Ти зараз в армії
Армія США не є прихильником використання ігор з навчальною метою, але тепер вона застосовує гейміфікацію для залучення нових рекрутів і підвищує обізнаність про збройні сили Сполучених Штатів. Завдяки такому проекту американська армія залучила мільйони нових рекрутів. Стартував проект 1999 року, а перша версія з’явилася 2002-го. До 2008 року чотири переносні віртуальні майданчики «Отримай досвід армії» встановили у торговельних центрах, зараз їх 40. За десять років існування проекту армія США перетворила свої знання та досвід у потужний інструмент для підбору персоналу.
Фінанси – це весело
Mint.com робить зазвичай болісний процес роботи з вашими фінансами і планування бюджету простішим і цікавішим завдяки гейміфікації. Використовуючи різноманітні засоби відстеження траєкторій, візуальні графіки для кращого розуміння ваших прибутків та розподілу бюджету, а також легкі інтерпретації графіків та схем, в яких описано ваш особистий фінансовий план, Mint.com допомагає звичайним людям планувати свої витрати, заощадження та легко опановувати фінансові інструменти. Зрештою, простіше це робити не у таблиці excel, а через барвистий крутий застосунок, який покаже точно, куди щомісяця тікають ваші гроші. В Україні така ніша вільна, хоча у світі вона стає дедалі популярнішою (дехто навіть малює фінансові комікси для дітей).
Чтиво на літо тепер не проблема
Бібліотека округу Пірс використовує гейміфікацію для заохочення підлітків читати протягом усього літа. Завдяки серії завдань, спрямованих на те, щоб підтримати молодь на епічному шляху, читачі можуть вибрати категорії та фішки, які цікаві для них. Будь-хто може зареєструватися і взяти участь у змаганні, але призи отримають лише підлітки, зареєстровані в окрузі Пірс. За допомогою панелей відстеження прогресу, яка відображає статистику користувачів, а також результати інших, ця програма перетворює читання у веселу літню активність, підвищуючи відвідуваність і лояльність до бібліотеки.
http://teensummerchallenge.org/
Доброчинність як гра
Інколи складно ділитися грошима, навіть із тими, хто цього потребує. Втім, коли люди граються, вони менше переймаються тим, що комусь допомагають. Ось чому підприємець Едвард Нортон разом із друзями започаткував CrowdRise.
CrowdRise – це платформа, яка гейміфікує благодійність. Люди створюють свої сторінки та профілі і можуть накопичувати бали та порівнювати свої результати з іншими у таблиці лідерів, зважаючи на те, скільки грошей вони зібрали на добру справу.
CrowdRise вдалося залучити понад 33 млн гравців і зібрати сотні мільйонів доларів для некомерційних організацій у всьому світі.
Врятувати життя
Центр ігрових наук Університету Вашингтона (так, він дійсно існує) спільно з відділом біохімії створив онлайн-головоломку FoldIt, присвячену складанню білків. Foldit дозволяє людям по всьому світу обирати собі цікаву білкову структуру, гратися з її складанням, вивчати її і конкурувати у цьому з іншими.
Протягом 15 років чимало провідних вчених-дослідників у світі намагалися розшифрувати структуру одного з вірусів, що спричиняють СНІД, – мавпячого вірусу Мейсона-Пфайца (M-PMV). Однак марно. А от завдяки FoldIt лише за 10 днів отримали структуру M-PMV, що стало проривом у дослідженні СНІДу. Комусь така гра допомогла врятувати кохану людину.
Зараз FoldIt використовують для ракових досліджень.
БОНУС: Як побороти бідність
Evoke – освітня гра Світового банку для заохочення молоді розвивати інноваційні рішення, щоб подолати найбільші проблеми світу, такі як голод та бідність. Гравці отримували виклики для завершення десяти місій та десяти квестів протягом десяти тижнів. Той, хто успішно завершив необхідні завдання, отримав відзнаку Інституту Світового банку «Соціальний новатор». Але це ще не все. Переможці першого набору 2010 року здобули такі переваги, як стартове фінансування для нових підприємств, туристичні стипендії, щоб поділитися своїми поглядами на EVOKE Conference у Вашингтоні, а також онлайн-менторство з лідерами бізнесу та соціальними лідерами з усього світу. На жаль, розвиток проекту припинився, але така соціальна гра може надихнути на створення схожого проекту.