Мій банк
МОЯ СВОБОДА
МОЯ СПРАВА
МОЄ МАЙБУТНЄ
МОЯ СИЛА
МОЄ ЗАВТРА
МІЙ СПОКІЙ
МОЇ ЛЮДИ

Бізнес на експорт

Ірина Гудзь

Якщо ваша справа – зовнішньоекономічна діяльність, у вас є право відкривати свої відокремлені підрозділи – представництва, філії та виробничі підрозділи – за межами України. І якщо вам не потрібно проводити в іншій країні господарську діяльність, то найкращим виходом за кордон буде представництво.

Для чого потрібно представництво в іншій країні?

Воно може знадобитися компанії для того, щоби вирішувати організаційні питання про постачання товарів чи послуг, щоби просувати їх на новому ринку. Представництво виконує функції з представлення інтересів підприємства у відносинах із третіми особами, а також їх захисту. Зокрема, шукає контрагентів, укладає угоди, приймає претензії, складає та подає позовні заяви тощо.

У чому різниця між представництвом і філією?

Представництва зазвичай не провадять господарську діяльність, для її ведення в іншій країні необхідно створювати філію.

Відкрите за кордоном представництво не є юридичною особою, але відомості про нього також необхідно подавати до єдиного держреєстру підприємств. Керівників призначає компанія, вони діють за довіреністю.

Як сплачувати податки?

Закордонний підрозділ також необхідно взяти на облік в органах Державної фіскальної служби, незалежно від того, буде він сплачувати податки в Україні чи ні.

Порядок оподаткування та бухгалтерського обліку залежить від країни, в якій компанія вирішить відкрити представництво, а також від діяльності цього підрозділу. Тому спочатку варто розібратися із законодавством та зібрати інформацію про умови, які діють у країні, де підприємству потрібен підрозділ.

Представництво можна виділити на окремий баланс, а операції з ним відображати на субрахунку. Субрахунки – це щось на кшталт внутрішнього лічильника у межах одного рахунку. При цьому головне підприємство формує загальну фінансову звітність юрособи з урахуванням показників окремого балансу підрозділу. Тобто всі прибутки і витрати представництва містяться в основному звіті. І не потрібно жодної консолідованої звітності, що значно спрощує роботу із податковою.

Важливо!

Якщо підприємство створює за кордоном некомерційне представництво, котре займатиметься лише підготовчоюю та допоміжною діяльністю, то податок на прибуток треба сплачувати лише в Україні.

Якщо компанія створює комерційне представництво, то прибуток оподатковуватиметься і за кордоном, і в Україні. Але при цьому сплачений за кордоном податок можна зарахувати у зменшення податку на прибуток в Україні. Якщо ж з іноземною державою, де створюється підрозділ, укладено угоду про уникнення подвійного оподаткування, тоді застосовуються її норми.

Тобто підприємство заздалегідь має вирішити, які завдання виконуватиме представництво за кордоном і який режим оподаткування є більш прийнятним.

А що ж із податком на доходи фізичних осіб?

Щодо податку на доходи фізосіб, тут також можуть бути варіанти. Якщо із країною укладено міжнародний договір про уникнення подвійного оподаткування, знову треба звертатися до його норм. Якщо договору немає, то працює податкове законодавство країн. Ймовірно, доходи працівників можуть оподатковуватися податком на доходи двічі: в Україні та у тій країні, де вони працюють територіально. При цьому працівники представництва мають трудові відносини безпосередньо із підприємством, а не з представництвом.

Окрім того, підприємству потрібно визначитися, чи матиме представництво рахунки в банках, чи матиме повноваження укладати угоди від імені підприємства, право самостійно списувати майно тощо. Загалом усі дії представництва мають бути узгоджені з основною компанією і підтверджені відповідними довіреностями.

Про мобільну рекламу на Facebook

Блог MobileMonkey про соціальні мережі створений для підприємців, які самостійно займаються маркетингом своїх брендів. У відео пояснюються особливості використання мобільної реклами на Facebook, тактики для залучення клієнтів і підвищення ефективності, а також розповідається про види мобільних реклам. MobileMonkey докладно зупиняються на 7 типах реклами в цій соціальній мережі та основних помилках, яких припускаються початківці-маркетологи та підприємці, рекламуючи свій бренд.

СПРОБУВАТИ

Інструменти для віддаленої роботи

  • Для відеоконференцій під час карантину керівники команд можуть використовувати такі сервіси, як Zoom, Google Meet і Teamspeak.
  • Для контролю робочого часу співробітників і оцінки ефективності їх роботи - тайм-трекери Harvest, Toggl і Yaware.
  • Для відстеження прогресу проєктів і планування - таск-менеджери Trello, Jira, Notion, Monday.com і Basecamp.

Інструменти для системи управління Agile

Нещодавно ми писали про гнучку систему управління Agile. Ось ще кілька інструментів, які допоможуть керівникам малого бізнесу та проєктним менеджерам керувати проєктами в кризових обставинах.

Backlog - це багатофункціональний онлайн-інструмент для управління завданнями, контролю проєктів та відстеження помилок. Завдяки таким функціям, як поля питань, що самі налаштовуються, і діаграми Ганта, командам легко визначати, організовувати та відстежувати свою роботу. Також програма дозволяє ділити великі проєкти на підзавдання. Backlog безкоштовний для команд до 10 осіб.

Binfire - це онлайн-програма для управління проєктами для малих і середніх компаній. Binfire підтримує всі основні методології управління проєктами, включаючи Agile, Waterfall і гібридний підхід. Програма забезпечує спільну роботу команди в режимі реального часу з такими функціями, як інтерактивна дошка, дошка оголошень, вивантаження діаграм, теки проєктів, спільна розмітка PDF, повідомлення та оновлення статусу. Також в Binfire є розділи з управління проблемами, відстеження помилок і спільної роботи з документами.

Drag перетворює Gmail в організовані списки завдань. Це безкоштовне розширення для Chrome, яке робить з поштової скриньки керований робочий простір (так само, як Trello, але для Gmail). Зараз багато відомих компаній, такі як Uber, Airbnb, Netflix і Spotify, використовують Drag для підвищення ефективності управління електронною поштою. Розширення буде зручним для невеликого бізнесу з командою до 5 осіб, які не хочуть використовувати зовнішні програми для вирішення короткочасних бізнес-завдань.

Proggio заснований на цілісному підході до управління проєктами, в центрі якого знаходяться люди, а не завдання. У додатку можна візуалізувати плани проєктів, налаштовувати спільну роботу в команді та користуватися автоматичними інструментами поліпшення робочих процесів.

АТ "Ощадбанк"