Мій банк
МОЯ СВОБОДА
МОЯ СПРАВА
МОЄ МАЙБУТНЄ
МОЯ СИЛА
МОЄ ЗАВТРА
МІЙ СПОКІЙ
МОЇ ЛЮДИ

Бородата субкультура: як відкрити барбершоп в Україні

Олена Залєвська

Ідея для бізнесу

Назва чоловічих цирюлень походить від латинського слова barba, що в перекладі означає «борода». З'явилися вони приблизно у 296 р. до н.е. у Стародавній Греції.  

Мода на барбершопи дедалі зростає. У таких закладах можна і красу навести, і душевно поспілкуватися за келихом чогось міцного. Та головне – це суто чоловіча територія, куди жінкам заходити зась. Попри популярність, актуальний формат і не переповнений ринок послуг, відкрити такий вид перукарні в Україні й залишитися на плаву непросто. З чого починати та які гострі кути варто оминати, розказав підприємець, власник барбершопу Father Іван Капелюшник.

Спочатку була мрія

«Я завжди мріяв про власний ресторан, – згадує бізнесмен, – місце, куди я зможу приходити й запрошувати друзів. Після аналізу ризиків і моніторингу інвестицій я відмовився від цієї ідеї, але мрія про власний атмосферний заклад залишилася. Протягом двох років я був клієнтом одного барбершопу і якось після візиту подумав, а чому б не відкрити свій заклад краси?»

Оскільки майбутній підприємець був зовсім не знайомий із цією справою, він звернувся до власників однієї з мереж барбершопів з пропозицією відкрити філію під їхнім брендом, щоб вони взяли на себе операційні обов’язки (персонал, навчання, маркетинг тощо). Виявилося, що ця мережа продає франшизи і в неї навіть є готова модель співпраці, тож Івану запропонували партнерство 50/50 (операційні витрати та прибутки). Так розпочався бізнес нашого героя в індустрії краси.

Цільова аудиторія

Сьогодні основна аудиторія барбершопів – це чоловіки зі статками вище середнього, оскільки чек на послуги в такому закладі більший, ніж у звичайних перукарнях із чоловічим залом. Однак і рівень сервісу набагато вищий. Клієнти барбершопів – відвідувачі віком 20–40 років.

Місце й вартість оренди

Звичайно, краще відкривати заклад у центрі міста, на вулицях з високою прохідністю. А вже потім, коли бренд стане впізнаваним, можна робити філії у спальних районах і віддалених точках міста.

«Оренда коштує залежно від місця: фасадне приміщення або у дворі, чи є підвал, – пояснює бізнесмен і радить: – Аналізуйте район перед укладенням договору: хто буде цільова аудиторія, які заклади вже є там, переваги конкурентів, чи легко до вас добиратися клієнтам, чи є парковка. У середньому в центральних районах міста оренда коштує 400 доларів».

Зважайте й на те, що у закладі повинна бути проведена вода й каналізація, бо стригти й голити людей без води неможливо.

Обладнання

Робоче місце для барберів. Експерт радить не заощаджувати на його облаштуванні. Треба придбати або взяти в оренду:

  • крісла;
  • дзеркала з поличками для інструментів;
  • візки-стійки для матеріалів;
  • зробити локальне світло.

Зони загального користування. Тут необхідні: 

  • кошик для сміття;
  • умивальник-стійка з кріслом;
  • фени;
  • кошик для білизни;
  • стерилізатори для інструментів. 

Місця приймання клієнтів. Важливо вибрати: 

  • стійку для адміністратора;
  • стілець;
  • шафу для продажу косметики;
  • зручний диванчик для клієнтів, що очікують;
  • телевізор;
  • вішалку;
  • кулер для води тощо.

