Ідея для бізнесу
«Будуй своє» поспілкувалися з Аліною Баликіною, співзасновницею бренду одягу Between, про особливості бізнесу у модній індустрії.
ІСТОРІЯ БРЕНДУ
Between — це бренд, заснований двома подругами, Аліною і Ланою, у 2018 році, який спеціалізується на сезонному гардеробі та доповненнях до базових речей.
Between почався задовго до його заснування. У 19 років Аліна створила аксесуари та заснувала свій перший бренд одягу Pure, який вже через пів року після відкриття брав участь на тижні моди. «Бренд був сильно прив'язаний до моєї особистості, був майже людиною зі своїми особливостями, а також недосконалостями, і тому відгукувався в людях», — ділиться Аліна. З Pure у майбутньої засновниці Between з'явилася можливість заробити свій перший капітал для подальшого розвитку.
БІЗНЕС-ПОЛІТИКА BETWEEN
Для Аліни ідея бізнес-планів не має сенсу без практичного «промацування» території ринку: «Спочатку дії та перші результати, а потім аналіз і поліпшення всіх бізнес процесів. Якщо у вас немає досвіду, то в теорії, за великим рахунком, замало сенсу. Вчитися на власних помилках набагато швидше та ефективніше. Принцип сформулюю коротко: ідея — хоробрість — швидкість — самокритичність». Саме такий рішучий підхід допоміг Between успішно зайти на ринок і зробити бренд прибутковим.
Для того, щоб українському незалежному бренду привернути увагу аудиторії і вийти в плюс, Аліна радить поставити на перше місце якісний продукт, на друге — ставлення до клієнта. Третє місце засновниця Between віддає рекламі, але вважає, що без перших двох пунктів її результат зведеться до нуля: «У нас 85% повторних покупок. Конкуренція в продажі одягу онлайн зараз дуже висока, тому досягти високих продажів ви можете або створюючи якісний продукт за адекватну вартість, або створюючи те, чого на ринку просто немає. Я не вірю в інші бізнес-моделі. Хороший продукт не потребує реклами, а рекламує себе сам». Але для того, щоб точно «влучити в ціль», потрібно чітко розуміти свого клієнта та закривати його біль у своєму сегменті.
Ролі в команді чітко розподілені. В Between працюють лише дві особи: Аліна, яка відповідає за дизайн одягу, маркетинг і візуальну складову реклами, і співзасновниця бренду Лана, відповідальна за виробництво, якість і пошиття одягу. З виробництвами й іншими підрядниками дівчата працюють на аутсорсі.
ЯКІСТЬ ПРОДУКТУ
У виробництва одягу в Україні існує низка недоліків, серед яких відсутність фахівців і недотримання дедлайнів. До того ж, виробляти одяг в Україні не так вигідно, у порівнянні з масовим виробництвом в Китаї, з яким іноді стає складно конкурувати у вартості.
Унікальність Between — в самозавершеності бренду. Клієнти можуть укомплектувати гардероб, не думаючи про те, як поєднати різні елементи одягу від різних брендів — усі речі в колекціях поєднуються між собою, споживачі можуть не витрачати час на пошук. «Наш девіз — Баланс. Доречність. Актуальність», — ділиться Аліна.
Для того щоб гардероб клієнтів складався майже лише з одягу Between, одяг повинен бути:
1. Якісним
Для цього потрібно використовувати тільки найкращі матеріали та відшивати кроєння на професійних локальних виробництвах.
2. Трендовим
Важливо стежити за тенденціями та робити колаборації, щоб кожна колекція була особливою.
3. Практичною
Засновники бренду тестують речі на собі, носячи Between в повсякденному житті.
ПЛЮСИ ТА МІНУСИ МУЛЬТИБРЕНДУ
У порівнянні з монобрендом, не вузькосегментованій компанії складно домогтися якості в кожній позиції — постійне поліпшення одного продукту робить його ідеальним, що не завжди можуть дозволити собі компанії, які мають багато найменувань товарів. Однак Between витрачає багато часу на кожен крій. Імідж бренду від цього виграє, але вибір такої політики не завжди окупається. Серед плюсів мультибрендингу — наявність вибору і, внаслідок, охоплення аудиторії.
ПРАВИЛА КОМУНІКАЦІЇ
Засновниці Between бачать свою аудиторію як дівчат з близькою до їхньої естетикою, будь-якого віку та соціального стану. «Ми робимо зрозумілий і якісний одяг для різних фігур, зросту та ситуації», — коментує Аліна. Грамотна організація комунікації з клієнтами призводить до зацікавленості продуктом: живе спілкування дозволяє познайомитися з клієнтом ближче, відповідно, отримувати живі відгуки та вдосконалюватися.
Для того щоб успішно залучати партнерів і підтримувати співробітництво, підприємцю потрібно бути гнучким, йти назустріч і ставити себе на місце партнера. Слід визначати чіткі умови перед початком співпраці, укладати угоди та дотримуватися їх. Залучити партнерів у модному сегменті можна якістю продукту і «брендом» загалом, якщо мова йде про шоуруми та оптові продажі.
ДІДЖИТАЛ АБО ФІЗИЧНА ПРИСУТНІСТЬ?
Аліна вважає, що уявлення про те, що мати онлайн-магазин вигідніше звичайного фізичного — міф в модному сегменті: «Люди, як і раніше, роблять офлайн 70% покупок одягу. Звичайно, можливо через 5-10 років це зміниться». Крім того, іноді на рекламу та функціонал онлайну доводиться витрачати набагато більше, ніж на офлайн. Відкриття фізичного магазину Between збільшило продажі бренду, оскільки лише зображення продукції рідко передають якість виробу, на що бренд робить великий акцент. Дівчата розподілили спрямованість двох складових магазину: онлайн-активність приводить ліди, а офлайн безпосередньо продає товари.
Ідея для бізнесу