Заява прес-служби ВАТ „Ощадбанк”

 

12 березня 2007 року у пресі з посиланням на чиновників, які беруть участь у перевірці діяльності ВАТ „Ощадбанк”, опубліковано коментарі нібито перевірка гальмується з боку правління банку, яке не надає інформацію перевіряючим. У зв’язку з цим прес-служба Ощадбанку уповноважена заявити наступне.

Розпорядженням КМУ від 1 березня 2007 року № 70-р проводиться перевірка фінансово-господарської діяльності ВАТ „Ощадбанк” за період 2005-2006 роки. Запити перевіряючих щодо надання інформації та документів надходили 3, 5, 6, 7 березня 2007 року. Правління Ощадбанку безумовно готове виконати всі вимоги перевіряючих щодо надання інформації у достатній для її підготовки час, не зважаючи на те, що запити інколи надходять у позаробочий час.

Разом з тим не можна ігнорувати факт, що підготовка документів за кількома десятками пунктів і оформлення її правового статусу потребують більше однієї робочої години, яку надають банку перевіряючі. (Запит про надання документів від 07.03.2007 р. надійшов до Ощадбанку через півгодини після закінчення робочого часу, а відповідь на нього мала бути надана до 10:00 першого робочого дня після святкових - 12.03.2007 р.)

На жаль, у деяких випадках швидко надати інформацію банк не може не з своєї вини. Треба визнати, що існують непорозуміння щодо статусу та легітимності перевіряючих, рівня їхнього допуску до банківської таємниці і компетенцій різних комісій, які почергово, а інколи і одночасно вимагають однакові банківські документи.

Наприклад, документи, які просить надати нинішня комісія, вже частково надавалися в межах перевірки, яка проводилась з 17 січня цього року за наказом Мінфіну. У зв’язку з чим необхідно отримати роз’яснення – чи це одна й та сама перевірка, чи різні? З одного боку, обидві комісії очолює один і той же посадовець, з іншого - про завершення першої не оголошено, результати її роботи не оприлюднено і оригінали документів, затребувані нею, не повернуто до банку.

Крім цього, частина інформації, яку запрошують перевіряючі, містить банківську таємницю. Розкриття такої інформації здійснюється банком лише в межах, дозволених Законом України „Про банки та банківську діяльність”. Наприклад, коли інформація стосується клієнтів банку - після отримання письмового дозволу власника інформації, а коли вона стосується діяльності банку – після прийняття рішення правління банку. Знову-таки ці процедури потребують часу для оформлення.

Потрібен час і для виправлення деяких помилок, що трапляються під час запиту інформації. Наприклад, перевіряючі запросили документи, які стосуються діяльності банку у 2003-2004 та 2007 роках. Сподіваємося, це механічна помилка, а не свідоме порушення розпорядження уряду, яким для перевірки визначено 2005-2006 роки.

У цілому, керівництво Ощадбанку зацікавлено у конструктивній співпраці з перевіряючими. Нагадаємо, що у 2005-2006 роках банк продемонстрував позитивний ріст фінансових показників, прибуток банку тільки за один - 2006 рік – був більше, ніж сумарно за десять останніх років, за останній рік НБУ підвищив рейтинг Ощадного банку, а Світовий банк, визнавши досягнення банку, виключив його з процедур спеціального моніторингу. Це відбувалося завдяки зрозумілій стратегії та прозорій поточній діяльності правління банку.

12.03.2007

інші пропозиції