Ідея для бізнесу
Малорухливий спосіб життя й офісна робота спричиняють чимало проблем зі здоров’ям. За даними ВООЗ, на хвороби опорно-рухового апарату страждає 80 % населення Землі. І левова частка припадає на людей працездатного віку, від 30 до 50 років. Полегшити біль у спині й шиї, а також позбутися проблем у суглобах допомагає масаж. На цих послугах можна непогано заробити.
Такий бізнес має гарні перспективи попри те, що на ринку досить висока конкуренція. Річ у тім, що не всі масажні салони себе добре позиціюють або надають якісний сервіс. Знайти дійсно гарного фахівця зараз досить складно. Доводиться, як у старі радянські часи, звертатися до знайомих, аби вони порадили спеціаліста. На жаль, на ринку багато непрофесійних масажистів, хоча вони й мають дипломи та усілякі регалії.
Якщо ж у вашому салоні працює справжній майстер, то відгону від пацієнтів не буде. Де знайти такого? У дійсно профі своя база клієнтів, тож йому вигідніше працювати самому, ніж іти в найми до роботодавця.
«Тим масажистам, які планують працювати на себе, я рекомендую розміщувати оголошення на сайтах – майданчиках послуг: вони рекламуватимуть вас за відсоток від вартості ваших послуг. Клієнти замовлятимуть послуги на цих сайтах і матимуть якісний сервіс, а масажист – постійний наплив клієнтів», – радить Роман Ротанов, директор Центру масажу Романа Ротанова.
Визначаємося з послугами
Втім, за словами експерта, не всі масажисти готові вести бізнес самостійно, тому роботодавець може домовитися з фахівцем, якщо знайде до нього підхід.
Важливість локації. Перед складанням бізнес-плану треба визначитися з послугами, які пропонуватимете – від цього залежить і ваша локація:
- для звичайного розслаблювального масажу кабінет має розташовуватися поблизу місця проживання ваших клієнтів, тобто в спальних районах;
- для лікувального масажу потрібен великий кабінет. У разі гарного результату клієнти їздитимуть до вас навіть через усе місто;
- краще орендувати приміщення у SPA- чи медичному центрі – там більший потік людей;
- масажні кабінети, що пропонують широкий комплекс медичних і розслаблювальних послуг, так звані релакс-центри, краще відкривати далі від галасливого центру міста.
Експерт радить розпочинати бізнес з маленького масажного салону, та щоб зробити його ефективним, слід подумати про його масштабізацію. Чим ширший перелік послуг ви пропонуєте, тим більше буде клієнтів. Вони ходитимуть до вас регулярно, ще й радитимуть своїм знайомим.
Мрія кожного власника масажного кабінету – перетворитися у перспективі на SPA-центр.
Класичні різновиди масажу. На першому етапі краще не експериментувати з екзотичними техніками й обрати один із 4 видів масажу:
- профілактичний (для поліпшення кровообігу, покращення емоційного стану);
- косметичний (для тонусу шкіри та м'язів обличчя);
- спортивний (для зняття втоми, відновлення фізичної форми);
- лікувальний (для лікування захворювань суглобів тощо).
Розширюємо спектр послуг. Коли засвоїли класичні види масажу, клієнтам можна пропонувати спеціалізовані:
- лімфодренажний;
- нейроседативний;
- антицелюлітний;
- масаж для вагітних.
З чого почати
Лікувальний масаж. Для відкриття кабінету з лікувального масажу треба отримати ліцензії, оскільки такі види послуг прирівнюються до медичної практики. Беріть на роботу дипломованих фахівців, бажано з досвідом роботи в цьому напрямі.
Косметичний масаж. Щоб не витрачати час і гроші на зайву документацію, експерт радить починати бізнес із косметичного масажу. Цей вид послуг популярний серед жінок, які бажають покращити свою зовнішність. Для роботи достатньо закінчити курси косметичного масажу.
Далі складаємо бізнес-план і відкриваємо ФОП.
