Заступник голови правління Ощадбанку Антон Тютюн коментує тенденції розвитку ринку кредитів на купівлю автомобілів, що перебували у використанні

На сьогоднішній день ринок автокредитування оживає, але його обсяги ще набагато нижче за докризових. Що ж до ринку авто, що перебували у використанні, то говорити, що банки активно кредитують в цьому напрямі дуже складно. В той же час ринок можна умовно розділити на два: ринок заставного авто і ринок вживаних авто.

Умови кредитування по заставному транспорту часто навіть привабливіше, ніж умови на нові автомобілі. Це передусім пов'язано з бажанням банків поліпшити свій кредитний портфель, який постраждав в період кризи. Валютні кредити, падіння вартості нових і вживаних автомобілів привели до того, що часом вартість застави, на сьогоднішній день, часто менше залишку за кредитом. У зв'язку з цим і рядом інших причин банки в цьому сегменті кредитування в першому півріччі постійно знижували ставки і авансовий платіж паралельно із поліпшенням умов кредитування на нові автомобілі.

Якщо ж говорити про кредитування б/в авто, то на сьогодні воно відбувається частіше за все так: клієнти вважають за краще оформити споживчий кредит під заставу нерухомості, а вилучені кошти направити на придбання б/в авто. Такий варіант дозволяє за рахунок збільшення терміну кредиту і зниження вартості страховки знизити фінансове навантаження на позичальника. Також цей варіант є більш привабливим для банку, який отримує більш ліквідну заставу.

Для поліпшення ситуації на цьому ринку, а саме активного кредитування банками б/в авто насамперед в країні повинна активно запрацювати система Trade-in. А поки цього не відбудеться, ринок кредитування б/у авто буде знаходитися в напівактивному стані, клієнти будуть вишукувати шляхи альтернативного отримання коштів на купівлю б/в автомобілів.  

14.07.2011

інші пропозиції