Мій банк
МОЯ СВОБОДА
МОЯ СПРАВА
МОЄ МАЙБУТНЄ
МОЯ СИЛА
МОЄ ЗАВТРА
МІЙ СПОКІЙ
МОЇ ЛЮДИ

Бути Маском

АТ "Ощадбанк"

Підбірка контенту

Маніже Дудхарейа, співзасновник компанії E2M Solutions Inc, розповів виданню Еntrepreneur, чому власник компаній SpaceX, Tesla, HyperLoop, Solar City та Giga Factory Ілон Маск – це людина, якою всі захоплюються.

У всіх компаній Маска є місія, бачення і технології

Усі компанії об’єднує спільна місія: вони сфокусовані на тому, щоб розширювати межі. Фактично, ця концепція інновацій стала синонімом до імені Ілон Маск. Місію доповнюють новаторські технології і прагнення поліпшити життя оточуючих (як на Землі, так і поза її межами). Ці чинники сформували унікальне бачення Маска. Це один з найцінніших вкладів бізнесмена у вихід людства на новий рівень розвитку.

Одна з його цитат мені дуже запам’яталася і постійно звучить у моїй голові: «Якщо ви прокинулися вранці з думками про те, що в майбутньому все буде значно краще, то це хороший день».

Маск – найвпливовіший підприємець сучасності

Його підхід до бізнесу надихнув багатьох на те, щоб спробувати робити не банальні речі і вносити свій посильний внесок у розвиток світу. То що ж такого в його формулі, що вона здатна зробити?

Правда у тому, що це не так і складно зробити. Його стратегія ґрунтується на декількох опорних точках.

Маск прагне вирішувати складні завдання

Одна з рис, яка робить Ілона Маска таким впливовим, це його гостре розуміння загальнолюдських цінностей. Так він може глибше зрозуміти, що відбувається навколо. Адже нас усіх об’єднують схожі думки й почуття.

Основою всіх інновацій Маска є розуміння больових точок, на які людина наражається у повсякденному житті. Одна з його нових ідей покликана повністю змінити сприйняття звичних авіаперевезень.

Що таке загальнолюдські цінності?

У чому полягає больова точка покупця щодо авіаперевезень? У тому, що люди не люблять витрачати час на тривалі перельоти у тісному літаку. Мандрівники хочуть досягати місця призначення так швидко, наскільки це взагалі можливо. Тому амбітний план Маска полягає в тому, щоб створити революційну систему ракет, яка перевозитиме пасажирів у діаметрально протилежні точки планети за лічені години.

Так, із Нью-Йорка у Лос-Анджелес можна буде дістатися приблизно за 25 хвилин, а квитки коштуватимуть стільки, скільки звичайний квиток економ-класу на літак. Якщо ви ще не чули про цю ідею, подивіться.

Це не єдина ідея Маска, яка вирішує складне завдання. Але основний мотив кожної його ініціативи – підвищити ефективність там, де це можливо. Методи, які він використовує для вирішення цих завдань настільки революційні, що їх не завжди розуміють.

Маск розуміє, що головний вектор – це залучення кожного

Нещодавно засновник HubSpot (виробник софта для маркетингу і продажів) Дхармеш Шах зустрівся із Маском на обіді, який влаштував американський венчурний фонд Sequoia Capital. Він запитав засновника SpaceX: «Як побудувати масштабну компанію, що росте кожного дня?».

Маск відповів як справжній фізик (у нього бакалаврський ступінь з фізики) і порадив думати про те, як швидше і простіше «перевезти» компанію з точки А в точку В. Кожна людина, яка виконує операцію в межах бізнесу, завдяки своїй енергії впливає на досягнення загальної мети. Кожен фахівець – це певний масштаб і певна спрямованість.

Прогрес компанії визначається сумою всіх цих векторів. Якщо одні вектори спрямовують енергію в одному напрямку, а інші у протилежному, то результат буде недостатньо оптимальним. Тобто якщо один співробітник докладає зусиль потужністю 10 балів в одному напрямку, а інший робить те ж саме в іншому напрямку, то загальний ефект дорівнюватиме нулю.

Щоб компанія досягала максимальної ефективності, усі вектори мають спрямовувати свою енергію в одному напрямку. Інакше кажучи, компанія процвітатиме, якщо всі залучені будуть послідовно докладати зусиль у межах спільного бачення.

Чітко узгодити цілі команди з потребами клієнтів

Одна з найбільших проблем компаній – неузгодженість внутрішніх цілей команди. Ця проблема призводить до того, що дії команди не збігаються з потребами клієнтів. До того ж підтримувати спільні цілі всередині компанії стає важко, якщо вона постійно зростає і розробляє нові проекти.

Маск вирішив цю проблему наступним чином. У його бізнес-плані йдеться про те, що кожен співробітник має прагнути позитивного досвіду роботи з клієнтом. Високоякісні продукти, чудова стратегія продажів і безліч варіантів обслуговування – це приголомшливий приклад комплексної роботи компаній Маска з клієнтами.  

Ілюстрацією цього підходу може слугувати знаменита Tesla. Більшість автокомпаній працюють за традиційною бізнес-моделлю і часто продають свої автівки через дилерів. Як це позначається на продажах? Поки автомобіль дійде до споживача, цінності бренда спотворюються, проходячи через сотні сторонніх людей, залучених до процесу продажу.

Маск вирішив, що всі продукти Tesla продаватимуться у власних магазинах. Tesla не співпрацює із дилерами. У всіх фірмових магазинах діє однаковий підхід до роботи з клієнтами.

Якщо клієнт хоче продати свій автомобіль, він також може зробити це через сайт Tesla. На жодному етапі використання продукції Tesla покупець не звертається до послуг посередників.

За такої моделі роботи дуже легко контролювати, наскільки цілі компанії співвідносяться із потребами клієнта, і за необхідності змінювати підходи.

Ілон Маск уже поліпшив наш спосіб життя. Його розуміння глобального блага дійсно феноменальне. Його ідеологію можна застосовувати за будь-якої бізнес-моделі. Через 20, 50 або 100 років, я сподіваюся, більше людей зрозуміють глибину його філософії і своїми діями провокуватимуть розвиток людства і робити майбутнє ближчим. 

Підбірка контенту

АТ "Ощадбанк"