Сам-собi-маркетинг
Контекстна реклама в Google AdWords може бути елементом комплексної стратегії інтернет-маркетингу. Вона допомагає швидко залучити цільову аудиторію на конкретний продукт або акцію.
Не варто думати, що рекламу в Google можуть дозволити собі лише компанії з великими рекламними бюджетами, малому бізнесу теж є де розвернутися.
Невеликий бюджет, з одного боку, обмежує кількість експериментів і рекламних кампаній, але з іншого – привчає аналізувати поточні потреби, поведінку цільової аудиторії та результати кожної кампанії. Головне завдання, яке необхідно вирішити малому бізнесу за мізерних бюджетів на рекламу, – як збільшити коефіцієнт кліків (CTR) за одночасного зниження ціни за клік (CPC).
Крок 1
Перш ніж запускати рекламну кампанію, необхідно встановити систему Google Analytics, дібрати ключові слова, мінус-слова та показники якості, визначити кількість груп оголошень і майданчики демонстрації оголошень, порахувати кількість потенційних клієнтів, які побачать вашу рекламу, і сегментувати цільову аудиторію за демографічними показниками.
Правильно налаштовані параметри дозволять отримувати точні дані про рекламні кампанії (успішність, переходи з реклами, реалізовані покупки) і за необхідності регулювати їхню роботу.
Крок 2
За невеликих бюджетів складно охопити всі майданчики демонстрації реклами, тому необхідно визначитися, де вигідніше її розміщувати. Можна обмежитися рекламою у пошуковій видачі Google. Розміщена тут реклама забезпечить потік цільового трафіку і потенційних клієнтів, які відреагували на рекламу.
Крок 3
Оберіть пристрої, на яких демонструватиметься ваша реклама. Це можуть бути портативні комп'ютери, мобільні телефони, планшети. Перш ніж вибрати пристрій, варто зрозуміти, як він працює, наприклад, реклама на мобільних телефонах підійде для тих груп товарів, які не вимагають термінової покупки. Також враховуйте, що на екранах комп'ютерів і планшетів Google зазвичай демонструє до 10 оголошень, а на екранах мобільних пристроїв лише п’ять.
Крок 4
Пріоритетний крок у налаштуванні контекстної реклами – це формування списку ключових слів з недорогим кліком. Ціна за клік формується за принципом аукціону: що більший попит на ключове слово або фразу, то більша вартість кліка.
Щоб перевірити конкуренцію і потенційний обсяг трафіку на ту чи іншу фразу, зайдіть на пункт «Інструменти та аналіз» – «Інструменти з добору ключових слів». Тут можна побачити, як працюватиме фраза за налаштованих фільтрів релевантності, географічного розташування, мови і типу пристроїв. Вас мають зацікавити фрази з низьким рівнем конкуренції, але достатнім обсягом трафіку.
Якщо вподобана фраза занадто дорога, спробуйте додати до неї назву вашого бренда. Ціна за клік у таких пошукових запитах нижче, оскільки інші рекламодавці не конкурують за неї. Ще один спосіб здешевити ключові слова і спрямувати цільовий трафік на сайт – використовувати ключові запити з «довгого хвоста» («хвіст» – це уточнений пошуковий запит, наприклад, хвостом для «купити піцу» буде «купити італійську піцу Київ»).
Вистачить п’ятьох ключових слів, щоб оголошення дало максимальні результати. Краще менше, але точніше, бо слова, що не стосуються теми, або нечіткі ключові слова можуть знизити CTR і підвищити вартість кліків.
Крок 5
Керувати потоком залученої цільової аудиторії допоможе список мінус-слів. Він може відсікти небажаних клієнтів. Наприклад, ви продаєте телефони і не хочете, щоб до вас заходили люди, які шукають вживані телефони, додайте слово «б/у» у список мінус-слів.
Тут, як і в пункті про ключові слова, варто знати міру. Велика кількість мінус-слів може заплутати алгоритм, і Google почне блокувати ваші оголошення.
Крок 6
Хоча наша мета – витратити якомога менше грошей на рекламу в AdWords, під час формування ставки на рекламу працює зворотний ефект. Намагайтеся не вказувати мінімальні ставки, запускаючи рекламу. Що вищими будуть початкові ставки, то більше шансів заощадити надалі.
На здешевлення ставки за клік впливає висока позиція CTR (що вище CTR, то дешевше клік). Якщо за запуску кампанії у вас буде вища ставка, ніж у конкурентів, то ваша реклама отримає більший CTR. Щойно Google AdWords зрозуміє, що у вас високий CTR, він почне знижувати ставку на ваше оголошення.
Крок 7
Не забувайте стежити за кампанією. У перші дні життя рекламної кампанії постійно змінюються показники CTR, кількість показів, зміни у вартості кліків. Якщо швидко не відреагувати на зміни, то можна витратити зайві гроші, знизити CTR і показник якості.
Щоб AdWords приніс максимальну користь невеликому бізнесу, необхідно витратити час на вивчення термінів і принципів роботи кожного інструменту в цій системі. Для цього у ній є безліч вбудованих туторіалів та тестів, які допоможуть краще опанувати усі хитрощі. Також намагайтеся якомога більше звузити використовувані ключові слова і не боятися експериментів зі ставками. Фіксуйте ваші успіхи і невдачі і в ручному режимі регулюйте роботу кампаній.
Сам-собi-маркетинг