БЕЗГОТІВКОВА МОНЕТИЗАЦІЯ СУБСИДІЙ ТА ПІЛЬГ

Шановні клієнти! Інформуємо, що з набуттям чинності Постанови Кабінету Міністрів України від 14.08.2019 №807 вступають в дію наступні зміни:
- Ощадбанк залишається одним з уповноважених банків, який забезпечує банківське обслуговування реалізації механізму надання житлових субсидій/пільг у грошовій готівковій формі;
- Ощадбанк є єдиним уповноваженим банком, який забезпечує банківське обслуговування реалізації механізму надання житлових субсидій/пільг у грошовій безготівковій формі.

Постанова набирає чинності з 01.10.2019.

Крім того, інформуємо, що для зручності одержувачів житлової субсидії/пільговиків, яким призначено субсидію/пільгу в безготівковій формі, створено персональний кабінет, до якого одержувач житлової субсидії/пільговик може зайти, вказавши номер мобільного телефону. У власному кабінеті одержувач субсидії/пільговик може дізнатися всю необхідну інформацію про рух коштів, а саме: залишок субсидії/пільги, розмір нарахованої субсидії/пільги, перелік комунальних послуг, що сплачені за рахунок субсидії/пільги (при умові надходження інформації від постачальників комунальних послуг).

Особистий Кабінет Субсидіанта/Пільговика

Інформація для юридичних осіб та осбб

Поширені запитання

За отриманням інформації щодо будь-яких питань, пов’язаних із призначенням житлової субсидії/пільги, звертайтесь до структурних підрозділів з питань соціального захисту населення, телефонуйте на урядову «гарячу лінію» (1545) або подавайте звернення на сайті Урядового контактного центру www.ukc.gov.ua.

Інформація про номер мобільного телефону не є обов’язковою при призначенні пільги та є обов’язковою при призначенні субсидії у структурних підрозділах з питань соціального захисту населення. Використання одного номера кількома одержувачами субсидії/пільговикам технічно не передбачено. Звертаємо увагу на те, що без номера мобільного телефону неможливо отримувати SMS-повідомлення від Ощадбанку про стан розрахунків з комунальними підприємствами та використовувати власний кабінет.

Уповноваженими банками для виплати житлових субсидій у грошовій готівковій формі є банки, визначені переможцями конкурсу на право виплати пенсій, грошової допомоги та заробітної плати працівникам бюджетних установ через поточні рахунки відповідно до Порядку проведення конкурсного відбору банків, через які здійснюється виплата пенсій, грошової допомоги та заробітної плати працівникам бюджетних установ, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 вересня 2001 року №1231 (Офіційний вісник України, 2001 р., №39, ст. 1762; 2016 р., №79, ст. 2636).

- суму перерахованих Ощадбанком коштів за субсидією/пільгою на рахунки комунальних підприємств;
- суму, яку потрібно доплатити за комунальні послуги;
- перелік комунальних послуг, за якими відсутня інформація і за якими потрібно сплатити згідно з квитанціями;
- залишок субсидії/пільги на поточний день;
- інформацію щодо реєстрації та користування особистим кабінетом одержувача субсидії/пільговика.

Щомісячно комунальні підприємства надають Ощадбанку дані щодо обсягів спожитих комунальних послуг кожним одержувачем субсидії/пільговиком. На підставі цієї інформації Ощадбанк перераховує кошти за субсидією/пільгою комунальним підприємствам. Якщо комунальне підприємство не уклало договір з Ощадбанком або не надало Ощадбанку інформацію щодо заборгованості, кошти за послуги підприємству перераховано не буде.

Ощадбанк перераховує кошти комунальним підприємствам до 18 числа кожного місяця.

Положенням про порядок призначення житлових субсидій, затвердженим постановою КМУ від 21.10.1995 №848 (зі змінами та доповненнями), та Порядком надання пільг на оплату житлово-комунальних послуг у грошовій формі, затвердженим постановою КМУ від 17.04.2019 № 373 (зі змінами та доповненнями), встановлюється така послідовність перерахування коштів за комунальні послуги (витрати):
1. Тепло
2. Газ
3. Гаряча вода
4. Холодна вода
5. Електрика
6. Сміття
7. Житло (послуги з управління багатоквартирним будинком)
Одержувач житлової субсидії/пільговик може визначити іншу послідовність перерахування коштів за послуги (витрати) шляхом подання відповідної заяви структурному підрозділу з питань соціального захисту населення.

Протягом доби після перерахування коштів Ощадбанком на рахунки комунальних підприємств клієнту надійде SMS (у разі надання номера мобільного телефону до структурних підрозділів з питань соціального захисту населення), в якому буде вказано послуги, за які потрібно доплатити власними коштами, та розмір доплати.
Якщо комунальне підприємство не уклало договір з Ощадбанком або не надало Ощадбанку інформацію щодо заборгованості, кошти за послуги підприємству перераховано не буде. Ці кошти буде використано на інші комунальні послуги в наступні місяці. Оплачуйте послуги комунального підприємства згідно з квитанціями.