Обираємо локацію. Визначтеся з клієнтською аудиторією:
- якщо вашим пріоритетом є молоді матусі та домогосподарки, то краще відкривати масажний кабінет у спальних районах біля їхнього місця проживання;
- якщо цільовою аудиторією є іноземці, люди середнього віку, чоловіки, то краще шукати місце у центрі або поруч зі спортивними комплексами.
Визначаємося з приміщенням. Кабінет повинен:
- відповідати санітарним нормам;
- площа на одного співробітника – не менше ніж 8 м2;
- мати санвузол, обкладений плиткою, душ;
- вимоги до кімнати – гарне освітлення, достатньо місця для пацієнта й масажиста, приміщення повинно добре провітрюватись.
Закупаємо обладнання. Найбільші вкладення в бізнес – закупівля обладнання:
- масажні столи;
- крісла;
- тумбочки для зберігання масажних приладів, особистих речей клієнтів і працівників.
Не треба заощаджувати на масажному столі, бо від цього залежить комфорт клієнта та якість самої процедури. Його оптимальний розмір: 180 х 60 см. Він повинен регулюватися по висоті, мати отвір для обличчя й два валики під шию та ноги.
Бюджет масажного кабінету
Три головні статті витрат:
- оренда приміщення – 8–25 тис. грн, залежно від місця й ремонту;
- обладнання й інвентар – 20–40 тис. грн на одне місце;
- реклама у соцмережах та роздача листівок – 2–3 тис. грн у перші місяці.
«Зробіть собі гарну аватарку в інстаграмі, наведіть перелік послуг і запускайте рекламу. Ці гроші одразу почнуть працювати на вас, не наймайте СММників чи СЕОшників – вони нічого не гарантують. Платіть соцмережам, налаштовуйте таргетинг і ведіть свій блог – через певний час про вас дізнаються. Головне – вчасно відповідати на повідомлення клієнтів у директі», – радить пан Ротанов.
Секрети правильного менеджменту
Зарплата. Коли розпочали роботу, основними витратами будуть орендні й комунальні послуги, а також заробітна плата масажиста.
Зазвичай масажист отримує мінімальну зарплату + 25 % від вартості послуг за кожного клієнта. Треба переконати професіонала, що у перші місяці ви забезпечите йому клієнтську базу. Інакше у початковий період доведеться платити фахівцеві певну гарантійну суму, або він від вас піде.
Клієнти. Якщо у вас з масажистом добрі стосунки і в нього великий досвід, то певний час він приводитиме у ваш салон своїх старих клієнтів. Проте орієнтуватися лише на них не можна.
У перші місяці треба вести активну маркетингову кампанію:
- роздавати листівки;
- домовлятися про партнерство із салонами краси й фітнес-центрами;
- залучати своїх друзів і знайомих, обіцяючи знижку чи відсоток за приведених клієнтів;
- робити рекламу у соціальних мережах.
Навантаження. «Масаж – фізично важка професія. Якщо масажист працює в салоні, то на нього йде колосальне навантаження, коли ж він працює на себе, може більш-менш контролювати свій графік. Краще зробити 4–5 масажів, але якісних, ніж брати 8–10 клієнтів й відчувати себе абсолютно виснаженим», – зазначає Роман Ротанов.
Тож, власнику й масажисту краще домовлятися про ліміт відвідувань на день або робити гнучкий графік, щоб фахівець міг відпочити на наступний день.
Коли повернуться інвестиції? Звичайний масажний салон щодня приймає 5–6 клієнтів. Косметичний масаж у столиці коштує 10–20 доларів за сеанс, відповідно за день можна заробити 80–150 доларів.
Чистими отримаєте 60–100 доларів прибутку на день, що робить цей бізнес доволі рентабельним (середня рентабельність масажного салону – 30 %). Після сплати за оренду, комуналку, витратні матеріали й зарплати можна отримати 2 тис. доларів прибутку на місяць. Отже, інвестиції окупляться у перші 2–3 місяці.
Якщо пропонуватимете клієнтам додаткові види послуг (ароматерапію, пресотерапію тощо), отримуватимете на 40–50 % доходів більше, але доведеться й більше витрачатися на закупівлю відповідного обладнання.
Ідея для бізнесу