Мій банк
МОЯ СВОБОДА
МОЯ СПРАВА
МОЄ МАЙБУТНЄ
МОЯ СИЛА
МОЄ ЗАВТРА
МІЙ СПОКІЙ
МОЇ ЛЮДИ

БІЗНЕС У СТИЛІ РЕСАЙКЛІНГ

Ідея для бізнесу

«Будуй своє» поспілкувалися із засновником Ochis Coffee, бренду, що виготовляє екологічно чисті аксесуари з кавової гущі. Максим Гавриленко розповів про можливості розвитку сталих виробництв в Україні.

 

ПРИХІД ДО SUSTAINABLE ВИРОБНИЦТВА

Ochis Coffee — sustainable бренд, який виробляє перші у світі окуляри, оправи та футляри з продуктів переробки кави та лляної тирси. При виробництві використовуються тільки натуральні та поновлювані компоненти, а в результаті виходить оправа, що розкладається у 100 разів швидше за пластикову.

 

Засновник Ochis Coffee Максим Гавриленко з 16 років працював у майстерні з ремонту окулярів та оптики. Сімейний бізнес сприяв тому, що Максим набув досвіду в оптичній сфері, щоб зрозуміти, наскільки багато окулярів виготовляються з пластику, що не підлягає переробці. Усвідомивши, що більшість окулярів ламається саме через матеріали, з яких вони виготовлені, Максим прийшов до ідеї для власного бізнесу.

 

Концепція нового матеріалу прийшла не одразу. Засновнику бренду довелося протестувати багато різних органічних компонентів. Головною метою було знайти вторинну сировину, яку можна буде використовувати повторно. Зрештою, познайомившись з досвідом німецьких компаній, що виготовляють чашки з кавової гущі, Максим вирішив зупинитися саме на цьому матеріалі.

 

ФІЛОСОФІЯ РАЦІОНАЛЬНОГО СПОЖИВАННЯ

«Головний меседж бренду — не нашкодити! Ні собі, ні оточуючим, ні природі», —  ділиться Максим. Філософія Ochis Coffee — про усвідомлене споживання товарів і раціональне використання ресурсів. На думку засновника компанії, в руслі такої ідеології брендові речі, предмети та модні новинки повинні бути дорогими й довговічними. Дешеві продукти зазвичай слугують один-два рази, потім стають непотрібними і їх викидають на звалище. Згодом предмети скупчуються у величезні гори сміття і починають представляти серйозну загрозу екології. Бренд Максима пропонує альтернативу цьому.

 

Частину вторгованих коштів оптична компанія направляє на очищення і прибирання місцевих лісів від пластикового сміття. У задумі бренду — впровадження та допомога в розвитку освітніх програм з переробки та сортування сміття, а також сприяння створенню культури споживання і правильного ставлення до навколишнього середовища загалом.

 

Ochis Coffee намагається транслювати, наскільки важливо кожному бути свідомим у споживанні. Бренд не тільки випускає екологічно чистий продукт, а й стежить, щоб при виробництві використовувалися тільки якісні компоненти та техніка. Щодо останньої, її та все спеціальне обладнання Максим розробляв самостійно. При виготовленні окулярів з кавової гущі необхідно запустити понад 30 процесів, більшість з яких — це ручна робота.

 

ЦІЛЬОВА АУДИТОРІЯ БРЕНДУ

На прицілі у Ochis Coffee — люди, які не просто люблять каву, але також піклуються про навколишнє середовище й екологічність свого побуту. Таку аудиторію формують свідомі й активні молоді люди. Комунікація з ними вибудовується через найбільші й найпопулярніші соціальні мережі — Instagram і Facebook. Оскільки клієнти часто залишаються задоволені якістю товару, вони залишають схвальні відгуки та коментарі, що мотивує Максима рухатисядалі й розвивати бренд.

 

Увагу аудиторії до окулярів вдалося привернути буквально з першого поста в Facebook, коли Максим тільки розробив перший прототип товару. Реакція була активною. Почалося з підтримки друзів засновника Ochis Coffee, які підхопили ідею й ділилися публікаціями бренду у своїх акаунтах. Потім виник величезний інтерес з боку українських і закордонних ЗМІ, який дав велике охоплення і поширив новину про виникнення бренду, що виробляє екоокуляри на кавовій гущі.

 

ЕКОЛОГІЧНИЙ БІЗНЕСВ УКРАЇНІ

На думку Максима, труднощів у відкритті подібного бізнесу в Україні немає. Головна складність для будь-якого підприємця — це утриматися на плаву. Необхідно постійно думати про те, як розвивати бізнес, і вчитися залучати в команду правильних людей.

 

Для нішевого екологічного продукту проблемою може стати низький рівень культури ресайклінгу та розумного споживання. Однак Максим підкреслює, що ситуація починає змінюватися: усвідомленість більшості українців та розуміння необхідності переробки сировини з кожним днем ​​зростає. Так само складністю може стати невисока платоспроможність більшої частини населення в порівнянні із західними країнами.

 

Для просування бізнесу Максим з власного досвіду рекомендує краудфандинг. На початкових етапах він був найбільш корисним для компанії, адже основна активність з боку сторонніх компаній почалася вже після завершення продажів на Kickstarter. При цьому за півтора року існування бренду початкові вкладення вже окупилися — попит на кавові окуляри продовжує покривати всі витрати.

 

У планах Ochis Coffee на найближчі 5 років — стати однією з провідних компаній світу у сфері екологічно стійких брендів. Максим, крім окулярів, хоче виробляти різноманітні екологічно чисті товари повсякденного вжитку з органічних компонентів, тим самим надаючи повноцінну альтернативу пластику. Також засновник бренду рішуче налаштований активно впливати на екологічне майбутнє України, створюючи інфраструктуру з утилізації та переробки органічних речовин.

Ідея для бізнесу

АТ "Ощадбанк"