Якщо клієнт надав номер мобільного телефону до структурних підрозділів з питань соціального захисту населення та з певних причин не отримав SMS від Ощадбанку, йому слід звернутись після 20-го числа до контакт-центру Ощадбанку за тел.: 0 800 210 800.
Крім того, для одержувачів житлової субсидії/пільговиків створено персональний кабінет, який містить всю необхідну інформацію про рух коштів, а саме: залишок субсидії/пільги, розмір нарахованої субсидії/пільги, перелік комунальних послуг, які сплачені за рахунок субсидії/пільги (при надходженні інформації від постачальників комунальних послуг). Для доступу до персонального кабінету необхідно мати особистий мобільний телефон, на який буде відправлено спеціальний одноразовий код доступу.

Загальною нормою щодо терміну сплати є п. 18 постанови КМУ №630 від 21.07.2005, в якому зазначено, що розрахунковим періодом для оплати послуг є календарний місяць. Плата за послуги вноситься не пізніше 20 числа місяця, що настає за розрахунковим, якщо договором не встановлено інший строк.

Якщо субсидія/пільга не в повному обсязі покрила витрати на комунальні послуги, клієнт має самостійно сплатити суму, що вказана в SMS, зручним для нього способом.
Ми рекомендуємо сплачувати за послуги в інтернет-банкінгу Ощад 24/7 та на сайті Ощадбанку в розділах «Платежі» або «Комунальні послуги».

За отриманням інформації щодо спожитих послуг, нарахованих сум за комунальні послуги, розміру заборгованості/переплати слід звертатись до надавачів комунальних послуг.

Інформацію щодо наявності заборгованості можна переглянути у квитанціях надавачів комунальних послуг.

Квитанції про обсяг та суму спожитих послуг, наданих комунальними підприємствами, або квитанції з доплати цих послуг клієнт залишає собі. Передавати квитанції до Ощадбанку або інших структур не потрібно.

Якщо клієнт споживав комунальні послуги ОЩАДно (на суму, меншу за розмір субсидії/пільги), то за поточний місяць буде сформовано залишок коштів. Він зберігатиметься та переноситиметься на наступний місяць – і так до завершення опалювального сезону.
Ця інформація доступна в контакт-центрі Ощадбанку та персональному кабінеті.

Розмір залишку може змінюватись щомісяця як у більший, так і в менший бік залежно від споживання послуг. Наприклад, якщо в поточному місяці спожито менший обсяг послуг ніж у попередньому, то розмір залишку збільшиться, і навпаки.

Кожного місяця, коли клієнт споживає комунальні послуги на суму, меншу за розмір субсидії/пільги, то формується позитивний залишок. Невикористаний залишок за субсидією/пільгою зберігається в Ощадбанку для покриття спожитих комунальних послуг у наступному місяці.
Якщо клієнт споживав комунальні послуги ОЩАДно протягом всього опалюваного сезону, по його завершенні фінальний залишок коштів за субсидією/пільгою буде перераховано на його поточний рахунок в Ощадбанку після 1червня. Рахунок для перерахування фінального залишку коштів за субсидією/пільгою необхідно відкрити самостійно.

Інформацію про надходження фінального залишку коштів за субсидією/пільгою буде надано в SMS у червні.

Ощадбанк не стягує комісію за зняття фінального залишку коштів за субсидією/пільгою з рахунку.

Розмір залишку може змінюватись щомісяця як у більший, так і в менший бік залежно від споживання послуг. Наприклад, якщо в цьому місяці спожито менший обсяг послуг, ніж у попередньому місяці, тоді розмір залишку збільшиться, і навпаки.

Кожного місяця, коли ви споживаєте комунальні послуги на суму меншу, ніж розмір субсидії, у вас формується позитивний залишок. Цей невикористаний залишок за субсидією зберігається в Ощадбанку для покриття спожитих комунальних послуг у наступному місяці. Якщо ви споживали комунальні послуги ОЩАДно протягом всього опалюваного сезону, по його завершенні фінальний залишок коштів за субсидією буде перераховано на ваш поточний рахунок в Ощадбанку у червні. Рахунок для перерахування фінального залишку коштів за субсидією вам буде відкрито автоматично. Ці кошти ви зможете використовувати на будь-які власні потреби. Про можливість отримання фінального залишку коштів за субсидією вас буде проінформовано за допомогою SMS .

Інформацію про надходження фінального залишку коштів за субсидією буде надано в SMS у червні.

Фінальний залишок коштів за субсидією буде доступний для зняття після того, як ви отримаєте SMS у червні про надходження фінального залишку коштів за субсидією на ваш поточний рахунок.

Ощадбанк не стягує комісію за зняття фінального залишку коштів за субсидією з вашого рахунку.