«Я купував майже все обладнання, в оренду спершу взяли лише кулер, кавомашину та килимки під перукарські інструменти, – ділиться Іван. – Спеціальна служба кілька разів на тиждень привозила чисті килимки й забирала брудні. Вже пізніше я порахував, що кавомашину й килимки вигідніше купити. Найдорожчі витрати – це крісла, світло, комп’ютер, пральна та сушильні машини, кондиціонери, охоронне обладнання, телевізор, холодильник, санітарні пристрої для інструментів майстрів».

Персонал

Барбери – окрема каста перукарів з особливим підходом до клієнтів, своїм статусом, екстравагантним зовнішнім виглядом, тому персонал у заклад потрібно підбирати прискіпливо. Окрім атмосферності, саме з огляду на кваліфікацію майстра та симпатію до нього клієнт вирішує, чи користуватися надалі послугами вашого салону.

Кваліфікований барбер завжди має в арсеналі кілька модних стрижок, знає, як стильно оформити бороду чи вуса, і не боїться працювати з небезпечними бритвами. Крім високої кваліфікації, в нього мають бути й деякі важливі особисті якості: вміння підтримати розмову, бути ненав'язливим, дотримуватися чистоти на робочому місці, а також мати відповідний зовнішній вигляд.

«Є два шляхи набору персоналу, – вважає власник барбершопу. – Треба або шукати й полювати на фахівців у закладах, або ж навчати власних. У нашому випадку це були два майстри, їх запропонувала мережа, з якою я почав працювати, а решту барберів ми навчали вже самі».

Ціна бізнесу

«Дуже показовим є мій власний досвід у цьому питанні, – ділиться Іван. – Коли я розпочинав бізнес, співзасновники назвали мені суму першочергових інвестицій у 25 тисяч доларів (в основному кошти на ремонт приміщення, обладнання, витратні матеріали). Але я витратив 60 тисяч!»

У першу чергу кошти йдуть: 

  • на ремонт;
  • професійні крісла;
  • техніку;
  • оплату ліцензії програмного забезпечення;
  • оренду.

Щомісячні витрати: 

  • оренда;
  • заробітна плата;
  • податки;
  • витратні матеріали;
  • маркетинг. 

У барбершопі Father багато коштів потягнула якісна вентиляція. Дехто на цьому економить, але це небезпечно для здоров’я персоналу та відвідувачів, вважає Іван Капелюшник. Також недешево коштує якісний ремонт, а діапазон цін на професійні крісла вражає: можна купити й за 200 доларів, але більш-менш нормальні починаються від суми 1 500 доларів.

«З мого досвіду хочу сказати, – зазначає бізнесмен, – щоб бізнес тримався на плаву, потрібно наймати на роботу мінімум двох майстрів. Щоб вийти на рівень беззбитковості, сума виторгу за день повинна бути не менше ніж 6 тисяч грн (при коливанні цін на послуги салону від 400 грн до 1 тисячі грн за стрижку залежно від рівня професіоналізму барбера). І навіть за таких показників за два роки праці в перукарському бізнесі ми тільки наблизилися до операційного нуля. Свій негативний вплив зробила пандемія, коли потік клієнтів значно знизився».

Реклама та піар

Приділяйте максимальну увагу розкрутці бізнесу. Обов’язково потрібен сайт (можна скористатися конструкторами, наприклад, wix.com) з фотографіями робіт, описом і прайсом послуг. Також зазначте там контакти й місце розташування закладу, посилання на соцмережі, передбачте опцію онлайн-запису (найпопулярніша система запису – Yclient) та можливість залишити відгук. 

Пам’ятайте про таргетинг і наповнення відповідного контенту на своїх ресурсах. Загальний бюджет рекламної кампанії для старту становить приблизно тисяча доларів.

«Дуже важливим інструментом до цього часу залишається «народне» радіо, – навчає експерт. – Та для цього потрібні дійсно якісний сервіс, класний інтер’єр і багато інших деталей. Наприклад, оформлення входу у барбершоп, який працює і як реклама офлайн, так само як і система бігбордів та сітілайтів».

Ідея для бізнесу

АТ "Ощадбанк"