, копірайтер, журналіст, інколи таких фахівців називають контент-маркетологами. Важливо розуміти, що дуже часто крутий контент (особливо у деяких вузькоспеціалізованих галузях) може створювати обмежене коло фахівців, і завдання контент-менеджера полягає у комунікації з таким фахівцем, а не в особистому створенні контенту. 

Залежно від того, які джерела трафіку пріоритетні у вашій ніші, вам можуть знадобитися також фахівці із SEO (пошукової оптимізації), РРС (контекстної реклами), SMM (соціальних мереж) або еmail-маркетологи.

 

Як будувати систему мотивації?

Круті спеціалісти рідко затримуються на роботі, якщо їхні досягнення ніяк не відзначають. Часто, якщо у інтернет-маркетолога є лише ставка, він не розуміє, як можна впливати на результат, і, відповідно, не працює на повну силу. Загалом логіка ставок негативно впливає на формування команди. 

Варіанти вирішення цього питання можуть бути різними. Наприклад, ви можете створити план із певними показниками успіху. І якщо співробітник його виконує, він отримує премію. Але майте на увазі: невеликі премії (до 5% ставки) не надто дієві. Також варто орієнтуватися на показники, що пов’язані з безпосередніми продажами, а не з кількістю лайків та шерів. А якщо ви хочете утримати у команді досвідченого фахівця, то є сенс окрім премії додавати до його винагороди і відсоток від продажів.

Ви маєте орієнтуватися у середній ринковій вартості спеціалістів. Наприклад, зарплата керівника відділу інтернет-маркетингу становить 10 тис. грн, якщо він початківець, і 20-30 тис. грн, якщо він досвідчений спеціаліст. Зарплата контент-менеджера коливається від 7000 до 30 тис. грн. SEO-фахівці заробляють від 7000 грн до $2 тис., спеціалісти з SMM – від 7000 до 30 тис. грн.

 

Чи доцільно створювати окремий відділ? 

Вам потрібно зрозуміти, скільки коштуватиме ваш відділ: у цю суму входить не лише зарплата, а й інструменти, що будуть потрібні спеціалістам. Наприклад, SEO-фахівцеві для досягнення високих показників потрібна передплата на різні сервіси, інколи досить недешеві. 

Крім того, галузь інтернет-маркетингу стрімко розвивається, і ваш співробітник може не знати деяких новинок. У агенціях такі проблеми виникають значно рідше. Тож якщо ви вирішили створити власний відділ, ви можете час від часу звертатися за зовнішньою експертизою, щоб уникнути проблеми старіння багажу спеціаліста.

 

Отже, щоб створити дієвий відділ інтернет-маркетингу, важливо правильно підготуватися. Знайдіть відповіді на запитання про вашу місію, продукт, місце на ринку, показники ефективності, цільову аудиторію, основні джерела трафіку та варіанти оптимізації продукту, сайту, контенту та ін. Після цього ви краще зрозумієте, які саме спеціалісти вам потрібні і наскільки важливий кожен із них. Також для успішного функціонування команди необхідно продумати систему мотивації, яка буде найбільш придатною саме для вашої компанії. І наостанок прорахуйте усі плюси та мінуси формування власного відділу і співпраці з агенціями та обирайте оптимальний варіант. 

АТ "Ощадбанк"